By khamenei.ir - http://english.khamenei.ir/news/5127/Hezbollah-proved-it-s-obliged-to-Islam-s-humanitarian-rules-in, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65505222

מקלט מדיני למחבלים: חממת חיזבאללה בדרום אמריקה יוצאת לאור

האקרים המזוהים עם האופוזיציה בוונצואלה, שלפו את פרטיהם של פעילי הטרור מגוף הביון של המדינה. לפי הדו"ח שחיברו, המחבלים מקורבים לגורמי שלטון, ומעורבים במימון טרור. גורם המעורה בפרטים: "החיבור לארגון נעשה לא מזמן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קבוצת האקרים המכנה עצמה Team HDP, ומזוהה עם האופוזיציה בוונצואלה, פרצה לבסיס הנתונים של גוף הביון במדינה – "הדירקטוריון המרכזי לריגול נגדי", בשמו הרשמי (DGCIM) – כך חושף הבוקר (שלישי) עורך חדשות החוץ של "ישראל היום"-דמיאן פצ'טר.

הפצחנים שמו את ידם על פרטים אישיים של פעילי חיזבאללה לכאורה, השוהים במדינה בחסות הממשל הסוציאליסטי של הנשיא ניקולס מדורו, ומתנהלים בה ככל העולה על רוחם.

במשך שנים, מתריעים ארגוני מודיעין מערביים על נוכחותם של ארגוני טרור בינלאומיים בשטח ונצואלה, בעלת בריתה הגדולה של איראן בדרום אמריקה. המקום מוכר כמקלט מדיני למחבלים וללוחמי גרילה מקומיים, ואפילו שמו של טארק אל־האשמי, מי ששימש סגן הנשיא בעבר והיום מכהן כשר הנפט, נקשר לחיזבאללה.

ב־2017 הטילה מחלקת האוצר של ארה"ב סנקציות על אל־האשמי (46), והאשימה את הבכיר הוונצואליאני בהלבנת הון ובסחר בסמים. שנתיים מאוחר יותר, הוא הוכנס לרשימת המבוקשים של הסוכנות לאכיפת מכס והגירה האמריקנית (ICE), אשר פועלת תחת המחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב.

מקור בקבוצת ההאקרים הסביר כי: "הפצחנים מדגישים כי המבצע נעשה בשיתוף פעולה עם גורמים לשעבר בארגון הביון. החשיפה הנוכחית, ראשונה במספר, מגוללת את זהותם של פעילי חיזבאללה שנכנסו למדינה ברובם דרך האי מרגריטה. הם הגיעו כסטודנטים לספרדית "בכיסוי של תוכניות ממשלתיות ללימודי שפות".

מקור נוסף מהאי מרגריטה העיד על היכרותו האישית, בלשונו, של חלק מהפעילים בדו"ח. לדבריו, בהדלפה השתתפו גם סוכנים פעילים בארגון הביון הצבאי. "החיבור לחיזבאללה נעשה לא מזמן", פירט האיש ששמו שמור במערכת.

הדבר מקרין על דפוס פעולה מוכר בסוכנויות מודיעין מערביות, המתבססות על גיוס של מקומיים בקהילות מוסלמיות באזור למטרות טרור. "הם הבעלים הבלעדיים של שדה התעופה המקומי סנטיאגו מריניו", המשיך המקור לגלות, "ויש להם קשר ישיר עם שר הנפט אל־האשמי. הם מאוד מוגנים ולא יוצאים מהאי, זו הממלכה שלהם והם חסינים", הסביר.

אירועים שהתרחשו לאחרונה ממחישים את הקרבה בין ונצואלה לטהרן. שר החוץ האיראני הכריז ששתי המדינות יחתמו בקרוב על ברית אסטרטגית ל־20 שנה. בשבוע שעבר הפליגה מהמדינה מכלית נפט ועליה שני מיליון חביות, שמקורן בחברה הממשלתית של ונצואלה – PDVSA.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture