בהלל יפה טרם התאוששו ממתקפת הסייבר; במערכת הביטחון מעריכים: הרקע כלכלי

pixabay

בהלל יפה טרם התאוששו ממתקפת הסייבר; במערכת הביטחון מעריכים: הרקע כלכלי

במשטרה ובמערכת הביטחון מתחזקת ההערכה כי קבוצת האקרים מוכרת מסין עומדת מאחורי מתקפת הסייבר החריגה • בתוך כך, כשבועיים לאחר מתקפת הסייבר - ביה"ח שבחדרה טרם התאושש או חזר לתפקוד מלא

במשטרה ובמערכת הביטחון גוברת בימים האחרונים ההערכה כי מתקפת הסייבר לפני כשבועיים נגד בית החולים הלל יפה בחדרה בוצעה ממניעים כלכליים ולא מניעים ביטחוניים ולאומיים, כך דווח הבוקר (חמישי) ב'חדשות 12'. ההערכה כעת במערכת הביטחון היא שמדובר בקבוצת האקרים מסין, שביקשה לתרגל את יכולותיה במתקפה נגד בית חולים בסדר גודל קטן.

לפי הדיווח, הקבוצה שעומדת מאחורי המתקפה מוכרת בתחום הסייבר העולמי ומבצעת ניסיונות חדירה רבים למוסדות שונים ברחבי העולם. בישראל מבינים שמדובר באירוע משמעותי וגורמי הביטחון והאבטחה מודעים היטב לסכנות הטמונות בעולם הסייבר, למעשה היום מרכזים רפואיים וחינוכיים חשופים למתקפות ולכן ההאקרים הזרים, החליטו למקד מאמץ באותם יעדים.

בתוך כך, ב'ישראל היום' דווח כי כשבועיים לאחר מתקפת הסייבר על בית החולים הלל יפה – וביה"ח שבחדרה טרם התאושש או חזר לתפקוד מלא. מד"א עדיין לא מפנים לשם פצועים או חולים, אלא רק כאלו שמצבם קריטי, והגעה לבי"ח מרוחק יותר תסכן באופן משמעותי את חייהם.

יתר הפצועים והחולים נכון לעכשיו מפונים לבתי חולים מרוחקים יותר, כך שאם למשל התרחשה תאונת דרכים בחדרה ובסביבתה, יפונו להלל יפה רק הפצועים שמצבם קריטי. פצועים באורח בינוני ומטה – יפונו ללניאדו בנתניה או לבתי חולים אחרים במרכז הארץ.

בהלל יפה עובדים על התקנה מחדש של מערכות המחשוב שהופלו על ידי ההאקרים. המשמעות היא, שתשלום כספי הכופר לקבוצת ההאקרים לא עומד על הפרק, לפחות לא בשלב זה. גורם בבית החולים הסביר: "ההחלטה אם לשלם את דמי הכופר היא לא שלנו. אנחנו בית חולים ממשלתי, וההחלטה היא של המדינה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו