צילום: יונתן סינדל/פלאש90

אייכלר ל'JDN': "לימין אף פעם לא הייתה בעיה שהחרדים סובלים" • צפו

ח"כ אייכלר מסכם בראיון את פרשת אלטע פיקסלר הי"ד: "גם אם כולם היו מתגייסים זה לא היה עוזר" • על שת"פ עם הממשלה: "אפגש עם כל שר בשביל לעזור ליהודי" • מזהיר מבנט: "מי שמרחם על חתולים יותר מעל תשב"ר - הוא מסוכן"

רגע לפני הדיונים הליליים המרתונים בכנסת סביב חוק התקציב וחוק ההסדרים, פגשתי אתמול את ח"כ ישראל אייכלר, שכבר מחדד את נאומיו הנחרצים במליאת הכנסת, בביתו שבקרית בעלזא בירושלים.

זמן קצר לפני 'הנחת תפילין' לנכדו אצל כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א, הוא ממשיך במאבק הציבורי נגד הממשלה. בתום שיחה ממושכת ל'קול בעלזא' בה הציג את עמדת היהדות הנאמנה, התיישבו לראיון ל'חדשות JDN' ו'שחרית'.

אבל במקום לפתוח בנושאים הפוליטיים, אני מבקש לדבר עם אייכלר על הפרשה הכאובה של רצח הפעוטה אלטע פיקסלר הי"ד על ידי הרשויות בבריטניה. ניכר עליו שהנושא כאוב לו, ובשונה מסגנון דיבורי בנושאים הפוליטיים, הפעם הכאב נשמע בקולו.

במבט לאחור, אייכלר מודה שהיה מדובר במאבק אבוד מראש. "כשזה נפל לידיים של המערכת המשפטית, אז כל המערכות המשפטיות עמדו דום. ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון אמר את זה לסנטור האמריקאי צ'ק שומר".

בנאום סוער במליאה. צילום: דני שם טוב – דוברות הכנסת

"למען ההורים הלכתי לדבר עם בן אדם שלא דיברתי איתו שנים, בתוך המליאה, שלא יגידו שנפגשנו בסתר – שר החוץ יאיר לפיד, ביקשתי ממנו ברחמים שיעשה משהו, הייתי לי גם הצעה לתת חסינות דיפלומטית לאבא והוא יוכל לקחת את התינוקות, הוא גם אמר שאי אפשר להילחם עם מערכת המשפט".

אייכלר מסרב להאשים את הנציגים שלא הצטרפו אליו במאבק: "אי אפשר להגיד שלא תמכו, כולם היו מיואשים. אנחנו פעלנו בתוך הייאוש כי צריך לעשות את ההשתדלות המקסימלית. אם כולם היו מתגייסים זה היה עוזר, זאת שאלה טובה, התשובה היא לא. אני לא וויתרתי על שום מאמץ, להביא 11 חברי קונגרס, לגייס את וועדת החוץ והביטחון, לגייס את שר החוץ הקודם גבי אשכנזי והשר הנוכחי לפיד, זה לא הלך בקלות, אבל אני אמרתי לעצמי שאני עושה הכל כאילו יש אפשרות למנוע את זה".

אין ספק שעשית את המקסימום, השאלה אם חבריך למפלגות החרדיות עשו גם?

"כולם גיבו, אבל לאף אחד לא היה מה לעשות". במפגן של אחידות בין-מפלגתית הוא מסרב לבקר את השרים החרדים לשעבר: "כל אחד עשה כפי יכולתו".

אגב לפיד, אם כבר מדברים על שר החוץ, אז אייכלר תוקף מזווית מפתיעה את התנהלותו לגבי החוק הפולני. "מה שהוא עשה בפולין זה נזק לכל היהודים שנוסעים לפולין עד היום הזה. זה שהפולנים אנטישמים הוא לא היה צריך לחדש לנו. הייתה מערכת יחסים הרבה יותר טובה לאורך ה-20 שנים האחרונות והוא קלקל את זה".

"זו מלכות רשע"

כשאנחנו עוברים לפוליטיקה, הוא לא מפספס את ההזדמנות לנגח את הממשלה על החלטתה המגוחכת לדאוג לחתולי הרחוב בזמן שפוגעים בעניים ובמשפחות ברוכות הילדים.

"אם ממשלת ישראל החליטה לתת 12 מיליון שקל להאכיל חתולי רחוב, אמר על זה הגאון רבי אלחנן וסרמן הי"ד 'זובחי אדם עגלים ישקון', אנשים שנושקים לכלבים ועגלים יכול לזבוח אנשים. מי שמרחם על חתולי רחוב יותר מעל תינוקות של בית רבן, הוא בן אדם מסוכן".

ליצמן כינה לפני זמן קצר במליאת הכנסת את הממשלה "כלבים", אתה מתחבר להגדרה הזאת?

"אני לא מהאנשים שאומרים על חברי בסיעה 'הוא שגה' כשהוא אמר כך. הוא לא שגה בשום דבר. זו מלכות רשע".

אתה נפגשת עם שרים בממשלה?

"וודאי. אמרתי לך שנפגשתי עם לפיד לגבי אלטע פיקסלר. אני נפגש עם כל שר כשאני צריך לבוא ולעזור ליהודי, אני הולך בשליחות מרנן ורבנן לדבר איתו. כתוב בפירוש בהחלטה של מועצת גדולי התורה שרק לצורכי ציבור, צרכי חינוך וצרכי רבנים".

התקציב כנראה יעבור בקרוב, אז אפשר להתייאש מהפלת הממשלה?

"התקציב יעבור בסוף השבוע. יש משאלת לב שמישהו בקואליציה 'ישתגע' וזה לא יעבור".

איפה אתה הולך להתפלל ביום שישי, ראש חודש כסליו?

"אני עוד לא יודע. הסיעה תחליט מה בדיוק אנחנו עושים, מה שהסיעה תחליט אנחנו נעשה". זאת בהמשך לכוונת חברי הכנסת החרדים למנוע מח"כ גלעד קריב לחלל את שריד בית מקדשנו.

"למה הימין לא מפגין?"

אייכלר עורר בשבוע שעבר סערה רבתית, כשתקף את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שסירב להיענות להצעות לזוז ולאפשר למישהו אחר מהימין לממשלה. אחרי הביקורת והכעס בליכוד, והשמחה בתקשורת הכללית והשמאל, הוא מצנן את ההתלהבות, אך לא חוסך ביקורת מ"השותפים הטבעיים" בימין.

"בשעתו שלחתי יחד עם פרוש מכתב לנתניהו, מתוך ידידות ואהדה, שהיות והוא לא הצליח להקים ממשלת שייתן למישהו אחר מהימין כדי למנוע את הממשלה הרעה הזאת, צפינו שהאלטרנטיבה תהיה ממשלת הזדון שיש לנו היום. הוא לא התייחס לזה וזאת התוצאה".

בתגובה לחגיגות בשמאל על דבריו, הוא מבהיר ומדגיש: "אני לא רוצה שמישהו יחשוב שזה לחזק את ממשלת הרשע, על ידי זה שאנחנו אומרים שביבי לא היה בסדר".

עם זאת, הוא מבקר בחריפות את הימין: "מי משלם את המחיר של ממשלת הזדון הזאת? לא אנשי הימין. למה אני לא רואה הפגנות של אנשי ימין שיוצאים כמו שאנשי שמאל לבלפור? הימין שותק, אילם, אף אחד לא מפגין. החרדים לא מפגינים כי בשיטה אנחנו נגד הפגנות, וגם מי שבעד זה רק על יהדות ולא פוליטיקה".

לימין לא אכפת שהחרדים סובלים?

"לימין אף פעם לא הייתה בעיה. הימין לא הפסיד כלום. ילד שלומד בבית ספר ממלכתי הפסיד משהו? בנט לא תקצב אותו? ליברמן לקח לו את הצלחות? את הצלחות לקחו רק מהילדים החרדים, את ההנחה של המעונות לקחו רק לאימהות שבעליהן לומדים בכולל, החרדים משלמים את כל המחיר של ממשלת הזדון זאת, והימין כלום ושום דבר".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מטומטם מדבר שטויות

הסבר בבקשה? פשוט בשביל האינטליגנציה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture