אילוסטרציה. Hadas Parush/Flash90

רוכב אופנוע נפצע בינוני עד קשה סמוך לביתר עילית; 77 נהרגו מתחילת השנה

מספר שיא בשנים האחרונות של רוכבי אופנוע שנהרגו בתאונות בכבישי הארץ • איזו עיר הכי מסוכנת לרוכבי אופנוע והעיר החרדית שנכנסה לעשירייה הראשונה • כל הנתונים שאספו בעמותת אור ירוק על פי נתוני הלמ"ס

כוחות החירום הוזעקו הלילה (בין שני לשלישי) סמוך לחצות בעקבות דיווח על רוכב אופנוע בן 26 שנפצע בינוני עד קשה בתאונה בכביש 375 סמוך לביתר עילית, הכוחות העניקו סיוע ראשוני לרוכב ופינו אותו לבית החולים שערי צדק כשהוא במצב בינוני עד קשה, מעורפל הכרה, עם חבלות בגפיים.

במד"א עדכנו כי בשעה 00:03 התקבל דיווח במוקד על רוכב אופנוע שהחליק בכביש 375 עוקף חוסאן לכיוון בית"ר עילית. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שערי צדק, גבר כבן 26 במצב בינוני עד קשה, מעורפל הכרה, עם חבלות בגפיים.

בתוך כך, הבוקר התפרסם ב'ווינט' כי 77 רוכבי אופנוע נהרגו בתאונות בכבישי הארץ מתחילת השנה, מדובר במספר שיא בשנים האחרונות. בעמותת אור ירוק אספו את נתוני הלמ"ס לשנים 2020-2016 ובדקו איזו עיר הכי מסוכנת לרוכבי אופנוע לפי שיעור הרוכבים הנפגעים (פצועים והרוגים) מסך כלל הנפגעים באותה העיר.

במדד זה העיר הכי מסוכנת היא גבעתיים שבה 28.4% מסך הנפגעים רכבו על אופנוע. אחריה ערים נוספות בגוש דן: רמת גן שבה 24.4% מהנפגעים רכבו על אופנוע ותל אביב עם שיעור דומה. בהמשך הרשימה נמצאת אילת, שבה 20.6% מהנפגעים רכבו על אופנוע בשנים אלה, ואחריה שוב מרכז הארץ: חולון (16.4%), ופתח תקווה ובני ברק (15.1%).

מתחילת השנה נהרגו בתאונות דרכים 306 בני אדם, יותר מאשר בשנת 2020 כולה. 77 מההרוגים היו אופנוענים, לעומת 59 רוכבי אופנוע בתקופה המקבילה אשתקד – שהייתה שנת קורונה ובה חלו גם סגרים והגבלות.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, אמר כי "המדד שיצרנו מדרג את הערים הבטוחות והמסוכנות לרוכבי האופנועים והקטנועים. בערים בגוש דן יש ריבוי של רוכבים ולכן על ראשי הערים מוטלת האחריות לפעול לצמצום הרוכבים שנפגעים בתאונות דרכים. יש לסמן את נקודות התורפה ולטפל בהן באופן כזה שייטיב עם בטיחות הרוכבים".

לדבריו, "שבוע הבטיחות בדרכים הציב בפני הממשלה תמונת מצב קודרת ועגומה כאשר אוכלוסייה אחת בולטת לרעה בהיפגעות הגבוהה שלה ואלו רוכבי האופנועים והקטנועים. במשך שנים המדינה הפקירה את הרוכבים והתוצאה היא עלייה חדה ורצופה במספר הרוכבים ההרוגים מתאונות דרכים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכין תוכנית לצמצום הקטל בקרב הרוכבים".

קיטה הוסיף כי "יש להחזיר את הכסף שנלקח מפרויקט התקנת פסי ההגנה במעקות הבטיחות ולהשקיע אותו לא רק בכבישים חדשים אלא גם בכבישים הישנים שבם נהרגים רוכבים רבים. יש להגביר את המודעות בקרב הרוכבים לרכיבה בטוחה ועידוד התקנת מערכות בטיחות בכלי הרכב הדו גלגליים. שילוב של הסברה וחינוך, שיפור התשתיות ושיפור מיומנויות הנהיגה יובלו לצמצום היפגעותם של הרוכבים ויצילו חיים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו