נתניהו:

Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו: "החזרה לשלטון עוד שבועיים או עוד 3 וחצי שנים"

ראש האופוזיציה תקף את התנהלות ממשלת בנט-לפיד: "הממשלה המוזרה הזו, שרבים מאזרחי ישראל מבינים שמשהו לא בסדר אצלה, לקחו מנדטים מכאן והעבירו אותו לצד השני" • נתניהו הבטיח: "אנחנו נחזור מהר ונתקן"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נאם היום (חמישי) בוועידת השלטון המקומי והמשיך במתקפות החריפות נגד הקואליציה. לדברי יו"ר הליכוד: "אנחנו נחזור מהר ונתקן – זה יכול להיות עוד שבועיים או עוד 3 וחצי שנים".

נתניהו ביקר את התנהלות הממשלה במאבק בקורונה ואמר כי הוא לא מוכן להכיל את מספר המתים ואת ההתנהלות הממשלה: "הממשלה המוזרה הזו, שרבים מאזרחי ישראל מבינים שמשהו לא בסדר אצלה, לקחו מנדטים מכאן והעבירו אותו לצד השני. הם מרגישים שמשהו לא בסדר עם ראש ממשלה עם 6 מנדטים, שבפעם הבאה יגרד את אחוז החסימה".

למרות ההצהרות על חזרה לשלטון בבחירות הבאות, כלל לא בטוח שהדבר יהיה אפשרי, זאת משום ששר המשפטים סער מקדם חוק שיימנע ממנו להתמודד. החוק שהגיש שר המשפטים גדעון סער שנועד למנוע מנאשם בעבירות חמורות להרכיב ממשלה מעורר מחלוקת גם בקואליציה.

סער עצמו התראיין אמש ל'חדשות 12' ואמר כי "עצם היציאה לתזכיר החוק הייתה על דעת ראש הממשלה". על התבטאותה של שרת הפנים שקד לפיה היא מתנגדת לחוק, אמר סער: "זכותה של השרה איילת שקד להביע את דעתה. אנחנו לא מסכימים בנושא הזה. למפלגות יש על פי ההסכמים זכות וטו על חקיקה שמשנה חוקי יסוד אבל אין לכל שר זכות כזאת".

סער נימק מדוע הוא מוביל את החוק בימים אלה: "לפני הבחירות אמרתי בצורה הברורה ביותר שבעקבות הניסיון שהיה לנו שבו המדינה התנהלה בלי מפכ"ל, בלי תקציב ועם ארבע מערכות בחירות בשנתיים בגלל אדם שכיהן בתפקיד עם כתב אישום פלילי תוך העדפת אינטרסים אישיים על טובת המדינה, אביא הצעת חוק כזו לסיעת תקווה חדשה. היה פה מצב לא נורמלי במדינה שהביא אותה לשבר גדול והשאלה היא האם אנחנו מוכנים שהוא יחול עוד פעם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו