ארדן וגוטרש. צילום: דוברות

המלחמה באנטישמיות: ארדן פועל להגדרת האנטישמיות באו"ם מחדש

השגריר ארדן נפגש עם מזכ"ל האום ושליחו למאבק באנטישמיות והבהיר להם את הצורך באימוץ ההגדרה החדשה שכוללת את שלילת זכות הקיום של מדינת ישראל

שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן נועד עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ועם שליח המזכ"ל למאבק באנטישמיות, מיגל מורטינוס, על מנת לקדם יוזמה שתגביר את המאבק באנטישמיות.

הפגישה התקיימה כחלק ממאמץ דיפלומטי שמוביל השגריר ארדן, כאמור במסגרת המאבק באנטישמיות, במטרה לקדם אימוץ מלא על ידי כל גופי האו"ם, של הגדרת האנטישמיות של ה-IHRA, הארגון הבינלאומי לזיכרון, למחקר ולחינוך בנושאי שואה.

אימוץ ההגדרה המקובלת לאנטישמיות יאפשר לאכוף על סוכנויות האו"ם השונות לפעול נגד גילויי אנטישמיות ושנאה הקיימים בהן, כמו באונר"א למשל. כמו כן, אימוץ ההגדרה יאפשר לפעול כנגד התבטאויות אנטישמיות של נציגי מדינות, כפי שקורה לעיתים מעל במת עצרת האו"ם ע"י נציגים מאיראן ומדינות נוספות.

במהלך הפגישה שנערכה אמר השגריר ארדן כי "הגדרת ה-IHRA לאנטישמיות הינה כיום הסטנדרט העולמי, ואומצה על ידי 34 מדינות. ההגדרה נותנת מענה לא רק למאבק באנטישמיות הקלאסית, אלא גם לאנטישמיות המודרנית – כולל שלילת זכות קיומה של מדינת ישראל ויחס ודרישות מפלות מישראל שאינן קיימות מול שום מדינה אחרת. בשנה שעברה ההגדרה אומצה רשמית על ידי המוסד הבחרייני המלכותי לדו קיום, מה שמהווה בפועל אימוץ ראשון של ההגדרה במלואה על ידי מדינה ערבית".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו