תיעוד ממצלמות האבטחה: דאעש בסדרת פיגועים נגד הטליבאן

אחרי השתלטות ארגון הטרור הקיצוני טליבאן על אפגניסטן, החלו מחבלי ארגון הטרור הקיצוני דאעש להוציא לפועל פיגועים מכוונים נגדם • בכיר בטליבאן מתלונן: "דאעש עושים שימוש באותם שיטות שאנחנו עשינו נגד הממשלה האפגנית"

איך שגלגל מסתובב לו: במשך שנים, היו אלו מחבלי ארגון הטרור 'טליבאן' אלו שהוציאו לפועל פיגועים נגד ממשלת אפגניסטן. כעת, אחרי שהשתלטו על המדינה עם נסיגת ארה"ב, מחבלי ארגון הטרור 'דאעש' הם אלו הפוגעים בטליבאן.

ארגון המדינה האסלאמית במחוז חורסאן, שלוחה מקומית של ארגון דאעש, פתח בסדרה של מתקפות טרור ומארבים נגד הטליבאנים. בסדרה של פיגועים נהרגו מספר לוחמים בארגון, ואירוע אחד תועד במצלמות האבטחה של תחנת דלק מקומית, שם הרגו 3 פעילי טאליבן.

ימים ספורים קודם לכן טען דובר ארגון הטליבאן, זבידוללה מוג'האיד, כי לארגון דאעש אין "נוכחות משמעותית" באפגניסטן וכי הוא איננו מסוגל לפגוע בצורה אמתית בשלטון הטליבאן. ואז החלו הפיגועים.

כעת, הם מדברים אחרת. גורמים בתוך הטליבאן עצמו הזהירו כי ארגון דאעש משתמש באותן טקטיקות בהן השתמש הטליבאן על מנת לערער, ולבסוף להפיל את שלטון הטליבאן.

השיטה המוכרת של הטליבאן, הדבקה של מטענים מגנטיים לכלי רכב וקבוצות קטנות של פעילים שפותחות באש לאחר הפיצוץ הראשוני, כעת בשימוש דאעש נגד אותם מחבלי טליבאן שעלו לשלטון.

בכירים בטליבאן אמרו לסוכנות הידיעות העולמית רויטרס, "אנו חוששים שהמטענים המגנטיים האלו שאנחנו השתמשנו בהם עלולים לשמש את דאעש לחסל את המנהיגים שלנו. דאעש מפוצלת כעת ופועל בחוליות קטנות, מה שמקשה עלינו לעצור אותם".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture