מתקפת הסייבר האיראנית: נפתחה חקירה נגד החברה שנפרצה בחשד לרשלנות

מתקפת הסייבר האיראנית: נפתחה חקירה נגד החברה שנפרצה בחשד לרשלנות

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים החלה בחקירה נגד חברת סייברסרב שמאחסנת בין היתר את שרתי 'מכון מור' שנפרצו במתקפת ההאקרים האיראנית. הרשות אסרה לעלות את האתר עד להודעה חדשה והורתה לספקיות האינטרנט להסיר כל מידע שדלף

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בהמשך לאירוע אבטחת המידע בחברת cyber serve, שכולל את דליפת המידע רפואי מאתר 'מכון מור', הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים מעדכנת כי פתחה לפני מספר ימים בחקירה כנגד החברה שבבעלותה נמצא האתר, בחשד שהתרשלה באבטחת המידע טרם התקיפה.

בנוסף, הרשות אסרה על החברה להעלות את האתר חזרה לאוויר ולא תאפשר העלאתו עד להודעה חדשה. הרשות גם דרשה מהחברה להודיע באופן אישי לכל מי שהמידע על אודותיו דלף או קיימת אפשרות שדלף, מהם הנתונים שדלפו ומהן הפעולות המומלצות מצידו, וזאת על מנת לאפשר לציבור הנפגע לנקוט אמצעי זהירות מתאימים ולהקטין את הנזק שעשוי להיגרם לפרטיותו.

"הרשות להגנת הפרטיות פועלת לצמצם את הפגיעה בציבור, ומשתפת פעולה עם מערך הסייבר הלאומי ועם פרקליטות המדינה", נמסר בהודעה שפרסמו. כמו כן הרשות להגנת הפרטיות מזהירה ומדגישה כי כל שימוש במידע אישי שדלף מאתר כזה או אחר, ללא הסכמת נושא המידע, הוא עבירה פלילית לפי חוק הגנת הפרטיות.

מעבר לכך, עצם ההורדה והשימוש בקובץ שפורסם על ידי התוקפים ברשת מהווה שימוש בידיעה על ענייניו הפרטיים של אדם שלא למטרה לשמה נמסרה, וככזו יכולה לעלות כדי עבירה פלילית, אשר העונש המרבי עליה הוא חמש שנות מאסר.

בנוסף, הרשות פועלת בתיאום עם מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה אשר פעלה להוצאת צו שיפוטי המורה לספקיות האינטרנט להסיר כל מידע שדלף מהחברה, לחסום גישה לכל אתר הכולל את המידע האישי המודלף ולסנן תוצאות חיפוש שמובילות למידע זה.

"כפי שהתריעה הרשות בעבר, אירועי אבטחת מידע חמורים והדלפת מאגרים, הן על ידי גורמים עבריינים והן על רקע בטחוני, הן מגיפה עולמית וצפויים להמשיך ואף לגבור. חובת ההגנה על מידע רגיש מוטלת על הגורמים המחזיקים בו, בהתאם לתקנות אבטחת מידע", נמסר בהודעה שפרסמו.

להערכת הרשות להגנת הפרטיות, ישנם גופים רבים במשק המחזיקים מידע רגיש ואינם מאבטחים אותו כראוי. על כל גוף שמחזיק במידע רגיש לפעול באופן מיידי להגברת רמת האבטחה ולהיערך לאפשרות כי גם הוא יותקף ע"י גורם עוין, ולא להניח ש"לנו זה לא יקרה.

בנוסף, הרשות שבה וקוראת לקידומם הדחוף של תיקוני החקיקה שגובשו בנושא, אשר יובילו לשיפור המשמעותי הנדרש בתחום הגנת המידע האישי בישראל, לרבות הענקת סמכויות אכיפה מנהליות משמעותיות לרשות להגנת הפרטיות, כמקובל בעולם. הדבר הכרחי למען הגנה על הציבור, מניעת אירועי דלף עתידיים, וכן ליצירת הרתעה בקרב בעלי אתרים, מאגרים ואפליקציות המחזיקים מידע רגיש להקפיד על עמידה בדרישות אבטחת המידע כנדרש בחוק, ולא להתרשל בהגנה על המידע של הציבור.

לכל אדם שקיימת אפשרות כי פרטיו דלפו, ממליצה הרשות להגנת הפרטיות לנקוט משנה זהירות בכל הקשור להתנהלות השוטפת במרחב הדיגיטאלי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture