Olivier Fitoussi/Flash90

משרד הבריאות חושף: החיסון השלישי מלווה בשיעור קטן של תופעות לוואי

על פי ההודעה של משרד הבריאות מספר התופעות המשמעותיות שנצפו בחיסון השלישי הסתכם ב-19 בלבד כאשר בחלקם עדיין נבדק הקשר לחיסון, מתוך כ-3.2 מיליון מתחסנים בחיסון שלישי נגד נגיף הקורונה

משרד הבריאות מפרסם הערב (חמישי) כי מנת החיסון השלישית מלווה בשיעור קטן יותר של תופעות מדווחות למשל עייפות, חולשה וכאב מקומי באזור הזריקה לעומת המנות הקודמות.

על פי ההודעה של משרד הבריאות מספר התופעות המשמעותיות שנצפו בחיסון השלישי הסתכם ב-19 בלבד כאשר בחלקם עדיין נבדק הקשר לחיסון, מתוך כ-3.2 מיליון מתחסנים בחיסון שלישי נגד נגיף הקורונה.

עוד נאמר בהודעת משרד הבריאות כי דלקת שריר הלב בבני נוער (מיוקרדיטיס) – נכון ל-25.09.21 דווחו 11 מקרים בגיל 12-15, מתוך 331,538 (שיעור אפסי) מתחסנים במנה ראשונה ו-255,444 (שיעור אפסי – 0.00043%) מתחסנים במנה השנייה.

מכאן עולה שמדובר בתופעה נדירה ביותר, וגם היא חולפת לרוב אחרי זמן קצר. חשוב לציין שהסיכון למיוקרדיטיס כתוצאה מקורונה גבוה בהרבה בהשוואה לסיכון כתוצאה מהחיסון.

יצוין כי על אף האיסוף השיטתי על דיווחים, המשרד מניח שקיים תת- דיווח של תופעות קלות במיוחד, אשר לא פוגעות בשגרת החיים ולא מצריכות מעקב רפואי.

ממשרד הבריאות נמסר כי משרד הבריאות אוסף מידע על תופעות לוואי באופן שיטתי ומצליב אותו עם המידע הנאסף במדינות אחרות בעולם ועם ניסויים קליניים הנערכים בחיסונים. החיסונים הם כלי מרכזי וחשוב במלחמה בנגיף ובשמירה על הבריאות והשגרה של כולנו בצל מגפה עולמית.

משרד הבריאות עוקב, מנטר ואוסף באופן שיטתי מידע על תופעות הלוואי המדווחות לאחר החיסונים, ותוצאות המעקב הזה הולמות באופן חד משמעי את קביעת הגופים המדעיים והרפואיים המובילים בעולם: החיסונים הינם בטוחים ויעילים, תופעות הלוואי אם ישנן לרוב קלות וחולפות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שקר גס!! רק מהמקרים ששמעתי מקרוביי מדובר בהרבה יותר
מפחד לעשות את השלישי… מתי זה יגמר?

תקראו בפייסבוק של משרד הבריאות
אלפי תגובות של אנשים שחושפות את האמת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו