בדרך להגבלות חדשות? קבינט המומחים:

Yonatan Sindel/Flash90

בדרך להגבלות? קבינט המומחים: "התחלואה גובה מחיר כבד, מתחייב שינוי מדיניות"

בדיון טענו המומחים כי לא ניתן לסמוך יותר על מבצע החיסונים: "תפיסה עתידית של חיסונים כמענה בלבדי נושאת בחובה סיכון יתר" • בהמשך ציינו כי "אנו עלולים להגיע לאירועים קשים של צורך בתיעדוף צעירים הנזקקים לטיפול קריטי"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

קבינט המומחים המייעץ לממשלה התכנס אתמול (רביעי) והמליץ על שינוי מדינויות במטרה להקטין את התחלואה. לפי ההמלצות החדשות, יבוצע שינוי במתווה החינוך והתו הירוק יעודכן. כמו כן ממליצים המומחים להטיל מגבלות התכנסות באירועים, להנגיש את החיסונים ל-800,000 בוגרים ובני נוער שלא התחסנו במנה הראשונה, ולקיים תוכנית להשקעה במערכת הבריאות.

המומחים הסבירו כי "היקף התחלואה המתמשך בחודש האחרון גובה מחיר כבד בנפש, למרות התקווה לירידה בתחלואה בזכות מבצע החיסונים, לא ניתן ולא סביר להמשיך במסלול הקיים, ומתחייב שינוי מדיניות לתקופת הביניים עד אשר תוכח ירידה משמעותית ומתמדת בתחלואה הקשה".

קבינט המומחים הציג בהתחלה מספר אסטרטגיות אפשריות כמו מיגור, בלימה וספיגה של המגפה והמליץ לדבוק באחת מהן. לטענת המומחים, הממשלה בחרה באפשרות ביניים – מדיניות 'ספיגה' לפרק זמן לא מוגבל, כמעט ללא מאמץ מרכזי לבלימה והקטנת ההדבקות

עוד אמרו המומחים כי במקרה של הגעה לרף הגבוה של החולים הקשים, הממשלה חזרה למאמצי בלימה, אך כפי שהתריעו מראש שיטה זו איננה יעילה. "סדרה ארוכה של כלים קריטים לבלימה (כלים הממוקדים בנדבקים וסביבתם כגון חקירה אפידמיולוגית, זיהוי מוקדם, בידוד מוקפד ואכיפתו) אינם ישימים עוד בשלב בו יש 8,000 ל-10,000 נדבקים ביום. מערכי הבלימה לא עומדים כעת במשימה – ומגוון האפשרויות מצטמצם למשפחת הכלים הלא-סלקטיביים אשר מטיבם פוגעים יותר בכלכלה ופחות מקובלים על הציבור", מסרו.

"כמסקנה לטווח הבינוני ולאחר הגל הרביעי – גישה זו של ניהול לפי קשים עד לשלב מאוד מתקדם – מסוכנת, והגישה המפעילה טווח כלים רחב יותר (תו ירוק, מגבלת התקהלות) בשלב מוקדם יותר – היא הנכונה במבט עתידי לאור לקחי הגל הרביעי עד כה". עוד הוסיפו: "תפיסה עתידית של חיסונים כמענה בלבדי נושאת בחובה סיכון יתר – ויש לשלב כלים נוספים הן בתגובה כעת והן במדיניות המוכנות לאירוע הבא".

בהמשך הם התייחסו למתווה החינוך וטענו כי יש לגבש מתווה חדשה המתבסס על בדיקות ללא בידוד רק לאחר שתתברר המשמעות של הצעד מבחינת הדבקות בפיילוטים בהיקף מספק. "באוכלוסיה בה בתי הספר נותרו פתוחים – במגזר הערבי, נצפית עלייה משמעותית מתמדת במהלך השבועות האחרונים בעיקר בגילאי בית הספר. כך אירע גם בחברה החרדית סביב א' אלול. מגמה דומה אם תתרחש עם פתיחת בתי הספר בסוף החודש עלולה להביא לחידוש העלייה בתחלואה, ומכיוון שכבר כעת מתקשים לתת טיפול מיטבי לכל החולים הנדרשים לטיפול נמרץ ואקמו, אנו עלולים להגיע לאירועים קשים של צורך בתיעדוף חולים צעירים הנזקקים לטיפול קריטי – בקורונה ובמחלות השגרה. מאידך, אנו כמובן רואים חשיבות רבה לפתיחת בתי הספר כתחום בתיעדוף גבוה לעומת פעילויות אחרות. לכן מתווה נכון הוא כה קריטי".

לסיום התייחסו לחיסון הילדים ואמרו: "החיסון עומד בפתח וסביר שיאושר בשבועות הקרובים ב-FDA .יש להתחיל כבר כעת בהכנת מערך ההסברה לציבור, שכן המדובר ברכיב מפתח בהפסקת מעגל הקסמים של הדבקות בבתי הספר והדבקה נגזרת של בני משפחה מבוגרים".

הדיון נערך על רקע נתוני התחלואה הקשים וכן העומס על מכשירי האקמו, שפוגע כבר בחיי החולים ובאיכות הטיפול. המומחים שהשתתפו בדיון: פרופ' רן בליצר, פרופ' נחמן אש, ד"ר שרון אלרעי פרייס, פרופ' ארנון אפק, פרופ' נדב דוידוביץ', ד"ר ליה מורן-גלעד, פרופ' סלמאן זרקא, יורם חמו, ד"ר בעז לב, ד"ר עדי ניב-יגודה ופרופ' גליה רהב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבורת "המומחים" שאחראית על הכישלון הקולוסאלי בהתנהלות מול מגיפת הקורונה. לו אני ראש הממשלה, הייתי מחליף את רובם, ובייחוד את בליצר ואלרועי-פרייס הנגועים לכאורה בניגוד עניינים לא פשוט מול חברת "פייזר"…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture