צילום: דוברות הכנסת

דרעי: "ממשלת מדושני העונג העבירה תקציב אכזרי"; יהדו"ת: "קואליציית זדון"

ש״ס: "זהו יום מביש ועצוב. הבושה הגדולה שייכת לאותם נציגים 'דתיים', שהרימו ידם במשך 48 שעות בעד התקציב הפוגעני ומשמשים קבלני ביצוע של לפיד וליברמן". סמוטריץ': "הפסדנו אולי בקרב הזה אבל ננצח בע"ה במערכה"

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי הגיב לפנות בוקר (שישי) לאישור הסופי של תקציב המדינה ומסר כי "ממשלת מדושני העונג, העבירה על חודו של קול, תקציב גרוע שכולו פגיעה אכזרית ומכוונת בקשישים, במוחלשים ובתושבי הפריפריה, ובמשפחות ברוכות ילדים. ש"ס תמשיך להיאבק בכל כוחה, נגד ממשלה שאינה לגיטימית, שבראשה ניצב אדם שאינו עובר את אחוז החסימה, ממשלה הפועלת לחורבן חברתי והרס הצביון היהודי".

מסיעת ש"ס נמסר אחרי ההצבעה כי "זהו יום מביש ועצוב למדינת ישראל. על חודו של קול, ״הצליחה״ קואליציית השבעים והמנותקים להעביר תקציב שכולו פגיעה מכוונת בקשישים, במוחלשים, בתושבי הפריפריה ובמשפחות ברוכות ילדים. ממשלה שהעומד בראשה לא עובר את אחוז החסימה פועלת נגד העם ומחוללת חורבן בערבות ההדדית ובאופי היהודי של מדינת ישראל".

עוד הוסיפו בש"ס כי הבושה הגדולה שייכת לאותם נציגים ״דתיים״, שהרימו ידם במשך 48 שעות בעד התקציב הפוגעני ומשמשים קבלני ביצוע של לפיד וליברמן. ערב ראש חודש כסליו שבו העם היהודי מציין את נצחון האור על החושך, ש״ס תמשיך להיאבק בכל כוחה בליקוי המאורות הזה עד להפלת הממשלה הרעה הזו. גיבורים על חלשים! תתביישו!".

מהודעת יהדות התורה נמסר כי "קואליציית הזדון אישרה הלילה ברוב דחוק, כפוי ומאולץ, תקציב רע ואכזרי, ללא חמלה וללא כל בשורה בשום תחום, חוץ מלחתולים, לרפורמים וארגונים קיצוניים. מדובר בממשלה אטומה ששר האוצר שלה מתגאה בשחצנות בחלשים ובעניים, תוך העלאת מיסים וגזירות קשות".

עוד אמרו במפלגה כי "התקציב הדורסני הוא מפגע כלכלי שיביא לעליית מחירים ויפגע קשות במעוטי היכולת, במשפחות ברוכות הילדים, בנשות האברכים, בעולם התורה ובמסורת ישראל. יהדות התורה תמשיך להיאבק כדי להפיל את ממשלת הזדון של בנט-לפיד-ליברמן-סער, שהוקמה בחטא, ללא תמיכה ציבורית, בניגוד לכל ההבטחות והערכים, ושפועלת להרס היהדות והציביון היהודי בישראל".

ח"כ אורי מקלב עם אישור תקציב המדינה במליאת הכנסת הלילה: "הממשלה העבירה מיליארד שקלים מהשכבות החלשות לקופת המדינה. תקציב זו הינו קניית השלטון במחיר יקר שאין כמוהו, המטיל גזירות כלכליות על הציבור ופוגע בזהות היהודית של המדינה. הממשלה מייצרת חברה מופלת ומקוטבת. דינה של הממשלה הזו להתפרק, אין לה זכות קיום".

ח"כ אוריאל בוסו: "הַקֹּל קוֹל יַעֲקֹב וְהַיָּדַיִם יְדֵי עֵשָׂו. עברו תקציבי 2021, תקציבי 2022. יום עצוב: לחלשים, לפריפריה, ליהדות והמסורת, למשפחות השכול, ולאזרחי ישראל".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב בטוויטר: "‏בסיומו של עוד שבוע רצוף ואינטנסיבי אני רוצה להוריד את הכובע בפני שותפיי לציונות הדתית שנלחמו כמו אריות, ימים ולילות. הפסדנו אולי בקרב הזה אבל ננצח בע"ה במערכה. כי יש לנו דרך וערכים ואמת, ולא מכרנו ולא נמכור אותם בעד כל הון שבעולם. וסוף האמת לנצח. שבת שלום וחודש טוב לכל עם ישראל".

ח"כ מיכל וולדיגר: "התקציב וחוק ההסדרים. ניסינו, עשינו הכל. התעקשנו על הסתייגויות, אבל הם עברו וזה עצוב ורע. אנחנו נמשיך לנסות ובעזרת השם נצליח לחזור במהרה לשלטון ולתקן את כל הרפורמות הקלוקלות, את כל העיוותים וכל שדורש שינוי. שבת שלום וחודש טוב".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד מסר: "תם הטקס? זוהי רק ההתחלה… ממשלת ההונאה הצליחה להעביר תקציב פוגעני נגד החלשים ונגד היהדות ונגד צביונה היהודי של המדינה, כשבדרך היא רומסת גם את מה שנשאר מהדמוקרטיה אחרי השתלטות הבג"צ. המאבק שלנו נגדה נמצא רק בתחילתו, עד שתיפול בקרוב מאוד בעזרת ה'".

חה"כ קרן ברק הגיבה על העברת התקציב: "התקציב עבר, יחד איתו קובעו גם מנגנונים הרסניים. אין סעיף תקנוני שהקואליציה לא דרסה, אין זכות פרלמנטרית שלא נרמסה. הקואליציה במליאה נראתה כמו מסדר צבאי, עם קומיסרים קשוחים (שרים שהתפטרו בנורווגי, נטולי זכות הצבעה) שמפטרלים בין השורות ואוכפים את המשמעת, רק האלות ביד היו חסרות להם". חה"כ אלי כהן הוסיף: "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו