Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת הג'ובים: קרובת משפחתו של לפיד מונתה למנכ"לית בהסתדרות הציונית

בחודש שעבר מונתה שרית הנדקנופף, בת דודה שנייה של ליהיא לפיד, למנכ"לית המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בישראל ובתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית. שכרה של מנכ"לית מחלקה בהסתדרות הציונית נע בין 21 ל־25 אלף שקלים בחודש

מינוי גיסתו של יאיר לפיד לדירקטורית בקק"ל, שנחשף בשבוע שעבר, אינו המקרה היחיד של מינוי בת משפחה של ראש הממשלה החליפי לתפקיד בכיר. ב'מקור ראשון' נחשף הבוקר כי בחודש שעבר מונתה קרובת משפחה אחרת שלו למנכ"לית המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בישראל ובתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית: שרית הנדקנופף, בת דודה שנייה של ליהיא רעייתו.

הנדקנופף היא חברת יש עתיד, שהוצבה במקום ה־40 ברשימת המפלגה בבחירות האחרונות. בתשע השנים האחרונות הייתה ראש מטה יש עתיד מודיעין־מכבים־רעות, ובעירייה כיהנה כחברה מטעם הסיעה בוועדות לתרבות, לשוויון מגדרי ולקידום עסקים.

"לצערנו כך מתנהלים ביש עתיד", התלוננו השבוע בכירים לשעבר במפלגה בדיווח של עטרה גרמן וצביקה קליין. "תמיד הייתה טבעת הדוקה סביב לפיד, ולעיתים קרובות משפחתו הן אלה שהייתה להן גישה אליו ולקבלת ההחלטות". עוד אמרו הבכירים לשעבר: "שנים כעסו על לפיד שלא ניצל את הג'ובים במוסדות הלאומיים. עכשיו, כשסוף־סוף הוא ממנה, הוא ממנה את קרובות משפחתה של אשתו. בושה".

במפלגת יש עתיד הכחישו את מעורבותו של לפיד במינוי: "הנדקנופף לא מונתה בידי לפיד אלא בידי סגנית יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית. שרית היא אישה מצוינת ומקצועית, שנבחרה לתפקיד לפי יכולותיה המקצועיות ואנחנו מאחלים לה בהצלחה". יש לציין שסגנית יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית היא טובה דורפמן, ממייסדות יש עתיד ומינוי של יש עתיד בעצמה".

על הנדקנופף, אגב, לא יוכל לפיד לומר שהיא עושה את עבודתה בהתנדבות: שכרה של מנכ"לית מחלקה בהסתדרות הציונית נע בין 21 ל־25 אלף שקלים בחודש, בהתאם לוותק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו