הממשלה אישרה: 2.5 מיליארד ש"ח ל"מערכה לאומית" לטיפול בפשיעה בחברה הערבית

הממשלה אישרה: 2.5 מיליארד ש"ח ל"מערכה לאומית" לטיפול בפשיעה בחברה הערבית

התכנית תכלול, בין היתר, את פעולת המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל, לצד פעולות תיאום בין המשרדים השונים, לרבות פעולות חקיקה, כמו גם הקמת צוותים בין-משרדיים שיתכנסו ויהיו אחראיים לטיפול ממוקד בבעיות כגון אמל"ח, פשיעה כלכלית ועוד

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הממשלה אישרה היום (ראשון) את התכנית הלאומית הרב-שנתית לטיפול בתופעות הפשיעה והאלימות בחברה הערבית לשנים 2022-2026. התכנית מבוססת על העקרונות של חיזוק שרשרת האכיפה, כולל תיקוני חקיקה נדרשים; יושם דגש על אכיפה כלכלית ומשולבת (לצד אכיפה פלילית קלאסית); הגברת המשילות ויכולת ההתמודדות של הרשות המקומית.

החלטת הממשלה בעניין התכנית לטיפול בפשיעה והאלימות בחברה הערבית היא ההחלטה הרב-מנגנונית הגדולה ביותר שהובאה לשולחן הממשלה בנושא זה מזה שנים. התכנית תכלול, בין היתר, את פעולת המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל, לצד פעולות תיאום בין המשרדים השונים, לרבות פעולות חקיקה, כמו גם הקמת צוותים בין-משרדיים שיתכנסו ויהיו אחראיים לטיפול ממוקד בבעיות כגון אמל"ח, פשיעה כלכלית ועוד. זאת במקביל למבצע חירום שאורכו 6 חודשים, בהובלת סגן השר יואב סגלוביץ.

בין מטרות התכנית שאישרו השרים – פירוק ארגוני פשיעה, הפחתת תופעות פשיעה ואלימות בחברה הערבית והפחתת האמצעים הכלכליים העומדים לרשות ארגוני הפשיעה, העלאת תחושת הבטחון האישי של אזרחי ישראל בכלל, ושל תושבי הנגב, האזרחים והתושבים הערבים בפרט.

מטרות נוספות לפי התוכנית שאושרה – הקטנה משמעותית של מספר כלי הנשק המוחזקים באופן בלתי חוקי בידי אזרחים בחברה הערבית, הגברת אמון הציבור הערבי במערכת אכיפת החוק, הגברת השיתוף והשותפות עם נציגים מהחברה הערבית, לרבות ראשי הרשויות המקומיות הערביות והערים המעורבות, ביישום התכנית, העצמת החברה הערבית וחיזוק החוסן הקהילתי להתמודדות עם אלימות במרחב המקומי והוקעת תופעות אלימות ופשיעה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו מאשרים היום את התכנית הלאומית למאבק בפשיעה מהמגזר הערבי, שכמו שראינו בסוף השבוע, זולגת לכל המדינה. התכנית בהיקף של 2.5 מיליארד שקלים נוספים. אני מאחל הצלחה בעניין לכל משרדי הממשלה. זו לא משימה במעמד צד אחד, זו לא משימה רק של הממשלה, זה יעד משותף של ממשלת ישראל עם הציבור הערבי. המדינה תעשה את שלה, אבל הרחוב הערבי חייב להירתם גם הוא. זה לא יהיה קל, אבל אנחנו חייבים להצליח".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "ההחלטה שקיבלנו היום היא תקדימית ומצביעה שלממשלה כולה ברור כי האלימות והפשיעה ברחוב הערבי מהווה איום על מדינת ישראל. משפחות הפשע בחברה הערבית אוחזות בגרון של המגזר הערבי. עיקר המטלה האופרטיבית תהיה מונחת לרגלי המשרד לביטחון הפנים, אך ההחלטה הזאת רותמת את הממשלה כולה להתגייס באמצעות מנגנונים רבים שנקים למטרה החשובה הזאת. אומנם מדובר בתוכנית חומש, אבל במידה והבלימה והצמצום לא יתחילו לקרות ב-2022, הם לא יקרו גם אחרי זה. לכן המבחן של כולנו יהיה ב-2022 – ואנחנו נצליח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture