Avshalom Sassoni/Flash90

קרבות הקואליציה: קארה VS פינטו; העבודה VS כחול לבן; שקד VS לפיד

אחרי שקארה נטש בזעם את קבוצת הוואטסאפ של ימינה, חילופי תגובות בין מפלגות העבודה וכחול לבן. הקלטות של שקד נחשפות בהן היא נשמעת תוקפת בחריפות את בכירי הקואליציה ואף מטילה ספק האם הרוטציה עם לפיד תכובד

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

המתיחות בין הסיעות בקואליציה ובתוכן שוברת שיאים ונראת כמלחמת הכול בכול, אחרי שחבר הכנסת אביר קארה נטש בזעם את קבוצת הוואטסאפ של ימינה, אחרי שכתב: "מפלגה של מטומטמים", חילופי תגובות בין מפלגות העבודה וכחול לבן ברקע האישור לבניית אלפי יחידות דיור בהתנחלויות. הערב חושף עמית סגל הקלטות של שרת הפנים איילת שקד בהן היא נשמעת תוקפת בחריפות את בכירי הקואליציה ואף מטילה ספק האם הרוטציה עם לפיד תכובד.

ימינה

כאמור, סערה של ממש התרחשה היום במפלגת ימינה בעקבות דבריו של אביר קארה, שקוממו עליו את ח"כ שירלי פינטו. סגן השר קארה התבטא נגד הטלת קנסות על בתי עסק שלא מונגשים לנכים, "צריך להוריד את חובת ההנגשה מהמגזר הפרטי באופן גורף", אמר.

ח"כ שירלי פינטו הגיבה בחשבון הטוויטר שלה: "איך אתה מסוגל להישיר מבט לי ול-1.8 מיליון אנשים עם מוגבלויות ולטעון שחובת ההנגשה היא קומוניזם?? פגיעה ב-1.8 מיליון אנשים עם מוגבלות היא בריונות. צרכי העסקים הפרטיים (הלגיטימיים) לא סותרים את הנחיצות להנגשה עבור אנשים עם מוגבלות. האמירה שלך טובלת בפופוליזם זול!".

בין השניים החל וויכוח סוער ולפי עמית סגל, אביר קארה עזב את קבוצת הוואטספ תוך שהוא כותב בעצבנות "מפלגה של מטומטמים". זמן קצר לאחר מכן הוא הוחזר לקבוצה. אך בעקבות העימותים ראש הממשלה נפתלי בנט כינס ישיבת סיעה דחופה.

בהמשך בנט קיים שיחות עם סגן השר קארה ועם ח״כ פינטו. בשיחות, הדגיש ראש הממשלה את החשיבות באחדות ואת העבודה המשותפת הנדרשת בין חברי הסיעה. בנט ניסה להפוך את המשבר במפלגתו ל"הצלחה" ואמר: "אני חושב שזה בריא שיש לנו סיעה של אנשים שבוערים בהם העקרונות שלהם ושהם נלחמים עליהם. אביר נלחם להקל על כל עסק, שירלי נלחמת על כל אדם עם מוגבלות שלא יכול לחיות בצורה נורמלית במדינת ישראל. אני שמח על כך שכולם הפנימו את הצורך לגלות סבלנות ולשתף פעולה למען המטרה המשותפת״.

העבודה

המתיחות בקואליציה נמשכה היום גם בעקבות כך שהמנהל האזרחי אישר בנייה של אלפי יחידות דיור ביו"ש – בתגובה לכך, במפלגת העבודה תקפו את גנץ. בחשבון הטוויטר של מפלגת העבודה נכתב: "מי שמאשר בניה של 3,000 יחידות דיור ביו"ש- רבין הוא לא".

בהודעה מטעם מפלגת העבודה נכתב: ‏"מי שמכריז הכרזות מדיניות עם השלכות בינלאומיות באופן חסר אחריות, בלי תיאום ובלי הכנה, ומי שמאשר בניה של 3,000 יחידות דיור ביו"ש, איך נאמר, רבין הוא לא". כזכור, בעבר גנץ אמר כי הוא רואה את עצמו כ"ממשיך דרכו של רבין".

על התגובה של כחול לבן נגד יו"ר העבודה מיכאלי, השיב השר לביטחון הפנים עמר בר לב: "אף אחד בכחול לבן לא יטיף לי, או לנו, על אחריות מדינית וביטחונית". שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה מכחול לבן השיבה לציוץ של מפלגת העבודה נגד יו"ר מפלגתה: "מפלגת העבודה של היום רחוקה ממפלגת העבודה של אז. ורבין בנה גם בנה, איך נאמר פחות עבודה יותר מרץ".

שקד VS לפיד

אם כל זה לא מספיק, העיתונאי עמית סגל חושף הערב הקלטות של בכירת 'ימינה' איילת שקד בהן היא נשמעת תוקפת בחריפות את ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד. לפי שקד, "לפיד שטחי ועושה לנו פיגועים מדיניים, לא בטוח שתהיה רוטציה". על בני גנץ אמרה: "הוא הסכנה הכי גדולה לממשלה".

בהקלטות נשמעת שקד עם עמדות ברורות וביקורתיות כלפי שותפיה הבכירים לממשלה – יו"ר כחול לבן גנץ ויו"ר יש עתיד לפיד, שעל שניהם היא מותחת ביקורת קשה. שקד נשמעת טוענת שהבעיה העיקרית של הקואליציה היא יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ: "גנץ יפרק את העסק. הוא בכלל לא ראש ממשלה. תאמין לי, גנץ יותר גרוע מלפיד. עוד יותר גרוע, אני לא יודעת".

על שר החוץ ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמרה שקד דברים חמורים לפיהם כהונתו בתפקיד שר החוץ הינה נזק חמור לישראל: "הוא שטחי. הוא איש טוב, אכפת לו מאוד מהמדינה, הוא חכם, הוא פשוט שטחי, הוא אדם שטחי".

"לפיד אדם שטחי, לא יודעת אם תהיה רוטציה" • הקלטות איילת שקד

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי שכבר למד להכיר את הנוכלים הנ"ל יכול להבין שהכל מבויים כדי שהכותרות יעסקו בזה ולא בתקציב הדרקוני שהולך לעבור. אני מתפלא על העיתנאים שנופלים בפח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture