Flash90     

אבו מאזן הציב אולטימטום: "אם ישראל לא תיסוג מהשטחים נפנה להאג"

אבו מאזן בחר לשאת את נאומו מרחוק ולא להגיע גם השנה למטה האו"ם בניו יורק, כמו אשתקד בעיצומה של מגפת הקורונה. "במהלך השנה הזאת נשרטט את הגבולות ונעבוד על הסדר קבע בחסות הקוורטט ולפי החלטות הקהילה הבינלאומית", אמר

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן הציב במהלך השבת אולטימטום לישראל בנאומו בפני מליאת עצרת האו"ם, לפיו אם לא היא תיסוג מהשטחים שנכבשו ב-1967 בתוך שנה – יפנו ברשות הפלסטינית לבית הדין הבינלאומי בהאג.

מרבית נאומו של אבו מאזן במליאת עצרת האו"ם התרכז בקונפליקט מול ישראל, והוא פסק כי ישראל לא עמדה בהסכמים שנחתמו עמה והתחמקה מלעסוק בכל יוזמות השלום.

לדבריו, הקהילה הבינלאומית והאו"ם לא הצליחו לגרום לישראל לתת דין וחשבון על מעשיה. "אני קורא תיגר על כל אחד בעולם להוכיח שדחינו יוזמה רצינית להשגת שלום", הוסיף יו"ר הרשות.

אבו מאזן בחר לשאת את נאומו מרחוק ולא להגיע גם השנה למטה האו"ם בניו יורק, כמו אשתקד בעיצומה של מגפת הקורונה. "במהלך השנה הזאת נשרטט את הגבולות ונעבוד על הסדר קבע בחסות הקוורטט ולפי החלטות הקהילה הבינלאומית", הוסיף הנשיא הפלסטיני.

את נאומו פתח אבו מאזן עם מסמך שהחזיק בידו, והראה בעלות על קרקע של פליטים פלסטינים משנת 1948. "זה המסמך שיש למיליון פלסטינים יחד עם מפתחות בתיהם. על אף זאת אנחנו לא מצליחים לחזור לשטחנו, בגלל החוקים הישראליים המסרבים להכיר בחוקים הבינלאומיים המדגישים את זכות הפליטים הפלסטינים לשבות".

"נאבקתי כל חיי על השלום, ופעלתי בשיטות של שלום, חוק ודיפלומטיה", המשיך אבו מאזן. "הושטנו שוב ושוב את ידנו לשלום, ואיננו יכולים למצוא שותף בישראל המאמין ומקבל את הפתרון של שתי המדינות". הוא הדגיש כי "עמנו לא יקבל את מציאות הכיבוש והשיטות הבלתי חוקיות שלו, וימשיך במאבק כדי להגיע לזכות להגדרה עצמית".

אבו מאזן הוסיף ואמר: "אני מאתגר אתכם לנסות ולהוכיח זאת. אנחנו לא סירבנו אפילו פעם אחת ליוזמה רצינית לשלום". הוא הוסיף: "לכל אלו שטוענים כי מעולם לא פספסנו הזדמנות לפספס הזדמנות – אני מאתגר אותם להדגים היכן דחינו אפילו יוזמה אמיתית ורצינית אחת להשיג שלום. האם ישראל מאמינה שהיא תמשיך לנצח לקדם נרטיבים שקריים שמתעלמים מההיסטוריה והזכויות של העם הפלסטינים במולדתם?".

בנאומו תהה אבו מאזן "עד מתי יימשך הסבל ההיסטורי הזה של עמנו? האם המדינות שמעניקות סיוע ונשק לישראל ומשם להרג הפלסטינים תחת הכיבוש, חושבות שהן ישיגו כך שלום ויציבות באזור? התשובה היא לחלוטין לא. מה אתם רוצים מהעם הפלסטיני? התחייבנו ויישמנו את כל מה שנדרש מאתנו בהתאם לחוק הבינלאומי. סבלנו וחיכינו לתקווה. אולם, המדיניות הזו לא הובילה לשום מקום".

בהתייחסות לתשלום משכורות למשפחות מחבלים אמר: "למה עלינו להבהיר את סיבת הדאגה שלנו למשפחות השהידים, שהם קורבנות הכיבוש והמדיניות שלו? לא נוותר על בני עמנו, ונמשיך לפעול במטרה לשחרר את כל האסירים שלנו. ברכות לאסירים. אם יחדל הכיבוש לא תהיה עוד סוגיית אסירים".

עם זאת, אבו מאזן הבהיר כי הוא ממשיך להתנגד להתנגדות אלימה: "אני מדגיש שוב לקהילה הבינלאומית את מחויבותנו לדיאלוג במטרה להשיג שלום, את מחויבותנו להתנגדות עממית בדרכי שלום ואת התחייבותנו להילחם בטרור על כל צורותיו גם באזור שלנו וגם בשאר העולם".

את נאומו סיכם אבו מאזן במילים הללו: "האם המנהיגים של ישראל חולמים על המשך הכיבוש לעולמים? האם הם רוצים שהכיבוש הזה ימשיך לעולם? האם אין אלטרנטיבות אחרות, אולי חירות? לפלסטינים מגיע לחיות בחופש באדמתנו".

"אני קורא לכל אנשינו להמשיך את המאבק על ידי התנגדות לכיבוש ואפרטהייד. אני קורא לכל המדינות שעמדו בסולידריות עם אנשינו במהלך ההתנגדות של האסירים שלנו. אני קורא לכל אלו שלקחו חלק בהפגנות בכל רחבי העולם לדרוש את סיום הכיבוש הישראלי, האפרטהייד והקולוניאליזם. אני קורא לכולכם להגן על הסיפור האמיתי".

שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן מסר בתגובה לנאום כי "אבו מאזן הוכיח שוב שעבר זמנו, ושלא במקרה 80% מהפלסטינים רוצים גם הם שהוא כבר יילך". הוא הוסיף כי "פעם הוא הציע לתבוע את בריטניה בגלל הצהרת בלפור, היום הוא רוצה לחזור לתכנית החלוקה של האו"ם – אבל יותר מכל בלט השקר שלו לגבי סרבנות השלום שלו ושל הפלסטינים, כי מי שבאמת תומך בשלום ובמו"מ לא מאיים באולטימטומים הזויים מעל במת האו"ם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture