אחרי עוד כישלון לקואליציה: התקציב מגיע לכנסת לקראת הצבעות דרמטיות

Miriam Alster/FLASH90

אחרי עוד כישלון לקואליציה: התקציב מגיע לכנסת לקראת הצבעות דרמטיות

הדיונים שהחלו הבוקר במליאה על חוקי התקציב יימשכו על פי הערכות עד לסוף השבוע • בדרך: כישלון נוסף לקואליציה לאחר שהשר זאב אלקין משך את הצעת החוק למיסוי משאבי טבע • מסתמן: ההצבעה הסופית - בלילה בין חמישי לשישי

הדיון במליאת הכנסת שהחל אתמול (שני) בשעה 10:00 בבוקר בהצעת חוק מיסוי משאבי הטבע הסתיים קצת לאחר חצות לאחר שהשר זאב אלקין משך את הצעת החוק ואמר כי יחזיר אותה למליאה בעוד כשבוע. הקואליציה משכה את החוק אחרי פיליבסטר ארוך של האופוזיציה. הפיליבסטר הצליח והקואליציה נכנעה מחשש שהדיונים יימשכו ויעכבו את הדיונים על התקציב.

כזכור, הדיונים בהצעת חוק מיסוי משאבי טבע החלו במליאה עוד בתחילת השבוע שעבר ונפרשו על פני מספר ימים בהם חברי האופוזיציה המשיכו לנמק את ההסתייגויות הרבות שהגישו לחוק. כאמור הדיון במליאה ננעל.

דיוני המליאה התחדשו הבוקר בשעה 09:00 בדיון משולב בחוקי התקציב. במליאת הכנסת יחל דיון משולב בחוקי התקציב שצפוי להימשך עד מחר בשעה 19:00 אז יחלו ההצבעות.

את הדיון פתח יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר, שיציג ההצעות ולאחריו יציגו יושבי ראש הוועדות שטיפלו בפרקים מתוך הצעת החוק. הדיון המשולב כולל את הצעת חוק מסגרות תקציב המדינה, הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית, הצעת חוק התקציב לשנת הכספים 2021, הצעת חוק התכנית הכלכלית והצעת חוק התקציב לשנת הכספים 2022.

מ"מ יו"ר הקואלציה ח"כ בועז טופרובסקי (יש עתיד) אמר הבוקר ל'קול ברמה': "אנחנו מנסים להביא למינימום טעויות, בין השאר גם אמרנו להם איך מתלבשים איך אוכלים וכד'. התכוננו לכל התרחישים, ממצב של ח"כ מאושפז דרך מצב שלא משיגים ח״כ. התקציב יעבור." טופרובסקי הוסיף: "אנחנו הסברנו לכל אחד מחברי הקואלציה שכל טעות יכולה לפגוע בעם ישראל. מדברים עם כל סיעות האופוזיציה, לא רק עם המשותפת."

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו