צילום: קובי גדעון/ לע"מ

פוטין לבנט: "למרות הבעיות הפוליטיות, מקווה שתמשיך את מדיניות הממשלה הקודמת"

ראש הממשלה ונשיא רוסיה נועדים בשעה זו לראשונה בעיר סוצ׳י. בנט אמר בפתח הפגישה: "נדבר גם על המצב בסוריה, על המאמצים לבלימת תכנית הגרעין הצבאית האיראנית", והוסיף: "אנחנו רואים בך ידיד אמת של העם היהודי"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נועדים היום (שישי) לראשונה בעיר סוצ׳י, רוסיה. בנט אמר לנשיא הרוסי כי היחסים עם רוסיה, שבימים אלה אנחנו מציינים 30 שנים לכינונם, הם יחסים מיוחדים מאוד, גם בגלל העבר וגם בגלל ההווה והעתיד.

בהצהרה שמסר לפני הפגישה אמר בנט שהוא ידבר עם פוטין גם על המצב בסוריה, על המאמצים לבלימת תכנית הגרעין הצבאית האיראנית. "כל הדיון יהיה מושתת על הקשר העמוק בין שתי המדינות, אנחנו רואים בך ידיד אמת של העם היהודי", הוסיף.

"היחסים עם רוסיה, שבימים אלה אנחנו מציינים 30 שנים לכינונם, הם יחסים מיוחדים מאוד, גם בגלל העבר וגם בגלל ההווה והעתיד", פתח בנט את דבריו והוסיף: "אנחנו זוכרים היטב את העבר, את ההתגייסות המופלאה של האומה הרוסית ושל הצבא האדום להבסת הנאצים במלחמת העולם השנייה".

עוד אמר בנט בפתח הפגישה: "אני מצפה גם לשוחח על שלל נושאים בהווה, לחזק את הקשר של המדינות בתחום הכלכלי, בתחום הטכנולוגי, המדעי והתרבותי. יש לנו בישראל מיליון שגרירים, מיליון ישראלים דוברי רוסית שמהווים תרומה עצומה לתרבות הישראלית, למנטליות שהם מביאים איתן, מנטליות של עבודה קשה, של עוצמה, של חוזק. זו תרומה מאוד גדולה למדינת ישראל".

"אנחנו גם נשוחח על חיזוק הכלכלה. כמו שאדוני הנשיא אמר, אנחנו יכולים להגדיל בצורה משמעותית את הסחר וחייבים לעשות את זה". לסיום אמר כי ידבר עם הנשיא הרוסי גם על המצב בסוריה, על המאמצים לבלימת תכנית הגרעין הצבאית האיראנית.

הנשיא פוטין אמר דברים גם כן והדגיש כי רוסיה "מתאמצת לשקם את התשתיות בסוריה. יש נושאים בעייתיים לדון בהם. יחסי המדינות מיוחדים". הנשיא הרוסי הוסיף: "על אף הבעיות הפוליטיות שיש בישראל, אני מקווה שהממשלה תמשיך את מדיניותה כלפי רוסיה כפי שהייתה בעבר. הצלחנו לקיים יחסים עסקיים טובים עם הממשלה הקודמת, ואנחנו שמחים לארח פה ברוסיה את ראש ממשלת ישראל".

הפגישה מתקיימת במעון הנשיא הרשמי בשש עיניים וישתתף בה השר זאב אלקין, הממונה על ניהול הקשרים עם רוסיה ואוקראינה, שגם ישמש מתורגמן עבור שני המנהיגים. אלקין אף השתתף בעבודה ההכנה לביקור ולוקח חלק בפגישה בין המנהיגים.

השר מתקווה חדשה מילא את אותו תפקיד עבור ראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו, הוא בקיא בפרטי מערכת היחסים הרגישה שבין המדינות, ונהנה מאמונו של הנשיא הרוסי. שלא כמקובל במפגשים אחרים בין ראשי מדינות, ובין השאר בגלל לוח הזמנים הקצר של יום שישי, לא תתקיים פגישת עבודה בין צוותי המנהיגים.

לפני המראתו לרוסיה, ראש הממשלה בנט אמר כי "הקשר בין רוסיה לישראל הוא נדבך משמעותי במדיניות החוץ של מדינת ישראל, גם בגלל המעמד המיוחד של רוסיה באזור והמעמד הבינלאומי שלה, וגם בגלל מיליון דוברי הרוסית בישראל, המהווים גשר בין שתי המדינות". בנט הוסיף: "באופן כללי, מדיניות החוץ והמעמד הבינלאומי של ישראל בהתחזקות משמעותית, יש אנרגיות גדולות, והכיוון טוב מאוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פוטין לא סופר אותו ממטר…..:)

למה בנט תמיד טס בערבי חג ושבת? לא טוב לו בבית עם האישה והילדים? מסכן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture