צילום: ויקפידיה

הקונגרס בארה"ב ידון היום בחוק נפרד לקידום הסיוע במימון כיפת ברזל

חברי בית הנבחרים הדמוקרטיים הגישו את ההצעה למימון סוללות ומיירטים בסכום של מיליארד דולרים, לאחר שהסעיף הוסר אמש מחוק התקציב האמריקאי. לפני מספר ימים מנעו חברים מהאגף הקיצוני של המפלגה את אישור הסיוע

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

כיממה אחרי הסרת הסעיף שאמור היה להעביר מיליארד דולר בתור סיוע חירום לישראל לטובת הצטיידות במיירטים ובסוללות כיפת ברזל מחוק התקציב האמריקני, הדמוקרטים בבית הנבחרים הגישו הלילה (בין רביעי לחמישי) הצעת חוק חדשה שמטרתה להעביר את הכסף. בית הנבחרים צפוי לדון בהצעה בהמשך היום, ובמקרה שהיא תאושר – החוק יעבור לאישור הסנאט ואם יאושר גם שם – לחתימת הנשיא ג'ו ביידן.

המהלך של האגף הליברלי במפלגה הדמוקרטית איים להפיל את העברת התקציב כולו, משום שהרפובליקנים התייצבו נגד התכנית לממן את הממשל הפדרלי עד 3 בדצמבר ולהגדיל את תקרב החוב של המדינה. הרפובליקנים כינו את הדמוקרטים "אנטי-ישראלים" בעקבות הסרת הסעיף. היה זה צעד חריג בקונגרס האמריקני שנודע עד לא מכבר בתמיכה דו-מפלגתית כמעט גורפת בישראל, הזוכה לסיוע של מיליארדי דולרים בכל שנה. לפי נתוני הקונגרס, ארצות הברית כבר סיפקה לישראל יותר מ-1.6 מיליארד דולר לפיתוח ויצור מערכת "כיפת ברזל".

"המחויבות של ארצות הברית לביטחון של ידידתנו ובעלת בריתנו ישראל איתנה. תקצוב למיירטים שנועדו להגן על ישראל ממקפה זו חובתנו החוקית והמוסרית", אמרה רוזה דילורו, חברת הקונגרס האמריקנית שעומדת בראש ועדת ההקצבות של בית הנבחרים. "אנחנו מקדמים את החקיקה הזו כדי להמחיש את המחויבות הדו מפלגתית של הקונגרס האמריקני לביטחון ישראל כחלק ממזרח תיכון עם שלום מתמשך", הוסיפה דילור.

גורם במחלקת המדינה האמריקאית אמר ל'כאן חדשות' כי "הממשל יפעל להבטיח שלא יהיו פערים ביכולות ההגנה של מדינת ישראל – וכי למרות שבסופו הקונגרס הוא שצריך למצוא את הדרך הטובה ביותר להעביר את התקציבים לעניין זה, אנו מצפים לעבוד איתם בכדי לעשות זאת".

עוד אמר הגורם כי "הנשיא הבטיח לבנט כשביקר בוושינגטון כי אנו תומכים באופן מלא בחידוש מיירטי מערכת כיפת ברזל בישראל. הודענו את התמיכה הזו בפומבי וגם לקונגרס, ואנחנו נעמוד בהתחייבות הזאת".

גורמים בממשל האמריקני ובמפלגה הדמוקרטית העבירו מסר לגורמים ישראלים, לפיו "התקציב למיירטים יעבור בצורה כזו או אחרת". המסר גם הועבר בשיחה עם מנהיג הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים סנטי הוייר לשר החוץ יאיר לפיד, שעדכן אחר כך את ראש הממשלה נפתלי בנט.

השדולה היהודית-ציונית איפא"ק פרסמה ברשתות החברתיות קריאה לאזרחים אמריקנים מהשורה להפעיל לחץ על חברי הקונגרס המייצגים את מחוז הבחירה שלהם להצביע בעד ההצעה. בציוץ ברשת החברתית טוויטר נכתב: "גורמים אנטי ישראליים קיצוניים בקונגרס מנסים לעצור את ההצבעה הזו. פנו לחבר הקונגרס שלכם ודרשו שיצביע כן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture