Yonatan Sindel/FLASH90

משבר המהגרים: רא"מ פולין מאשים את פוטין בתכנון המניפולציה

מטאוש מורבייצקי ראש הממשלה הפולנית האשים את פוטין בתכנון המבצע. הוא אמר כי מדובר במלחמה בה בלארוס משתמשת במגן אנושי

ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, מאשים את נשיא סוריה ולדימיר פוטין בתכנו הפעלת הלחץ המניפולטיבית על פולין בגבולה עם בלארוס. מורבייצקי אמר כי אלכסנדר לוקשנקו השליט הדיקטטור של בלארוס, בעל בריתה של רוסיה, הוא אמנם המבצע, אך "המתכנן שלו נמצא במוסקבה".

לפחות 2,000 מהגרים תקועים בגבול בתנאי קור קיצוניים ובתיעוד מהאזור נראו המונים בצד הבלארוסי של גדר הגבול עם פולין. צילומי וידאו מציגים המוני אנשים בצד הבלארוסי של גדר תיל עם פולין. חלקם מנסים לפלס את דרכם באמצעות אתים, חותכי ברגים, גזעי עצים וכוח קבוצתי, בעוד שמשמר הגבול של פולין הודפים אותם עם גז מדמיע.

"למתקפה הזו שעורך לוקשנקו יש מוח במוסקבה, המוח הוא הנשיא פוטין", אמר בנאום שנשא במלך בישיבת חירום של הפרלמנט לאחר שביקר את הכוחות בגבול. הוא האשים את מנהיגי רוסיה ובלארוס בניסיון לערער את היציבות באיחוד האירופי – ששתי המדינות אינן חלק ממנו – על ידי מתן אפשרות למהגרים לעבור דרך שטחה של בלארוס ולהיכנס לגוש.

מורבייצקי תיאר את המצב כ"סוג חדש של מלחמה שבה אנשים משמשים מגן אנושי", ואמר כי פולין מתמודדת עם "הצגה" שנועדה ליצור כאוס באיחוד האירופי. הוא הוסיף כי זו הפעם הראשונה זה 30 שנה שבה משמר הגבול של פולין הותקף בצורה כה "אכזרית".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו