פיגוע של דאעש באפגניסטן

אזהרה חמורה: "דאעש באפגניסטן יוכל לתקוף את ארה"ב תוך חצי שנה"

בכיר בפנטגון אמר את הדברים במהלך עדות שמסר לוועדת שירותי הביטחון של הסנאט בעקבות נסיגת ארה"ב מאפגניסטן • "אנו יכולים לראות שדאעש מחדש את יכולותיו ובעוד 12-6 חודשים יהיה כשיר לעשות זאת" • ומה עם אל קאעידה?

גורם בכיר בפנטגון אמר לקונגרס כי המודיעין האמריקני מעריך שלארגון דאעש באפגניסטן תהיה יכולת לתקוף את ארצות הברית תוך שישה חודשים בלבד – ויש לו כוונה לעשות זאת.

קולין קאהל, תת-שר ההגנה לנושאי מדיניות אמר כי "קהילת המודיעין מעריכה שגם לשלוחת דאעש באפגניסטן וגם לאל-קאעדה יש כוונה לנהל מבצעי חוץ, כולל נגד ארצות הברית, אך לאף אחד מהם אין כרגע את היכולת לעשות זאת. אנחנו יכולים לראות את דאעש מייצרים את היכולת הזו תוך שישה עד 12 חודשים".

בעדות שנשא בפני ועדת שירותי הביטחון בסנאט הבהיר קאהל כי עדיין לא ברור אם לטאליבאן יש את היכולת להילחם בדאעש ח'ורסאן לאחר נסיגת ארה"ב. קאהל העריך כי כוחו של דאעש באפגניסטן מונה כעת כמה אלפי לוחמים.

"ההערכה שלנו גורסת שהטאליבאן ודאעש ח'ורסאן הם אויבים מרים, ולכן אפשר להעריך שלטאליבאן תהיה מוטיבציה גבוהה להילחם בהם", אמר קאהל. מאז נסיגת ארה"ב, הרג הטליבאן כמה מאנשי דאעש – שמצידם ביצעו שורה של פיגועים עם מאות הרוגים.

קאהל הסביר שאל-קאעדה באפגניסטן הוא בעיה מורכבת יותר, לאור קשריו עם טליבאן. עם זאת, לדבריו יידרשו לאל-קאעדה "שנה או שנתיים" כדי לחדש את היכולת שלו לבצע פיגועים מחוץ לאפגניסטן נגד ארצות הברית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו