מנהיגי המדינות בוועידת האקלים בגלזגו

85% מיערות העולם: 105 מדינות התחייבו לעצור את כריתת היערות עד 2030

מנהיגי 105 המדינות התחייבו בוועידת האקלים בגלזגו לעצור את כריתת היערות והריסתם • ההחלטה נוגעת לשטח של יותר מ-13 מיליון קמ"ר • המדינות המפותחות התחייבו להשקיע 19 מיליארד דולר בהגנה על היערות ושיקומם • בין המדינות שהתחייבו: רוסיה, סין וגם ברזיל

105 מנהיגים מרחבי העולם התחייבו בוועידת האקלים בגלזגו לעצור את כריתת היערות והריסתם עד שנת 2030. בבסיס ההחלטה סוכם לתקצב ב-19 מיליארד דולר קרנות ציבוריות ופרטיות להשקעה בהגנה ושיקום יערות.

כל המדינות שהכריזו על ההתחייבות מכילות בתוכן יותר מ-85% מיערות העולם והיא ו נוגעת ליערות בהיקף של יותר מ-13 מיליון קילומטרים רבועים, כך לפי הצהרה של משרד ראש ממשלת בריטניה בשם המנהיגים.

ההצהרה המשותפת נתמכת על ידי מנהיגי מדינות כולל ברזיל, אינדונזיה והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי "תהיה לנו הזדמנות לסיים את ההיסטוריה הארוכה שבה האנושות התנהגה ככובשת של הטבע, ובמקום זאת נהפוך לשומרים שלה", ג'ונסון כינה את הסכם חסר תקדים.

על פי המכון העולמי למשאבים יערות סופגים כ-30% מפליטות הפחמן הדו-חמצני ומורידים את הפליטות מהאטמוספרה ובכך ממתנים את התחממות כדור הארץ. אולם הריאות הירוקות של העולם הולכות ונעלמות. כך, העולם איבד 258,000 קמ"ר של יער בשנת 2020, מדובר בשטח הגדול פי 12 משטחה של ישראל.

ההסכם מרחיב באופן משמעותי התחייבות דומה של 40 מדינות בהצהרת היערות של ניו יורק 2014, והוא ההסכם שהולך הכי רחוק מבחינת השקעת המשאבים והכספים בכדי להגיע ליעד שנקבע. במסגרת ההסכם, 12 מדינות, כולל בריטניה, התחייבו להשקיע 12 מיליארד דולר בין 2021 ל-2025 כדי לסייע למדינות מתפתחות, לקרקעות הרוסות ולהתמודדות עם שריפות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו