Marc Israel Sellem/POOL

דיווח: מקורבו של ביידן מונה לתווך בין ישראל ללבנון במחלוקת על מאגרי הגז

על פי הדיווח עמוס הוכשטיין, שנחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מונה לשמש כמתווך בין ישראל ללבנון בסוגיית הגבול הימי והמחלוקת סביב מאגרי הגז בים התיכון. הוא צפוי להגיע לסבב שיחות בירושלים

השליח האמריקני לנושא אנרגיה עמוס הוכשטיין, שנחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מונה לשמש כמתווך בין ישראל ללבנון בסוגיית הגבול הימי והמחלוקת סביב מאגרי הגז בים התיכון, כך אמרו בכירים במשרד החוץ האמריקני. הוא צפוי להגיע במהלך אוקטובר לסבב שיחות ראשון בביירות ובירושלים.

על פי הדיווח של העיתונאי ברק רביד ב'וואלה', מינויו של הוכשטיין כמתווך בנושא מצביע על כך שהסוגיה צפויה לקבל פרופיל גבוה יותר מבעבר. זהו גם איתות שהנושא נמצא במקום גבוה יחסית בסדר העדיפויות של ממשל ביידן.

הוכשטיין נולד בישראל והוריו היגרו לארה"ב. הוא שימש כיועץ קרוב של ג'ו ביידן במשך שנים רבות ועבד איתו כשכיהן בסנאט האמריקני ולאחר מכן כשהיה סגן הנשיא. שמו של הוכשטיין הוזכר בתחילת כהונת ביידן כמועמד לתפקיד שגריר ארה"ב בישראל.

המו"מ בין ישראל לבין לבנון שהחל בשנה שעברה נקלעו למבוי סתום לאחר כמה סבבי שיחות. לאור הקמת הממשלה החדשה בלבנון, משבר האנרגיה החמור במדינה והמצב הכלכלי הקשה, מקווים בירושלים כי הלבנונים יסכימו לחדש את השיחות ולהציג עמדות גמישות יותר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו