החשוד הערבי בתקיפת שוטרים בכפר קאסם: "איבדתי שליטה – אני מצטער"

החשוד הסביר: "שוטרים הגיעו למתחם שלנו, בעקבות מידע שהגיע אליהם שאומר שאנחנו יחידת האבטחה של כפר קאסם". "הם חשבו שחטפנו אדם והחזקנו אותו בכוח בניגוד לרצונו אצלנו - דבר שלא היה נכון"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אחד החשודים בתקיפת שוטרים בכפר קאסם בסוף השבוע מסביר את גרסתו לאירוע ואומר: "איבדתי שליטה, אני מצטער". בתיעוד מהאירוע הוא נראה מכה קשות באגרופים את אחד השוטרים, שנפצע באורח בינוני. עורך דינו של החשוד: "התגובה של מרשי היתה אינסטנקטיבית".

על פי הדיווח ב'חדשות 12' החשוד הסביר: "שוטרים הגיעו למתחם שלנו, בעקבות מידע שהגיע אליהם שאומר שאנחנו יחידת האבטחה של כפר קאסם".

"הם חשבו שחטפנו אדם והחזקנו אותו בכוח בניגוד לרצונו אצלנו – דבר שלא היה נכון. השוטרים דרשו בכוח להיכנס למתחם שלנו ולערוך חיפוש, שאלתי אותם מה יש להם לחפש אצלנו?"

הוא הוסיף: "זה שטח פרטי שלנו, מהר מאוד הוויכוח המילולי התלהט, ואז משום מקום קיבלתי חשמול טייזר בגב, אז הגבתי אינסטנקטיבית כי רציתי להגן על עצמי. איבדתי שליטה, מדובר באירוע מצער ואני מצטער עליו. אני אבא לילדים איש משפחה, בן 40 נעדר עבר פלילי".

כזכור, לימות חסרת תקדים כלפי שוטרים שהגיעו בעקבות קריאה שהתקבלה על אירוע בבניין עיריית כפר קאסם, מצד חברי מיליציה מקומית הממומנת על ידי התנועה האסלאמית. מדובר בפלג של התנועה האסלאמית, אותה תנועה שנציגיה בכנסת יושבים מטעם מפלגת רע"מ בקואליציה של נפתלי בנט.

המשטרה עצרה ארבעה חשודים, ולפי החשד, אותם עצורים יחד עם עשרות בני אדם, תקפו את השוטרים שהגיעו לבצע חיפוש במטה "ועד השמירה" של העיר. שני שוטרים ומתנדב נפצעו וקיבלו טיפול רפואי במקום.

שניים מהחשודים שנעצרו הם אסלם טאהא וחמאדה עאסי. לפי המשטרה, טאהא הוא הגורם המרכזי לאירוע. "הוא החליט שמשטרת ישראל לא צריכה לבדוק דברים מסויימים, בטח לגבי הודעה שקיבלה משטרת ישראל לגבי חשש לחיי אדם. סוג של 'משטרה פרטית' שנמצאת בכפר קאסם", אמר הטוען המשטרתי רס"ב דודי לוי בדיון הארכת המעצר של השניים.

עוד הוסיף הטוען המשטרתי כי "מדובר באנשים שלקחו את החוק לעצמם, החליטו שרשויות החוק לא יכולים להיכנס למקום, למרות שעל פי חוק הם כן. התנגדותם הייתה אלימה מאוד וגרמה לפציעתם של השוטרים".

גורם בכיר במשטרה סיפר בשיחה עם וואלה! על מאפייני "אלחיראסה", אותה מיליציה חמושה של התנועה האסלאמית: "הם מעין כוח שיטור או אבטחה פנימיים בכפר קאסם אבל לא רק שם, חלקם עבריינים לשעבר. המתנדבים לבושים בביגוד אזרחי ונוסעים ברכבים פרטיים".

במשטרה מכירים היטב את קיומו של "כוח השיטור" הזה ואף מאפשרים לו לצמוח מתחת לאפם. קצין בכיר אמר לוואלה! כי " המשטרה מכירה היטב את 'אלחיראסה' כבר שנים ארוכות ועוצמת עין בשביל שקט תעשייתי. החתול שומר על החלב. ככה בחיים לא נצליח למגר את הפשיעה. הנשק של חברת השמירה הזו עוד יופנה נגד שוטרים. המודל הזה פועל בעוד ערים בחברה הערבית, גם בטירה לדוגמה. במקום למגר את זה, מטפחים את זה בשתיקה".

המפכ"ל מסר בתגובה לאירוע: "לא נעבור לסדר היום אירועי אלימות כלפי שוטרים כפי שקרה בכפר קאסם. הנחתי את פיקוד המחוז והמרחב לפעול בנחרצות ובתקיפות ולשים את היד על כל מי שלקח חלק באירוע ואנו נעמיד לרשותם את כל האמצעים והכוחות שידרשו".

"כבר עצרנו 4 חשודים ביניהם שני החשודים המרכזיים שעל פי החשד תקפו את השוטרים ולא נרפה עד שנביא את כל העבריינים לדין. אני מגבה באופן מלא את השוטרים לפעול על פי חוק עם האמצעים שעומדים לרשותם אל מול כל מי שינסה להרים עליהם את ידו. לא נקבל מצב שבו פוגעים בשוטרים שבאים לבצע את תפקידם".

המפכ"ל שוחח עם השוטרים שהיו באירוע, חיזק אותם ואמר להם: "אני מגבה אתכם ומבטיח לכם שנעשה ככל שביכולתנו למצות את הדין עם העבריינים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אינסטינקט לתקוף שוטרים או אינסטינקט למזער נזקים בשביל בנט?

אין לבכות על מה שהיה
משטרת ישראל הפצועה תשפוך במהרה את התסכול שלה עלינו
על אזרחים הטובים ביותר במדינה שאיבדה את השלטון

זכותו להגן על גופו ורכושו.
לא שמעתי כלום על צו חיפוש שהיה,
לא שמעתי אזהרה מפני הסלמה לטייזר.
בקיצור, היום זה הם מחר אתם.
אתם לא כאלה מגובשים כמוהם.
הגנה עצמית!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture