Miriam Alster/Flash90

אייכלר במליאת הכנסת: "תעצרו בבקשה את המלחמה נגד היהדות" • צפו

חבר הכנסת אייכלר זעק במליאת הכנסת: "התבערה מתחת לפני השטח היא עצומה. הגזרות שאותה ממשלה גוזרות נגד השכבות החלשות ונגד המסורת היהודית הן אנטי דמוקרטיות. זו בדיוק נקודת הרתיחה שכל הלבה יכולה להתפרץ החוצה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו


ח"כ ישראל אייכלר נאם הערב (שני) במליאת הכנסת. "כבוד חברי הממשלה הפלסטינית-ישראלית" פתח ח"כ אייכלר את נאומו. "שמענו היום שבסודן התחוללה הפיכה צבאית. זו אותה מדינה שחתמה הסכמי הבנה עם מדינת ישראל. הפיכה של אנשי צבא שכיתרו את ביתו של ראש הממשלה ושמו אותו במעצר. אף אחד לא יודע איפה הוא. עצרו את רוב השרים. נמל התעופה נסגר, אין יוצא ואין בה. עוד מוקדם לדעת את התוצאות של ההפיכה הזו, אך דבר אחד כבר אפשר ללמוד ממנה: הפיכה צבאית לא פסה מן העולם, והיא אופציה קיימת.

"כשאתם מתבוננים על מה שקורה בסודן, אתם בטח אומרים לעצמכם "אלו אנשים חשוכים, מה לנו – הנאורים והדמוקרטיים – ולאנשים המדבריים הללו". אבל מה לעשות, ומה שקורה כאן במדינת ישראל בחודשים האחרונים, הוא "הפיכת חצר" מוסרית הרבה פחות".

כאן עבר להתייחס למה שקורה בישראל: "אם מפלגה של שישה מנדטים יכולה לקום ולגזול את השלטון מידי רוב העם היהודי במזימה בלתי מוסרית, בחסות התקשורת המלטפת ומערכת המשפט המחבקת, וזאת בניגוד לדעתם של מיליונים אחרים בישראל שהביעו דעות אחרות לגמרי בקלפי. מה זה אם לא הפיכה? מה זה אם לא מלחמה בדמוקרטיה וברצון העם? וכאשר שרה בממשלה קוראת למלחמת אזרחים במילים פשוטות "לשחרר את הכותל מהחרדים" מה המשמעות של זה אם לא הפיכה? וכמו כל ההפיכות, גם כאן היא התקיימה על ידי קבוצת גדולה של אנשים שעבדו יחד עם ראש הממשלה לשעבר נתניהו.

"ואני שואל, אם כבר ישנה הפיכה של בנט וששת המנדטים שלו, מי ערב לנו שלא תקום קבוצת קצינים מסורתיים ותחליט שגם להם יש זכות לחולל הפיכה כדי להציל את המדינה מידי החרדים, או מידי אחרים?

"בסודן, מי שאחראי על ההפיכה אלו אנשי צבא בכירים, יש איזו חשיבה בעולם שבגלל הניסיון הצבאי שיש להם, הם יכולים לבצע הפיכה ולשנות את המצב הנוכחי. זה אולי לא דמוקרטי, אבל לגזור גזירות ממוקדות נגד אימהות חרדיות ונגד משפחות ברוכות ילדים זה בטח לא דמוקרטי. מי יכול להסביר איך אדם עם שישה מנדטים עומד בראשות הממשלה פלסטינית-שמאלנית? אין תשובה, לאף אחד, וזה מה שמסוכן".

ח"כ אייכלר הזהיר: "התבערה מתחת לפני השטח היא עצומה. הגזרות שאותה ממשלה גוזרות נגד השכבות החלשות ונגד המסורת היהודית הן אנטי דמוקרטיות, אנטי חברתיות או אנטי דתיות. זו בדיוק נקודת הרתיחה שכל הלבה יכולה להתפרץ החוצה ולהצית הפיכה צבאית של קצינים וחיילים מסורתיים.

"מה שברור הוא, שהיהדות החרדית תהיה נגד מלחמה. לא נחולל הפיכה, לא רק בגלל שאין לנו נשק, אלא בגלל שלא לכך נוצרנו. אם תפרוץ מלחמה כזו, היא לא תהיה הפיכה יהודית משום שלא חונכנו לכך. אנחנו רוצים דמוקרטיה כי אנחנו רוצים שלום עם כולם, גם עם הפלסטינים וגם עם אויבינו בקרב העם היהודי שקמו לכלותינו. אנחנו לא יכולים ולא מסוגלים להרוג גם את האויב הכי מר שלנו. הסכנה היא שאם תהיה התעוררות של הפגנות רחוב, עלולים חלילה אנשים לפגוע בציבור החרדי, וראינו את האכזריות נגד חרדי שיוצא להפגין.

את דבריו סיים בקריאה: "תעצרו בבקשה את המלחמה נגד היהדות. תפעילו את ההיגיון, ותקשיבו לקול העם שרוצה מדינה יהודית ודמוקרטית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודק במיליון אחוזים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture