Yossi Aloni/Flash90

הפרקליטות: תושבי לוד שהגנו בגופם על השכונה והרגו מתפרע נהגו כחוק

התיק כנגד תושבי לוד אשר הגנו על שכונתם מפוגרום של המון ערבי, במהלך מבצע שומר החמות יסגר מחוסר אשמה • אביו של הפורע הערבי מוסא חסונה שנהרג בעת שהיהודים ביצעו ירי כהגנה עצמית: "נגיש תלונה בבית הדין בהאג"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

התיק כנגד תושבי לוד אשר הגנו על שכונתם מפוגרום של המון ערבי, במהלך מבצע שומר החמות יסגר מחוסר אשמה, כך הודיעה פרקליטות מחוז מרכז לעו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג שלושה מהתושבים.

מדובר בתושבים שבליל הראשון לפרעות בעיר לוד, נאלצו לצאת ולחצוץ בגופם בין המון ערבי לבין בתי התושבים. במהלך האירוע הותקפו התושבים באבנים, ברזלים ובקבוקי תבערה, ונאלצו לבצע ירי באוויר בכדי להרחיק את הפורעים מבתי השכונה. מאוחר יותר נטען כי כתוצאה מהירי נפגע אחד מהפורעים הערבים, ומצא את מותו.

כזכור, במשך זמן רב, התחננו תושבי השכונה למשטרה להגיע ולסייע להם מול ההמון אשר התקיף את השכונה והחל להתקרב יותר ויותר, אך המשטרה אינה הגיע וההמון הערבי כבר התקרב באופן מסכן חיים לבתי השכונה.

לאור כך, נאלצו מספר גברים תושבי השכונה לחצוץ בגופם, תוך סיכון חיים בין ההמון הערבי לבין בתי השכונה בהם מאות נשים וילדים. את התושבים ייצגו בהליך המעצר עו"ד עדי קידר, עו"ד נתי רום ועורכי דין נוספים מארגון חוננו.

בפרקליטות הסבירו כי "גם אם היו די ראיות להוכיח כי הירי שביצע החשוד פגע במנוח, הרי שיש לקבל את טענתו כי פעל מתוך הגנה עצמית בנסיבות העניין, ולכן אין מקום להעמיד אותו לדין פלילי בשל זאת. נזכיר כי מדובר בימים בהם התרחשו אירועים קשים מאוד, וגם הסיטואציה שנוצרה במקום היתה חריגה ביותר. באותה עת היו במקום מתפרעים רבים שיידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר החשודים ונוספים, ואף השמיעו קריאות המלמדות על כוונתם לבצע מעשי אלימות קשים יותר".

"החשודים ניסו להרחיק את המתפרעים באמצעות ירי באוויר, אולם הירי באוויר לא הצליח להרתיע את המתפרעים אשר התקדמו והמשיכו במעשיהם האלימים. החשיכה ששררה במקום והעובדה שניסו שוב ושוב להזעיק את המשטרה, שנוכח ריבוי האירועים לא היתה מסוגלת לתת מענה למצב הקשה שבשטח, הוסיפו אף הם לתחושת אי-הוודאות והפחד. מכלול נסיבות אלה הובילו לחשש קונקרטי וממשי מפני פגיעה, ולמסקנה שהירי שבוצע במהלך אירוע זה בוצע מתוך הגנה עצמית".

עו"ד עדי קידר מחוננו אשר עמד בראש צוות ההגנה של רוב החשודים מסר "אנו מברכים על הודעת הפרקליטות על סגירת התיק כנגד התושבים מחוסר אשמה. לצד זאת אנחנו מדגישים כי מדובר באירוע שתחילתו בפרעות נגד יהודים שהגנו על עצמם, ואני מקווה שסגירת התיק הזה מלווה בהפקת לקחים ומסקנות ובראשם המצב הבלתי נתפש בו משטרת ישראל הפקירה פשוטו כמשמעו את אותם תושבים, ראש מתחילת הארוע זעקו לעזרה וסיוע ומשזו לא הגיעה הם נאלצו להתמודד מול סכנת חיים ממשית, באמצעות ירי מדוד ומציל חיים".

"לצערינו לקח זמן רב שהיה כרוך בעינוי דין ושינוי קיצוני בשגרת החיים של המשפחות מהקצה אל הקצה, לרבות חלק מהם שנאלצו לעזוב את העיר ושהאירוע כולו והחקירות השפיעו עליהם ועל בני משפחותיהם באופן קיצוני. אנו מקווים כי אירוע זה לא ישנה והמסקנות והלקחים יופקו", הוסיף קידר.

מאלכ חסונה, אביו של מוסא, הודיע בשיחה עם N12 כי המשפחה תגיש תלונה נגד ישראל בהאג: "זה היה ידוע שהם יסגרו את התיק, לא היתה להם כוונה לעצור מישהו אחד מההתחלה. אני ידעתי שזה יקרה. כשיגאל יהושע נרצח, עצרו חצי עיר והגישו כתבי אישום. אני הכרתי אותו ואהבתי אותו, וטוב שזה קרה. אבל איך נגד הרוצחים של הבן שלי אין כתבי אישום? אנחנו מתכוונים להגיש תביעה בבית דין בינלאומי, ואנחנו נוכיח מי ירה בו בדיוק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוי ואי אוי מסכן ירו בבן שלו שרצה לרצוח.. צצצ

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture