בנט נואם באו"ם על הממשלה: "החל כטעות פוליטית והפך למטרה לאחדות"

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא נאום בפני העצרת הכללית של האו"ם בו התייחס בעיקר לחוסר האמון של הציבור בממשלה שהקים ולטענות על מחדל הקורונה המתמשך • בחלק השני של הנאום הזהיר מהסכנה האיראנית, וחשף את התכנית החשאית שלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה נפתלי בנט נושא היום (שני) לראשונה דברים בפני הקהילה הבינלאומית, אך בנאומו הוא מתייחס בעיקר לנושאים פנים ישראלים, כמו הקורונה והקיטוב הפוליטי. פרק מיוחד בנאום יוקדש לאיראן.

בפתח נאומו אמר בנט, הנואם באנגלית אך אמר בעברית "עם ישראל חי", כי "ישראל היא מגדלור בלב ים סוער, לפיד של דמוקרטיה, חדשנית בטבעה ונחושה לתרום לעולם, חרף הימצאותה בשכונה הקשוחה ביותר על פני כדור הארץ. ישראל היא נס של תקומה יהודית. במשך יותר מדי זמן, ישראל הוגדרה על ידי מלחמות עם שכנינו – אבל זו איננה מהותה של מדינת ישראל. זו איננה מהותו של עם ישראל".

"הישראלים לא מתעוררים בבוקר במחשבה על הסכסוך. הישראלים רוצים לחיות חיים טובים, לדאוג למשפחות שלנו ולבנות עולם טוב יותר עבור ילדינו. משמעות הדבר היא שמפעם לפעם, ייתכן שנידרש לעזוב את משרותינו, להיפרד ממשפחותינו ולמהר לשדה הקרב כדי להגן על מדינתנו, בדיוק כפי שחבריי ואני נדרשנו לעשות. אין לשפוט אותם על כך. ישראלים זוכרים את הזוועות החשוכות שהיו בעברנו אבל הם נחושים להישיר מבט לעבר העתיד, לבנות עתיד טוב יותר".

לדברי בנט, שתי מגפות מסכנות את מרקם החברה בעולם – נגיף הקורונה והקיטוב הפוליטי. לדבריו, "שתי המגפות יכולות לשתק מדינות. אם לא יטופלו – השפעותיהם על החברה עלולות להיות הרסניות. בישראל, במקום לקבל את המגפות האלה ככוח טבע – נעמדנו, נקטנו בפעולה ואנו כבר רואים את האופק".

בנט הוסיף וטען כי "בישראל, אחרי ארבע מערכות בחירות תוך שנתיים והיתכנות לבחירות נוספות בפעם החמישית, העם כמה למזור: רוגע, יציבות. ניסיון אמיתי לנורמליות פוליטית". הוא כינה את הממשלה שהקים עם הערבים והשמאל הקיצוני כטעות פוליטית, שהפכה למטרה. "הממשלה התחילה כתאונה פוליטית אבל הפכה למטרה, לאחדות. זו הממשלה המגוונת בתולדות המדינה".

לגבי הקורונה טען בנט כי לפי המודל הישראלי, "המדינה חייבת להישאר פתוחה. כולנו שילמנו מחיר עצום על הקפאת החיים שהייתה ב-2020. כדי לגרום לכלכלות לשגשג שוב, להחזיר ילדים לבתי ספר והורים לעבודה, סגרים, הגבלות ובידודים לא יוכלו לעבוד בטווח הרחוק".

בשלב זה של הנאום עבר בנט לדבר על האיום האיראני: "ישראל, פשוטו כמשמעו, מוקפת על ידי חיזבאללה, מיליציות שיעיות, הג'יהאד האסלאמי וחמאס. ארגוני טרור אלה חותרים לשלוט במזרח התיכון ולהפיץ את האיסלאם הקיצוני ברחבי העולם. מה משותף לכולם? כולם רוצים להשמיד את המדינה שלי והם כולם נתמכים על ידי איראן".

"במשך שלושת העשורים האחרונים, איראן הפיצה שפיכות דמים והרס ברחבי המזרח התיכון, מדינה אחר מדינה: לבנון, עיראק, סוריה, תימן ועזה. מה משותף לכל המקומות האלה? הם כולם מתפרקים. האזרחים שלהם – רעבים וסובלים. הכלכלות שלהם – קורסות. בדומה למגע של מידאס, למשטר האיראני יש את מגע המולא. כל מקום שאיראן נוגעת בו – הופך לכושל".

בנט הדגיש שהטרור האיראני לא פוגע רק בישראל, ונתן כדוגמה את יחידת הכטב"מים שלה. "איראן כבר השתמשה בכטב"מים הקטלניים האלה, שנקראים שאהד-136, כדי לתקוף את סעודיה, מטרות אמריקניות בעיראק וספינות אזרחיות בים, והרגו אזרח בריטי ואזרח רומני. איראן מתכננת לחמש את שלוחותיה בתימן, עיראק, סוריה ולבנון במאות ולאחר מכן אלפי רחפנים קטלניים כאלה. הניסיון מראה לנו שמה שמתחיל במזרח התיכון, לא מסתיים שם".

"בשנים האחרונות, איראן זינקה קדימה במחקר ופיתוח הגרעיני שלה, ביכולות הייצור וההעשרה שלה. תוכנית הגרעין של איראן נמצאת בנקודה קריטית. קווים אדומים נחצו. מתעלמים מהפיקוח. תקוות השווא הוכחו ככוזבות. איראן מפרה את הסכמי ההגנה של סבא"א וחומקת מעונש. הם מטרידים את המפקחים ומחבלים בחקירות שלהם – והם חומקים מעונש. הם מעשירים אורנים לרמה של 60%, שזה צעד אחד מחומר בדרגת נשק – והם חומקים מעונש".

בנט חשף: "יש ראיות שמוכיחות בבירור את כוונתה של איראן לייצור נשק גרעיני באתרים סודיים בטורקוזאבאד, טהראן ומריבאן, אבל מתעלמים מהן. תוכנית הגרעין של איראן הגיעה לקו פרשת מים וכמותה גם הסובלנות שלנו. מילים לא עוצרות את סיבוב הצנטריפוגות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנט מדבר בשם ששה מנדטים שגנב את קולותיהם וארבע ערבים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture