Olivier Fitoussi/Flash90

גזירת המעונות • ליברמן מתעקש: לא מסכים להכיר בלימודי רבנות כמקצוע

גזירת המעונות, בג"צ מסרב להיענות לבקשת המדינה לדחייה נוספת בתגובת המדינה לעתירות נגד גזירת המעונות, שהוגשו בין השאר ע"י ארגון "אמת ליעקב". שר האוצר העביר למנדלבליט את התנגדותו להרחבת המסלול שמאפשר סבסוד מעונות

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הודיע היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי הוא מתנגד לכך שלימודי רבנות ודיינות יהיו כלולים במסלול לסבסוד מעונות יום. ליברמן טען כי "אין כל מקום" לכך בטענה שהחלטה כזו מעקרת לחלוטין את הקו שהוביל לפיו התכלית העיקרית העומדת בבסיס התמיכה היא תכלית תעסוקתית. את ההודעה שיגר ליברמן זמן קצר לפני הודעת המדינה לבג"ץ בעתירות שהוגשו בסוגיה, ובין היתר מבקשות להכיר בלימודים אלה כאפשרות לתמיכה.

המועד האחרון להגשת תגובת המדינה (לאחר דחיה) הוא עד 72 שעות לפני מועד הדיון קרי עד היום 7.11.2021 – הדיון נקבע ל10.11.2021. המדינה ביקשה מבג"צ ארכה קצרה בת 24 שעות, כך שהתגובה מטעמה תוגש על למחר 08.11.2021 אך שופטי בג"צ דחו את בקשתה ודרשו באופן מהמדינה את תגובתה עד להיום.

ביום שישי הפרקליטות ביקשה מבית המשפט ארכה קצרה נוספת להגשת תשובה לעתירה, זאת על רקע ישיבה שנערכה בפרקליטות שבה הובהר כי יש להביא את הסוגיות העולות מן העתירה להכרעת היועץ המשפטי לממשלה. הפרקליטות הבהירה שלאחרונה נערכו מספר דיונים בראשות היועמ"ש – אביחי מנדלבליט, בהשתתפות דרגים בכירים במשרד ראש הממשלה והמשרדים הנוגעים בדבר.

ביום רביעי האחרון 3.11 אף נערכה פגישה בנושא בין היועמ"ש לראש הממשלה, דא עקא, על אף המאמץ הרב שנעשה לצורך ליבון סוגיה זו, טרם הוכרעה על ידי היועמ"ש ובכוונת היועמ"ש להכריע בדבר בימים הקרובים. אך כאמור בית המשפט דחה את הבקשה מהנימוק של "לנוכח הארכות שניתנו כבר, וקרבתו של מועד הדיון הבקשה נדחית".

באי כח העותרים בבג"ץ, עורך הדין זלמן בלאק מסר כי: "מהתנהלות המדינה נראה שקיימים מחלוקות משמעותיות בין הייעוץ המשפטי לבין הדרג המדיני, עד כי 72 שעות לפני הגשת העתירה היועמ"ש טרם יישר קו עם עמדת הדרג המדיני כאשר ביום רביעי היועמ"ש אף נפגש עם ראש הממשלה כדי שזה ינסה להשפיע לשינוי עמדת הדרג המדיני".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כנראה שממתין לו לאדון עריץ זה סופו של פרעה.
שכן אף בפרעה הרשע מצינו שהיה השי"ת מקשה ליבו לבלתי היכנע לו ולמשה שליחו, לפי שרצה הבורא 'למען שתי אותותיי אלה בקרבו'. רשע זה כנראה מוכרח להיענש לבסוף, לכן ויקשה ה' את לב פרעה לבל יוותר אפילו כמלוא הנימה. שאינו זכאי אפילו לזכות קטנה זו. כנראה עוד לא נתמלאה סאתו, כי ברגע שזה יקרה יהיה סופו כדוגמת הסוף של שרון שיד ה' נגעה בו ויהי לנס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו