Olivier Fitoussi/Flash90

המחקר על חיסון הנוער מגלה: 90% במניעת הדבקה, 93% במניעת מחלה תסמינית

המחקר שבוצע על ידי צוות החוקרים ניתח בשיטות מתקדמות את נתוני כללית כדי לבחון את יעילות המנה הראשונה והשנייה של חיסון פייזר בקרב מתבגרים בגילי 12-18 כנגד זן דלתא. החוקרים סקרו נתונים של 94,354 מתבגרים מחוסנים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מחקר משותף של מכון כללית למחקר ואוניברסיטת הרווארד, שבדק נערות ונערים ישראלים בני 12 עד 18, מעיד על יעילות של 90% במניעת מקרי הדבקה ויעילות של 93% במניעת מחלה תסמינית. לא פורסמו נתונים בדבר יעילות החיסון במניעת אשפוזים של בני נוער.

המחקר שבוצע על ידי צוות החוקרים ניתח בשיטות מתקדמות את נתוני כללית כדי לבחון את יעילות המנה הראשונה והשנייה של חיסון פייזר בקרב מתבגרים בגילי 12-18 כנגד זן דלתא.

המחקר כלל את המתחסנים בתקופה שבין 8 ביוני ל-14 בספטמבר 2021, במהלך הגל רביעי. שיטת המחקר דומה למחקרי ענק קודמים אשר ביצעה כללית ופורסמו באותו כתב העת.

החוקרים סקרו נתונים של 94,354 מתבגרים מחוסנים בגילאי 12 עד 18, אשר הותאמו בקפידה לקבוצת ביקורת של 94,354 מתבגרים לא מחוסנים עם נתונים זהים מבחינת דמוגרפיה, גיאוגרפיה, רקע קליני והתנהגות בריאות, הקשורים בסיכון להידבקות בקורונה. המתבגרים חולקו לקבוצות באופן דינמי בהתבסס על מצב החיסון המשתנה שלהם.

שיטת המחקר כללה התאמה מפורטת של מאפיינים אישיים וקליניים בין הקבוצות ומאפשרת להתגבר על הטיות פוטנציאליות. גודל הקבוצה הרחב איפשר הערכה מדויקת יותר של יעילות החיסון לאורך תקופות זמן שונות. לאחר החיסון.

ממצאי המחקר עלה כי בקרב בני נוער מחוסנים באופן מלא – שבוע ויותר אחרי קבלת מנת החיסון השנייה נצפתה הפחתה של 93% במחלה עם תסמינים בהשוואה ללא מחוסנים והפחתה של 90% במקרי הדבקה מתועדים.

המחקר לא מספק אומדן מדויק להשפעת החיסון על עצמת ההפחתה במקרי תחלואה קשה, שכן טרם נצבר די מידע על תוצא זה בקבוצת גיל זו, בשל הנדירות היחסית של מחלה קשה בקרב מתבגרים.

לדברי פרופ' רן בליצר, ראש מערך החדשנות בכללית: "עם פרוץ הגל הרביעי עקב זן דלתא, עלתה השאלה האם החיסון הנהוג בישראל מספק הגנה מספקת גם כנגד הדבקה בזן זה, כפי שהגן מפני זן אלפא לאחר מבצע החיסון בינואר. מכיוון שמרבית המתבגרים חוסנו לראשונה במהלך גל זה, הערכת יעילות החיסון בהם יכולה לספק תשובה לשאלה".

עוד אמר הפרופ' כי "תוצאות המחקר מלמדות באופן חד משמעי כי החיסון יעיל ביותר בהפחתת הדבקה בזן דלתא ובמניעת מחלה תסמינית שבוע לאחר קבלת שתי מנות. תוצאות המחקר מראות שעוצמת ההגנה כנגד זן דלתא דומה מאד לזו שנצפתה במבוגרים צעירים כנגד זן אלפא לפני שישה חודשים. מסקנות אלה מספקות מידע חשוב ומבוסס להורים המתלבטים לגבי חיסון ילדיהם המתבגרים".

פרופ' בן רייס, מנהל ה-Predictive Medicine Group בביה"ח לילדים של בוסטון וביה"ס לרפואה של הרווארד: "תוצאות מחקר תצפיתי זה, המשלימות את המחקר הקליני שערכה חברת פייזר, מספקות הוכחות מדעיות מבוססות באשר ליעילות החיסון במניעת הדבקה ומחלה קשה גם בקרב בני נוער וגם באשר ליעילות החיסון נגד זן הדלתא, שהוא הזן הדומיננטי כרגע בישראל וברחבי העולם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture