Olivier Fitoussi/Flash90

בניגוד להצהרות הורוביץ: קשיים משפטיים מונעים את פתיחת אבו כביר בשבת

המשנה ליועמ"ש רז ניזרי אמר כי בשל קשיים משפטיים המכון לרפואה משפטית לא יפעל באופן קבוע בשבת אלא רק "בהתעורר צורך" וזאת בניגוד להצהרת השר הורביץ. את הדברים אמר במענה לפניית חה"כ מעוז

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

המכון לרפואה משפטית באבו כביר לא יפתח בשבת באופן קבוע אלא רק בעת צורך חריג, וגם זאת מתעכב לאור קשיים שונים, כך קבע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, ‏במכתב תגובה לפניית יו"ר מפלגת נעם חה"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) שפנה בעניין לאחר הצהרת השר הורביץ כי המכון יפתח בשבת.

קביעתו של ניזרי סותרת את הודעתו של שר הבריאות ניצן הורביץ שהודיע לפני מספר שבועות כי בכוונתו לפתוח את המכון גם בשבת, לבקשתם של חברי הכנסת מרע"מ והרשימה המשותפת.

ניזרי ציין כי הנושא עדיין בבחינה, במספר מישורים, בין השאר משפטיים אשר מונעים את פתיחת המכון, בין היתר גם בעקבות חוק העבודה והמנוחה. טענה זו הועלתה אף היא במכתבו של חה"כ מעוז ליועמ"ש, ואכן מתשובתו של ניזרי נמצא שהדברים נמצאים בבחינה וטרם הוכרעו, בין השאר בבחינה משפטית.

במכתב ליועמ"ש ציין ח"כ מעוז כי "כידוע לכבודו, חוק שעות עבודה ומנוחה מגדיר במדויק אלו מוסדות ממשלתיים רשאים לפעול בשבתות ‏ובמועדי ישראל ובאיזה נוהל. ‏פעילותו של המכון לרפואה משפטית בפעילותו השגרתית היא כדוגמת מרפאות חוץ של בתי חולים או קופות ‏חולים, המחויבים עפ"י חוק לשבות בשבת (למעט מקרי חירום כגון אירוע רב נפגעים חלילה) ובמקרי הצורך ‏המצריכים יציאה לשטח, ישנו רופא תורן מטעם המכון הנמצא בכוננות לסיוע כנדרש".

בהמשך מכתבו ביקש ח"כ מעוז מהיועמ"ש חוות דעת משפטית האם אכן יש כאן פגיעה בחוק. "האם כל שר יכול ‏להחליט על דעת עצמו, שכל יחידת סמך הכפופה למשרדו תוכל לפעול בשבתות ובמועדי ישראל, בהתאם לאג'נדות של השר ‏הממונה?" הוסיף לשאול ח"כ אבי מעוז בפנייתו.

בתגובה לפנייה זו ציין ניזרי: "מבירור עם משרד הבריאות עולה כי נכון להיום מתקיימת במכון לרפואה משפטית כוננות בסופי שבוע המיועדת למקרים דחופים מבחינה מקצועית. בכוונת שר הבריאות להרחיב את הכוננות הקיימת כך שתתאפשר נתיחה של אזרחים בני הדת המוסלמית שנפטרו גם במהלך סוף השבוע. זאת, כדי שבני משפחתם לא יאלצו להמתין עד ליום ראשון לשחרור גופת הנפטר, שכן דתם מחייבת הבאה לקבורה מהירה ואי הלנת המת. עוד נמסר כי אין הכוונה לקבוע עבודה בשבתות על בסיס קבוע, אלא רק בהתעורר צורך כאמור וככל שמשפחת הנפטר אינה מוכנה להמתין ליום ראשון".

עוד מציין ניזרי כי ממשרד הבריאות נמסר שבימים אלה, עודנה מתקיימת בחינת הנושא במגוון מישורים ובכלל זה מבחינה תקציבית, לוגיסטית, היבטים הנוגעים לתנאי וזכויות העובדים, וכן בחינה משפטית ובחינת הצורך במתן היתר מיוחד להעסקה במנוחה השבועית לפי סעיף 12 לחוק שעות עבודה ומנוחה. חה"כ אבי מעוז מסר "המכתב מדבר בעד עצמו. אנו נמשיך לפעול למען שמירת השבת הציבורית ולמען זהותה היהודית של המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture