Flash90

באמצעות חומצה או קולה: כך המחבלים שברחו מכלא גלבוע פוררו את רצפת הבטון

הפיר הוליך אל החלל התת קרקעי והמעבר בו כלל חפירה דרך הפח העליון שעוביו חמישה מילימטרים של פלדה ודרך הרצפה שעוביה 20 סנטימטרים של בטון. החוקרים ציינו כי ניתן להחליש ולפורר בטון על ידי שימוש בחומצות שונות

חוקרי יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה שחקרו את אירוע בריחת ששת האסירים מכלא גלבוע מעריכים כי ששת המחבלים שנמלטו פוררו את רצפת הבטון בעזרת חומצה או במשקה קולה.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות' עוד עולה מהדו"ח שהזמין שב"ס כי נתיב הבריחה של האסירים כלל הרמת לוח שיש בתא המקלחת וחפירת פיר מנהרה דרך שכבות פלדה ובטון אל החלל שמתחת.

בנוסף עלה כי הפיר הוליך אל החלל התת קרקעי והמעבר בו כלל חפירה דרך הפח העליון שעוביו חמישה מילימטרים של פלדה ודרך הרצפה שעוביה 20 סנטימטרים של בטון.

החוקרים ציינו כי ניתן להחליש ולפורר בטון לאורך זמן על ידי שימוש בחומצות שונות, וללא אמצעים יעודיים ניתן להשתמש גם בקולה. עוד הם קובעים כי הרשת שפורקה ניתנת לחיתוך בעזרת פצירה מאולתרת. חומר החפירה שימש לדיפון התוואי שנחפר בתוך חללי קורות הקישור, וחסך את הצורך בפינוי חומר החפירה לתוך בית הכלא.

בסך הכול היה אורך מנהרת הבריחה כ-35 מטר, כאשר 29 מטר מתוכם נחפרו בפיר שקוטרו הממוצע כחצי מטר. בסך הכול הוצאה ממנו כמות של 5-6 קוב אדמה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אתם מפרסמים הנחיות מפורטות ללימוד חפירות בעתיד?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו