Olivier Fitoussi/Flash90

בנט: "האלימות בחברה הערבית בלתי נסבלת"; מנסור עבאס: "הבעתי גינוי"

המפכ"ל: "לא נעבור לסדר היום - נעשה ככל שביכולתנו למצות את הדין עם העבריינים". רה"מ: "האלימות בחברה הערבית הגיעה לנקודה בלתי נסבלת - נילחם בה בכל הכוח". עיריית כפר קאסם: "מגנים ומוקיעים את תקיפת השוטרים בעיר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לתקיפת השוטרים בכפר קאסם ואמר: "אני עומד לצד השוטרים שהותקפו באלימות קשה בכפר קאסם. האלימות בחברה הערבית הגיעה לנקודה בלתי נסבלת. נילחם בה בכל הכח"

"אני מצפה מהחברה הערבית, שמבקשת מהמדינה להתערב, לתת לשוטרים את כל התמיכה והגב", אמר בנט שהוסיף: "נגיע לתוקפים ונמצה עמם את הדין".

חברי המיליציה של התנועה האסלאמית תקפו שוטרים בכפר קאסם • צפו

"כשממשלת בנט תלויה במנסור עבאס, עבריינים במגזר הערבי מרימים ראש"

בין בני ברק לכפר קאסם: מדוע ניסתה המשטרה להסתיר את פציעת השוטרים?

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "אני גאה בשוטרים שלא נרתעו בפני מיליציה מקומית בכפר קאסם, פעלו בדיוק כמצופה משוטר בישראל ולא הבליגו בפניה. מדינת ישראל היא הריבון והמשטרה היא שליחתו ותפקידה לשמור על שלום הציבור. הדין ימוצה עם החשודים שנעצרו ועם כל אדם שחושב שהוא יכול להרים יד על לובשי מדים".

ח"כ מנסור עבאס, יו"ר מפלגת רע"מ של התנועה האסלאמית מסר: "הבעתי גינוי חד משמעי בפני מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, איחלתי החלמה מהירה לשוטרים, והדגשתי את החובה לשמור על שלטון החוק ושיתוף הפעולה עם המשטרה".

"הבעתי את רצוני שנעבוד ביחד כדי לשפר את האימון וממשק העבודה ושיתוף הפעולה בין המשטרה והאזרחים הערבים, כדי שנוכל לנצח את הפשיעה והאלימות הגואה בחברה הערבית".

עיריית כפר קאסם הודיעה כי היא "מגנה ומוקיעה את התקיפה על אנשי המשטרה. אנשי כפר קאסם היקרים, מה שקרה בהתקפה הבלתי מקובלת על אנשי הסיור במשטרה בזמן שעשו את עבודתם, הוא מעשה בלתי מתקבל על הדעת. עיריית כפר קאסם מגנה בתוקף ומוקיעה כל סוג של אלימות או תוקפנות כלפי המשטרה ואנשי הצוות שלה. המשטרה מייצגת את החוק, וכל תקיפה עליהם נדחית ובלתי מתקבלת ואינה מייצגת את המוסר שלנו ואת תורת הדת הסובלנית שלנו".

"עיריית כפר קאסם מעריכה את תפקידה של משטרת כפר קאסם בשמירה על יציבותה וביטחונה של העיר, הפועלת מסביב לשעון, שם מתקיים שיתוף פעולה למופת בין הנהלת העירייה לבין מפקדי משטרת כפר קאסם ברמות הגבוהות ביותר. עיריית כפר קאסם פוסלת כל ניסיון לערב את השמירה בעימות עם המשטרה. שרבוב השמירה באלימות שאירעה אינה מקובלת בהחלט, שכן הנהלת השמירה וכל מתנדביה מגנים את התקיפה על השוטרים".

המפכ"ל קובי שבתאי אמר בעקבות האירוע כי "לא נעבור לסדר היום אירועי אלימות כלפי שוטרים כפי שקרה בכפר קאסם. הנחתי את פיקוד המחוז והמרחב לפעול בנחרצות ובתקיפות ולשים את היד על כל מי שהשתתף באירוע ואנו נעמיד לרשותם את כל האמצעים והכוחות שידרשו. כבר עצרנו ארבעה חשודים ביניהם שני החשודים המרכזיים, שעל פי החשד תקפו את השוטרים ולא נרפה עד שנביא את כל העבריינים לדין. אני מגבה באופן מלא את השוטרים לפעול על פי חוק עם האמצעים שעומדים לרשותם אל מול כל מי שינסה להרים עליהם את ידו. לא נקבל מצב שבו פוגעים בשוטרים שבאים לבצע את תפקידם".

סגן השר לביטחון הפנים יואב סגלוביץ' מסר כי "מדובר באירוע חמור ביותר. תקיפת שוטרים הוא אירוע שאסור לעבור עליו לסדר היום. יש לעצור את כל מי שהרים יד על שוטר במהלך ביצוע תפקידו ולמצות את הדין איתו בכל חומרת הדין. שוטרי משטרת ישראל אמונים על שמירת החוק והסדר ויש לגבות את עבודתם ופעילותם החשובה והקשה לטובת כלל אזרחי מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture