Abed Rahim Khatib/Flash90 ארכיון

דיווח בעזה: חשוד פלסטיני שהתקרב לגדר הגבול וחפר באדמה – נורה למוות

תצפיות צה"ל זיהו שלושה חשודים שהתקרבו לגדר המערכת בצפון הרצועה, כאשר נראו חופרים בקרקע. צה"ל פתח בירי לעברם והאירוע מתוחקר. על פי דיווחים פלסטינים, אחד החשודים נהרג, לטענתם הוא נהרג בעת שניסה לצוד ציפורים

מחבל פלסטיני בן 41 נורה היום (חמישי) למוות על ידי חיילי צה"ל לאחר שהתקרב לגדר ברצועת עזה, סמוך לאל בורייג' – כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. משרד הבריאות הפלסטיני אישר כי שמו של ההרוג הוא מוחמד עבד אל כרים, בן 41, תושב אל בורייג', ולדברי הפלסטינים הוא נורה בצווארו, בזמן שצד ציפורים בגבול הרצועה.

מדובר צה"ל נמסר כי "תצפיות צה״ל זיהו לפני זמן קצר שלושה חשודים שהתקרבו לגדר המערכת בצפון רצועת עזה, כאשר אחד החשודים זוהה חופר בקרקע כשהוא נושא תיק חשוד. בעקבות הזיהוי, כוחות צה"ל ששהו בנקודה, ירו לעבר החשוד. מוכרת טענה על פלסטיני הרוג כתוצאה מהירי. האירוע מתוחקר".\

ארגון ועדות ההתנגדות העממית בעזה קרא "להבערת השטח בכעס מתחת לרגליהם של הכובשים הציונים, כתגובה על פשעיהם המתמשכים נגד עמנו. על הנהגת הכיבוש לדעת כי דם עמנו יקר וכי ישראל תשלם מחיר כבד".

לטענת התקשורת הפלסטינית, מוחמד עמאר בן ה-41, עובד בעיריית עזה וצייד ציפורים, נכנס לפרימטר הביטחוני שבו אסורה התנועה לפלסטינים למרות שאנשי חמאס ניסו למנוע זאת ממנו, על מנת לעסוק בפעילות ציד. בשלב מסוים, טענו הפלסטינים, הוא אף חפר באדמה כדי להטמין מלכודת, אך לא היווה סכנה.

יחד עם זאת, כוח צה"ל שהיה במקום והבחין בפעילות החשודה של עמאר חשד שהוא מנסה להטמין מטען. החיילים הזהירו את עמאר, קראו לו להתפנות מהמקום ואף ביצעו ירי הרחקה, אך הוא לא נענה לאזהרות ולבסוף נורה למוות. גופתו הועברה לבית החולים בדיר אל בלח.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו