Miriam Alster/FLASH90

מִי בִקֵּשׁ זֹאת מִיֶּדְכֶם רְמֹס חֲצֵרָי: נשות הפרובוקציה התפרעו בכותל עם ס"ת

מאות בני אדם מכל העדות והחוגים, חרדים, דתיים, מסורתיים וחילונים, באו לתפילת שחרית המונית ברחבת הכותל המערבי, כדי למחות בעוצמה נגד הרפורמים, הקונסרבטיבים ו"נשות הכותל". המאבטחים מנעו ניסיון להכנסת ספר תורה

בשעה האחרונה הגיעו לרחבת הכותל המערבי מאות רבות של אורתודוקסים ואורתודוקסיות ועשרות מקבוצת נשות הפרובוקציה כשהם מתעמתים אחד מול השני – כך נמסק מהקרן למורשת הכותל. קבוצת נשות הפרובוקציה פעלה לכל אורך הדרך בניגוד להחלטות היועץ המשפטי לממשלה והחלטת בית המשפט, ולמרות שהחוק אוסר על קיום הפגנות ומחאות ברחבת הכותל המערבי, פעלו בניגוד לתקנות וניסו להכניס מעילי ספרי תורה ושילוט מחאה. בנוסף, אותר ניסיון להכנסת ספר תורה בניגוד לנהלי המקום.

משטרת ישראל ואנשי הקרן למורשת הכותל המערבי קראו לצדדים להימנע מאלימות ומחילול הקודש. מנהל התפעול של הקרן למורשת הכותל המערבי מר עדן שמעון אף ניגש אינספור פעמים בבקשות רבות חוזרות ונשנות להימנע מפרובוקציה מיותרת והלהטת הציבור המוחה כנגדן, אך לא עלה בידו.

רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב מסרו: "הביעו את תודתם לנשיא המדינה מר יצחק הרצוג על מאמציו לאורך שבוע ימים למנוע את הגעתו של חבר הכנסת קריב לרחבת הכותל המערבי תוך ניצול חסינותו והבעת מחאה ובעקבותיו החכ"ים האחרים שהיו אמורים למחות כנגדו. בכך, נמנעה אלימות גדולה יותר. נמשיך לעשות הכותל כדי שהכותל המערבי לא יהפוך לשדה קרב ולשמור עליו כמקום קדוש ומאחד".

הקרן למורשת הכותל המערבי הביעה את הערכתה למשטרת ישראל ולממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן על המאמצים הרבים שהשקיעו כדי למנוע אלימות וחילול הקודש ברחבת הכותל המערבי.

מרכז ליב"ה האשימו כי מול האלפים שהתפללו את תפילת ראש חודש וקראו פרקי תהילים – עמדו כוחות גדולים של משטרת ישראל שהגנו על נשות הפרובוקציה לאחר שהכניסו לרחבת הכותל המערבי מעילים של ספרי תורה במטרה לחלל את קדושת הכותל. המשטרה בגיבוי ממשלתי, סגרה שטח נרחב ברחבת הכותל לטובת נשות הפרובוקציה. כמו בפעמים עברו גם הבוקר ניסו "נשות הכותל" להבריח ספר תורה פנימה אל רחבת הכותל המערבי, אך עירנות אלפי המוחים נגדם מנעה מהן לעשות זאת.

כזכור, מרכז ליב"ה שמוביל בישראל את המאבק נגד הרפורמים, שיגר פנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה שיפתח בחקירה פלילית נגד ח"כ גלעד קריב שניצל את חסינותו ועבר על החוק. הבוקר כאמור, קריב נמנע מלהגיע ולעבור שוב על החוק.

מנכ"ל מרכז ליב"ה אורן הניג אמר בתגובה כי "האלפים שהגיעו הבוקר לכותל המערבי, חרדים, דתיים, מסורתיים וחילונים, עשו זאת כי הם אינם יכולים לשתוק יותר כנגד הרצון הבזוי של התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות לחלל את קדושת הכותל המערבי. חבל שהממשלה עסוקה בלשמור את הכותל כאזור סטרילי לפרובוקציות. נמשיך להיאבק ואף לנצח".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר שהגיע בשעות הבוקר לכותל המערבי, דרש להפסיק את האלימות וגם מנע יחד עם מאבטחי הכותל מהרפורמיות לעשות פרובוקציה עם ספר תורה. ח"כ בן גביר מסר: "הכותל יקר לכולנו. חרדים דתיים וחילונים וכולם רצוים בו, אולם הרפורמיות לא באות להתפלל אלא לקלקל ולתקוע אצבע בעין". חבר הכנסת בן גביר יצא גם נגד אלימות מקצת מהשוטרים נגד חרדים לדבריו: "האלימות המשטרתית עברה קו אדום, השימוש באלימות נגד חרדים נועדה להשתיק מחאה נגד הרפורמים שרוצים להתסיס את הרוחות". ח"כ בן גביר הוסיף: "הגעתי לכותל כדי לשמור על הכותל ולומר די לאלימות המשטרתית. החרדים אינם שק חבטות שכל מי שרוצה במשטרה, יכול להכות בו ללא רחם".

כזכור, נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה אמש לחברי הכנסת גלעד קריב ואלון טל וביקש מהם שלא להגיע לכותל במטרה למנוע התגוששות ושנאת חינם מיותרת בין נבחרי ציבור מול שריד מקדשנו. בהודעה שהרצוג הוא עדכן כי "מתוך כבוד לפניית הנשיא חברי הכנסת קריב וטל נענו לפנייה". בתוך כך, הנשיא הודיע לח״כ קריב כי הנחה במקביל את מנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי לפתוח בשבוע הבא בשיחות עם כל הגורמים הנוגעים בנושא התפילה ברחבת הכותל במטרה לשמוע את עמדותיהם ולנסות ולאתר פתרונות אפשריים למשבר.

הרצוג מסר כי "האפשרות שנבחרי ציבור יתעמתו ברחבה של שריד בית המקדש, המקום הקדוש ביותר ליהדות והמקום שאליו נשואות עיני כל היהודים בעולם מעוררת אצלי חלחלה עמוקה, במיוחד כשאנו זוכרים כיצד הסתיים העימות במקום זה לפני כאלפיים שנה. שונאי ישראל רק מייחלים לתמונות מסוג זה ואני קורא לכולם לנהוג באיפוק ובכבוד הדדי בתקווה למצוא נתיבות שלום בעמינו".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי בירך את הרצוג על המהלך: "‏אני מודה לנשיא המדינה יצחק הרצוג שנרתם למאמץ לשמור על קדושת הכותל המערבי – שריד בית מקדשנו. ערב ראש חודש כסליו שבו העם היהודי מציין את הנצחון האור על החושך, תנועת ש"ס תמשיך להיאבק בכל כוחה כנגד אלו הרוצים לחלל את קדושת הכותל, ולפגוע בזהות היהודית של המדינה".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר כי "היות וגלעד קריב השתמש בחסינותו לפגוע בסטטוס קוו הקיים בכותל המערבי, ומאחר והוא הודיע שהוא לא מגיע מחר, התייתרה ההגעה שלנו בראש חודש זה. נמשיך לשמור גם פיזית על קדושתו של הכותל המערבי."

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הזמן "נשות הכותל". איפה "אנשי הכותל"? מה, אין להן בעלים, הן גרושות או רווקות?? הבעלים לא מתפללים?? אז למה הן כן!!
שאלה טובה, לגלעד קריב פתרונים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו