צילום: פלאש 90

בנט: "הלילה הזה – החזרנו את ישראל למסלול"; לפיד: "קיימנו את ההבטחה"

עבאס: "‏פעם ראשונה שמפלגה ערבית לוקחת חלק מרכזי בהעברת התקציב ובהקמת הקואליציה". העבודה: "הקואליציה בהשתתפות רע"מ עוברת עכשיו לשלב היישום". גנץ: "מי שפעל ממניעים אישיים והסב נזק רב למדינה באופוזיציה"

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך לפנות בוקר (שישי) על אישור תקציב המדינה לשנת 2022 ואמר כי "הלילה הזה – החזרנו את ישראל למסלול. סוף סוף תקציב". גם שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד בירך לאחר סיום ההצבעות על התקציב: "לקחנו אחריות. קיימנו את ההבטחה. העברנו את תקציב 21-22 עבור מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס צייץ בטוויטר: "לאזרחים יש בשורה ותקווה. ‏פעם ראשונה שמפלגה ערבית לוקחת חלק מרכזי בהעברת התקציב ובהקמת הקואליציה. ‏זהו צעד חשוב בתהליך ההשתלבות הפוליטית, ומימוש הזכות לשותפות אזרחית, ולקיחת אחריות קולקטיבית, לטובת כל האזרחים ערבים ויהודים. רע״מ תמשיך לקדם שיח סובלני ומגשר ואחראי בין כל אזרחי המדינה".

ממפלגת העבודה נמסר אחרי עם העברת תקציב המדינה לשנת 2022: "בתקציב שהעברנו לפנות בוקר, יש הישגים אדירים שישפיעו על החיים של כולנו. הישגים שחברי וחברות סיעת העבודה נלחמו עליהם בתחבורה הציבורית, במלחמה באלימות בחברה הערבית, בתקציבי ענק לחינוך בלתי פורמאלי ועוד כל כך הרבה תקציבים חברתיים חשובים. ישראל יוצאת היום משנים של סחרור ללא תקציב. הממשלה החשובה הזאת והקואליציה בהשתתפות רע"מ שמפלגת העבודה אפשרה את הקמתה עוברת עכשיו לשלב היישום של התקציב למען אזרחיות ואזרחי ישראל".

שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בני גנץ מסר לאחר העברת תקציב 2022 והשלמת חוקי התקציב וההסדרים: "יש מנהיגים בירושלים. מנהיגים שידעו לשים את ישראל לפני הכל. מנהיגים שידעו להתאחד, לשים בצד את חילוקי הדעות ולעשות הכל למענכם. בנימה אישית: אני מרגיש שהעברת התקציב היא ניצחון של המדינה, אבל היא גם ניצחון אישי שלי. מי שפעל ממניעים אישיים והסב נזק רב למדינה ולאזרחיה יושב באופוזיציה, ומי שדואג לאזרחי ישראל – נמצא היום בקואליציה. זה ניצחון גדול עם מסר חשוב. אני מרגיש גאווה גדולה להיות חלק מוביל בממשלה הזו, גאווה על כך שסוף סוף החזרנו את ישראל למסלול, גאווה להוביל את חבריי וחברותיי בכחול לבן שהיו חלק מרכזי בהשלמת המהלך החשוב וכמובן גאווה על כך שהמאבק שלי ליציבות פוליטית למען אזרחי ישראל הצליח בסופו של דבר. ועכשיו, נשלים קצת שעות שינה, ובחזרה לעבודה למען ביטחון ישראל. מגיע לכם שנדאג לכם. מגיע לכם שנעבוד למענכם".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי: "‏שלושה ימים, שתי שנות תקציב וממשלה אחת שפשוט שיחקה אותה בענק. גם עוד עשרות ציוצים לא יצליחו לתאר את תחושת הסיפוק והאחריות שבלהעביר סופסוף תקציב לישראל. מפלגת העבודה ואני מאושרות שעשינו את זה בשבילכן ובשבילכם. ועכשיו, לילה טוב".

יו"ר הכנסת מיקי לוי מסר: "‏יש תקציב לשנה הבאה. הבאנו יציבות שלטונית והחזרנו למשרדי הממשלה את הצבע ללחיים. זה יאפשר למדינה להוציא לפועל תוכניות עבודה לטווך ארוך, יספק לאזרחים שירותי רווחה חינוך ובריאות טובים יותר ויביא לצמיחה כלכלית. החזרנו את הרכבת למסילה ואנחנו יוצאים לדרך חדשה".

יו״ר ועדת הכספים, ח״כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו): "ניצחון. יש לנו תקציב מדינה לשנת 2021 ולשנת 2022. בבחירות האחרונות התחייבנו במפלגת ישראל ביתנו לחמישה דברים: החלפת השלטון והעומד בראשו, קואליציה בלי המפלגות החרדיות, קבלת תיק האוצר, העברת עסקת חבילה למשק, העברת תקציב למדינת ישראל. אצלנו מילה זו מילה, באנו לעשות סדר במדינה".

יו"ר הקואליציה עידית סילמן צייצה: "תקציב המדינה לשנים 21-22 עבר! בשורה אדירה לאזרחי מדינת ישראל. תודה רבה לחבריי לקואליציה שהפגינו עמידות יוצאת דופן, התקציב הזה הוכיח שניתן להגיע להסכמות לטובת העם והמדינה". סגנה, חה"כ בועז טופורובסקי הצטרף: "גם אלפי הסתייגויות לא יעצרו אותנו. בוקר טוב ישראל. יש תקציב. שבת שלום". השר עיסאווי פריג' סיכם: "יש תקציב. יש תקווה. יש שינוי".

יו"ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים ושירותי דת יהודיים, ח"כ יוליה מלינובסקי: "אזרחי ישראל, עשינו זאת עבורכם. תקציב המדינה לשנים 2021-22 עבר כמו גם הרפורמות החשובות בחוק ההסדרים שיהוו מנועי צמיחה עצומים לפריחה כלכלית וחברתית. אני גאה ששתי הרפורמות שאותן הכנו לקריאה שנייה ושלישית אצלי בוועדה וישפיעו על החיים של כולנו (רפורמת הכשרות וחוק המטרו), עברו ונכנסו לחוק ההסדרים. עשינו היסטוריה ונמשיך לעבוד ולקדם את מדינת ישראל- זאת רק ההתחלה…"

יו״ר הועדה לזכויות הילד ח״כ מיכל שיר צייצה בטוויטר: "‏סגירת מעגל אישית מאותו לילה מפורסם בדצמבר האחרון, בו מנעתי בהצבעתי מהממשלה הקודמת והעומד בראשה שוב לדחות תקציב בגלל שיקולים אישיים, ועד ללילה הזה בו עבר תקציב אחרי 3.5 שנים של תקיעות. מרגש".

ח״כ מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה) בחשבון הטוויטר: "תקציב המדינה לשנתיים הקרובות אושר במליאת הכנסת. ‏התקציב יבטיח יציבות ובטחון לתושבי מדינת ישראל וזאת לאחר שלוש שנים מטלטלות של משילות לקויה וחוסר יציבות כלכלית וחברתית. ‏קמים לבוקר של תקווה חדשה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו