לוחם, אילוסטרציה. צילום: Michael Giladi/Flash90

הודעת האזהרה של התנועה האסלאמית ושיפור במצבו של הלוחם • סיכום חדשות החג

בית החולים רמב"ם עדכן כי חייל דובדבן שנפצע בהיתקלות ביום ראשון במהלך מבצע בשומרון לסיכול חולית מחבלים, נגמל מסיוע בהנשמה ונמצא בהכרה מלאה. התנועה האסלאמית של רע"מ, הוציאה הודעה בעקבות דגלי ישראל בהר הבית

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

סיכום חדשות החג באדיבות: 'חדשות 0404'

חייל דובדבן שנפצע בהיתקלות ביום ראשון במהלך מבצע בשומרון לסיכול חולית מחבלים, נגמל מסיוע בהנשמה ונמצא בהכרה מלאה, כך עדכן בית חולים רמב"ם. הלוחם בהכרה מלאה ומשוחח עם הוריו – מסר ד"ר ירון בר לביא, מנהל טיפול נמרץ נשימתי בבית החולים. סרן ד', מפקדו, אשר נפצע קשה גם כן, עדיין מורדם ומונשם. רבים מתפללים כל העת לרפואתם השלמה של שני הלוחמים אשר חתרו למגע ונפצעו באורח קשה.

התנועה האסלאמית של רע"מ, הוציאה הודעה ובה הזהירה את ממשלת ישראל והמשטרה, לאחר שיהודים הגיעו להר הבית עם דגלי ישראל. בהודעת התנועה נכתב: "התנועה האסלאמית הזהירה את ממשלת ישראל ומשטרת ישראל מפני הפרות מתמשכות והסלמות נגד מסגד אל אקצה המבורך על ידי מתנחלים קיצוניים, בין היתר, תפילות, טקסי נישואין ותקיעת שופר". עוד אמרו בתנועה האסלאמית: "כל זה בתוך חצרות המסגד תחת שמירה של שוטרי הכיבוש. הכרזנו על זה בעבר ואנחנו מצהירים על כך שוב: אל אקצה הוא קו אדום והוא המקדש הקדוש ביותר עבורנו במדינה זו. לא נאפשר כל פגיעה בקדושתו או כל שינוי בסטטוס קוו במקום".

6 פצועים בהם, קשה בינוני וקל בקריסת קיר על פועלים שעבדו באתר בנייה בכפר כנא שבגליל. צוותי מד"א שהוזעקו למקום פינו את הפצועים לבתי החולים. המשטרה חוקרת. סגן מנהל מרחב גלבוע במד"א, וויסאם זועבי, סיפר: "מדובר בארוע קשה ומורכב, הגענו במהירות למקום עם כוחות גדולים ובמקביל הזנקנו את המסוק של מד"א, באתר הבנייה הייתה המולה וראינו קיר שקרס על כלי עבודה ופועלים שעבדו באותו זמן במקום, 5 מהעובדים חולצו, גבר כבן 25 סבל מחבלה רב מערכתית קשה, הרדמנו והנשמנו אותו ופינינו אותו במסוק מד"א כשמצבו מוגדר קשה, גבר נוסף בשנות השלושים סבל מחבלה קשה באגן ולאחר טיפול ראשוני בשטח פינינו אותו בדחיפות לבית חולים כשמצבו בינוני, ושלושה פצועים נוספים פונו במצב קל. אחד הפועלים שעבד על כלי חפירה נלכד מתחת לאדמה שקרסה ותיקשר איתנו, שמענו אותו צועק, בסיוע כיבוי וחיילי פיקוד העורף נעשים מאמצים לחלץ אותו ואנחנו מקווים שלא יהיו לכודים נוספים".

אשה כבת 32 נפצעה באורח קשה לאחר שרכבה הדרדר לואדי בשטח סמוך למצפה יריחו. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי והיא פונתה לבי"ח הדסה עין כרם. חובש רפואת חירום, עמית לובינר, סיפר: "לאחר סריקות שעשינו בשטח זיהנו את הרכב שהדרדר לעומק הואדי. ירדנו לעומק של עשרות מטרים על צלע ההר עם כל הציוד הרפואי וחילצנו מהרכב את הפצועה שהייתה בהכרה. קיבענו אותה לציוד מיוחד על מנת למנוע פציעה נוספת וחילצנו אותה מהואדי לניידת טיפול נמרץ תוך כדי טיפול רפואי ופיננו אותה לבית החולים כשמצבה יציב".

תושב טייבה נעצר בחשד לניסיון שוד תחנת דלק באור עקיבא. ניסיון השוד בוצע באמצעות שוקר, העובדות במקום הבריחו את החשוד ולא נשדד דבר. כוחות משטרה החלו בסריקות במהלכן אותר ובחיפוש ברכבו אותר ונתפס אקדח מסוג איירסופט. החשוד כאמור עוכב לחקירה בתחנת המשטרה בחדרה ובסיומה יוחלט האם לקיים דיון בעניינו בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו.

במוקד 100 התקבלו מספר פניות מאזרחים, בדבר פריט לא מזוהה שנפל מהשמיים באזור חולון ויפו, המפיצים עשן בקרבת מקום הנפילה. בתוך כך, חבלני המשטרה במחוז ת"א בחנו את הפריטים ומצאו כי מדובר בפצצות תאורה ידניות, הנמצאות בשימוש אזרחי של בעלי סירות ונועדו לאיתות עבור כוחות הצלה בעת מצוקה בים. בתום סריקות והסרת על סכנה לשלום הציבור, פינו חבלני המשטרה את הפריטים מהמקום לצד בחינת הנסיבות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture