Abir Sultan/Flash 90

חנין זועבי ו-12 בכירים נוספים בבל"ד הורשעו בניסיון קבלת דבר במרמה וזיוף

חברת הכנסת לשעבר הודתה במסגרת הסדר טיעון בפרשה שבה היו מעורבים מלבדה אנשים נוספים ממפלגת בל"ד, שהתרחשה לאחר הבחירות המקומיות בשנת 2013 • הם צפוים לרצות עונשי עבודות שירות ותשלום קנס

בית משפט השלום בנצרת הרשיע על פי הודאתם את חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי ו 12 נאשמים נוספים ביניהם נושאי משרה בכירים במפלגת בל"ד בעבירות של ניסיון לקבל דבר במרמה וזיוף בכוונה לקבל דבר – כל אחד לפי חלקו.

כזכור בהתאם להודעת היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, הגישו עו"ד עמרי קופלר, בן עמי כהן ומיכל מזרחי מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, כתב אישום כחלק מהסדר טיעון כנגד חברת הכנסת לשעבר, בכירים במנגנון המפלגה ומתרימים.

במסגרת הסדר הטיעון הודו ח"כ לשעבר חנין זועבי, חבר הועד המרכזי לשעבר מוראד חדאד, אחראי מחוז המשולש מטעם המפלגה, מזכ"ל המפלגה לשעבר ועוזר הפרלמנטרי של ח"כ ממפלגה, בעבירות של ניסיון קבלת דבר במרמה וזיוף בכוונה לקבל דבר זאת לאחר שבמהלך הבחירות המקומיות בשנת 2013 לאחר אסיפת בחירות בה לקחה חלק גם ח"כ לשעבר זועבי הוחלט על מבצע גיוס תרומות, בסמוך לכך החליטו חלק מהנאשמים להציג מצגים כוזבים לפיהם כסף שהתקבל ממקור שאינו ידוע יופקד בחשבונות הבנק של המפלגה ויוצג כתרומה לגיטימית, נוסף על כך הוצג בפני מבקר המדינה קבלות הנחזות להיות תרומות כדין.

בנוסף הודו 8 נאשמים נוספים, ששימשו כמתרימים ושמם הופיע על גבי הקבלות שהוגשו למבקר המדינה בזיוף בכוונה לקבל דבר וחבר הועד המרכזי לשעבר חדאד בניסיון לקבלת דבר במרמה. זאת לאחר שבמהלך הבחירות הארציות בשנת 2013 הפקיד חדאד הפקדות בסך העולה על 2.4 מיליון ש"ח אשר מקורו אינו ידוע ובמעמד ההפקדות הוצגו ההפקדות כתרומות לגיטימיות. במהלך שנת 2014 העביר מבקר המדינה למפלגה התייחסות בנוגע לדו"ח הכספי שהוגש מטעמה. על מנת להתמודד עם ממצאי הביקורת הזמינה המפלגה פנקסי קבלות, ואילו הנאשמים זייפו מעל ל 400 קבלות תוך ציון שמות תורמים לכאורה, סכומי תרומה וחתימת התורם, בתאריך אף צוין כי התרומה הועברה למפלגה במהלך שנת 2013 (סך הכל זויפו מעל לאלף). הקבלות המזויפות צורפו לדו"ח כספי שהוגש בגין הבחירות הכלליות.

במסגרת הסדר הטיעון יעתרו הצדדים להטלת עונשים מוסכמים בין היתר עונשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, עבודות לתועלת הציבור, מאסרים על תנאי וקנסות הנעים בין 25,000-75,000 ₪.

מבל״ד נמסר בתגובה: "ההר הוליד עכבר, האישומים המנופחים אותם ניסו המשטה והפרקליטות להדביק לחברים בבל״ד התנדפו מול העובדה הפשוטה שכל העניין מסתכם באי סדרים ברישום קבלות ובעניין מנהלי גרידא, שהטיפול בו הוא בסמכות מבקר המדינה, כפי שנעשה בעניינים דומים של מפלגות אחרות. ההתעקשות להפוך עניין מנהלי לעברה פלילית נודף ממנו ריח של רדיפה פוליטית".

"הפרקליטות ניסתה גם להדביק האשמות נגד המפלגה עצמה והיועץ המשפטי נאלץ לבטל אותם לאחר שהתברר שאין כל יסוד חוקי לאשמות אלה. לאחר 5 שנים של רדיפה ושנתיים של התדיינות, הפרקליטות נאלצה לסגת מול העובודה שמדובר בהפרות קלות בעניין חוק מימון מפלגות בשל אי סדרים ברישום קבלות עבור תרומות שהתקבלו במפלגה, כנגד עונשים וקנסות קלים. אין מפלגה שלא היה נגדה ביקורת בעניין התנהלות כספית, וכולן טופלו אצל מבקר המדינה, אלרק את בל״ד רדפו, מסיבות פוליטיות".

"בל״ד מחזקת את חבריה ומנהיגיה אשר החליטו לקחת אחריות קולקטיבית ולחתום על עסקת טיעון במטרה לשים קץ לרדיפת המפלגה וחבריה, אשר הפכו לקורבן של רשויות האכיפה שניסו בכוח לנטרל את הפעילות הפוליטית של המפלגה באמצעות הליכים משפטיים, אשר התבררו בסוף כחסרות בסיס".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו