צילום: חיים צח /לע"מ

לאחר אישור התקציב בנט מצהיר: "נקיים את הרוטציה" • צפו

ראש הממשלה, שר החוץ ושר האוצר קיימו מסיבת עיתונאים לאחר העברת התקציב וחוק ההסדרים • בנט ולפיד על הקונוסליה בירושלים: "מתנגדים לפתיחתה" • בנט על התקציב: "הבאנו את הספינה לחוף מבטחים, הממשלה יציבה ותמלא את ימיה"


צילום: רועי אברהם/ לע"מ, סאונד: ניר שרף /לע"מ

יומיים לאחר העברת תקציב המדינה ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן קיימו הערב (מוצ"ש) מסיבת עיתונאים בירושלים. במענה לשאלות הכתבים הצהיר בנט כי יקיים את הרוטציה עם לפיד והממשלה תשלים את ימיה".

בנט נשאל על הפרת הבטחות מהעבר, אמר: "לפני הבחירות אמרתי מעל כל במה שלא אתן לגרור את ישראל לבחירת חמישיות, שישיות ושביעיות. כששאלו עם מי נלך אמרתי שאני לא בכיס של אף אחד. עשינו את זה".

על האפשרות שארה"ב תפתח קונסוליה לפלסטינים בירושלים אמר רה"מ: "ירושלים היא בירת ישראל בלבד. אין מקום לקונסוליה אמריקנית שמשרתת את הפלסטינים בירושלים". השר לפיד הצטרף לדבריו של רה"מ: "זו לא עמדה פוליטית אלא התנגדות של ישראל, אין לנו בעיה עם קונסוליה ברמאללה".

לפיד נשאל גם על הכספים קואליציוניים ואמר: "אני לא אוהב את זה וזה לא רק תלוי בי, אני יכול להחליט שהכסף לא הולך למפלגות ולפוליטקאים. דאגתי שהכסף יגיע לאיפה שצריך". השר נשאל גם על מינוי גיסתו לתפקיד בקק"ל ואמר: "לא ידעתי שזה לא בסדר להתנדב".

בפתח במסיבת העיתונאים אמר בנט: "העברנו את התקציב, שמבטיח יציבות כלכלית ופוליטית. בשקט, בעקביות, בעבודה משותפת, הבאנו את הספינה לחוף מבטחים". לדבריו, "הממשלה יציבה, היא תמלא את ימיה. כעת עלינו להסתכל על שורת המשימות הארוכה שעומדת לפנינו, כל אחד בתחומו, ולהתחיל לעבוד".

"המשימה הבאה שלנו היא לנצל את היציבות הזאת כדי להתמודד עם האתגרים והבעיות שהוזנחו במשך שנים: מחירי הדיור, הפקקים שיצאו משליטה, יוקר המחיה הישראלי הידוע לשמצה, חוסר האונים של האזרח מול הפשיעה המשתוללת, אובדן המשילות בנגב. לא לדחות, לא להתייאש מראש – גם אם המשימות גדולות, גם אם הן יקחו זמן, להתחיל".

לדבריו, "המבחן הגדול של הממשלה הזאת, של כולנו, הוא באיפוק. אם נצליח להתרומם מול הפיתוי לריב ולהתקוטט, אם נצליח להתמקד במאחד ולא במפריד, אם נניח לרגע לתחרות בינינו – הרי סוף סוף אין בחירות באופק. נשלב ידיים, נתמקד בעם ישראל, באתגרים הגדולים: הביטחוניים, החברתיים, הכלכליים, ובלקחת את מדינת ישראל, מדינה שאין ולא תהיה כמותה בעולם – לקחת אותה עשרה צעדים קדימה. תודה רבה".

אחריו דיבר יו"ר יש עתיד ושר החוץ יאיר לפיד שאמר כי "מילת המפתח של הרגע הזה היא אחריות. לקחנו אחריות. מה שהביא אותנו לרגע הזה היא היכולת לגשר על פערים, לנהל משברים, לא לראות בעיניים – העיקר להגיע למטרה. לקחנו אחריות. עמדנו בהתחייבות. החזרנו את השפיות למדינת ישראל".

לדבריו, "לא הכל אפשר לתקן בלילה אחד, אבל שמנו פה גם את היסודות לכל מה שנטפל בו בעתיד הקרוב. הממשלה הזו תטפל ותשים כסף גם בגמלאים, בחיילים הסדירים, בדמי אבטלה לעצמאים".

שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר במסיבת העיתונאים המשותפת הערב: "אני לא זוכר ממשלה עם רמת שיתוף פעולה בין השרים כמו בממשלה הזאת. נכון, מדי פעם יש חיכוכים ועימותים, אך זה לא משנה. הייתה רמת שיתוף פעולה בין השרים וראשי המפלגות כפי שלא ראיתי אף פעם. אני מודה שוב לחבריי בקואליציה ו ממחר – ראבוטה, עבודה".

מהליכוד נמסר בתגובה למסיבת העיתונאים: "אחרי העברת התקציב הרע של בנט ולפיד – שמעלה מחירים, מטיל מיסים ומעביר עשרות מיליארדי שקלים מאזרחי ישראל לתנועה האיסלמית – גדלים הסיכויים להפלת הממשלה. האופוזיציה המאוחדת של הימין תפיל את הממשלה המסוכנת של בנט, לפיד ורע"מ הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים".

"נתניהו העביר יותר תקציבי מדינה מכל מנהיג אחר בעולם המערבי. הממשלה בהנהגתו הובילה מדיניות כלכלית מוצלחת, תוך מתן מענקים לבעלי עסקים ומובטלים, ובזכותה ישראל דורגה באחד המקומות הראשונים בעולם ביציאה מהקורונה. בנט ולפיד קיבלו מהליכוד כלכלה חזקה עם צמיחה של 7% ובחרו להשקיע את הכסף בבזבוזים על ח״כים נורווגים ובקניית קולות מרע״מ".

בהמשך תקפו בליכוד ואמרו כי לפיד, בנט וליברמן מתרברבים בצמיחה של 7% שהושגה בזכות המדיניות הכלכלית של נתניהו. כל אחד מבין שהישגים כלכליים אינם תוצאה של ארבעה חודשים אלא של ארבע שנים. חבל שהם לוקחים את הפירות של נתניהו והליכוד ומבזבזים אותם על ח״כים נורווגים ועשרות מיליארדי שקלים לתנועה האיסלאמית.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם אנחנו החרדים לדבר ה' באמת נדע לסגור את השורות בינינו ונהיה כולנו באחדות, ונפרגן האחד לשני למען השם ותורתו, אזי קשר הרשעים הללו יתמוטט כמו מגדל בבל.
כנראה שעוד נשאר לנו מה ללמוד, ודמי הלימוד יקרים מאוד…

על מה עומד בנט? הוא נראה גבוה מדי…

הוא לא יודע מה יהיה מחר ומתנבא על עוד שנה וחצי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture