רגב תוקפת את בנט ולפיד: "טורקיה חטפה ישראלים – למה אתם מחכים?"

חברת הכנסת מהליכוד הטיחה בראשי הממשלה כי "טורקיה חטפה לאור יום זוג ישראלים, וממשלת הכול כלול, לא מוציאה מילה מהפה. עד מתי תפחדו על הכסאות שלכם? ותפקירו את אזרחי מדינה ישראל". בתוך כך, בני המשפחה שוחחו עם נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בעקבות מעצרם של שני ישראלים בטורקיה באשמת "ריגול" בעקבות כך שהם צלמו את ארמונו של ארדואן יוצאת השרה לשעבר מירי רגב ותוקפת את הממשל החדש. "בנט ולפיד, למה אתם מחכים?" כתבה רגב.

עוד כתבה חברת הכנסת מהליכוד כי "טורקיה חטפה לאור יום זוג ישראלים, וממשלת הכול כלול, לא מוציאה מילה מהפה. עד מתי תפחדו על הכסאות שלכם? ותפקירו את אזרחי מדינה ישראל כדי לשמור עליהם".

"אני מקווה שאתם לא בונים על ראש הממשלה עבאס, שיסע לפתור לכם את הבעיות. צריך לעצור את הטיסות לטורקיה, להבין שמדובר במדינת אויב על מלא".

בתוך כך, לבקשת המשפחה, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שוחח כעת עם קרובי משפחתם של הזוג הישראלי שנעצר בטורקיה. נתניהו אמר למשפחה שיעשה הכל כדי לקדם את החזרתם הביתה לישראל לאחר תיאום מלא עם גורמי הממשלה שעוסקים בכך.

כזכור, בית המשפט באנקרה האריך במהלך השבת ב-20 ימים את מעצרם של מורדי ונטלי אוקנין, הזוג הישראלים שנעצרו באיסטנבול אחרי שצילמו ארמון המשמש את ארדואן. החלטת בית המשפט הטורקי מגיעה בניגוד להערכות המוקדמות כי המדינה תבקש לגרש את הזוג. מעצר המדריך שליווה את בני הזוג הוארך עד יום ראשון.

בתוך כך, הבוקר, 4 ימים לאחר המקרה, שלטונות טורקיה הודיעו באופן רשמי למדינת ישראל על דבר מעצרם של בני הזוג באמצעות הקונסול באיסטנבול ומאז הוא נמצא בקשר תמידי עם בני המשפחה בישראל ומעדכן אותם בזמן אמת במתרחש.

הטורקים הגישו לבית המשפט בקשת מעצר כשסעיף החשד נגד הזוג הוא ריגול. במהלך הדיון טען נציג הפרקליטות הטורקי שבני הזוג צילמו לא רק את ארמונו וביתו הפרטי של ארדואן, אלא גם את עמדות האבטחה והמצלמות. עוד טענו כי השניים סימנו את הצילומים, הדגישו אותם ושלחו לגורם שלישי, ולכן בכוונתם להגיש נגדם כתב אישום בגין ריגול.

עורך דינם המקומי של הישראלים טען שבני הזוג צילמו תמונות עבור המשפחה מכיוון שלא ידעו שאסור לצלם. "הם לא מרגלים, בסך הכול מדובר בבני זוג שהם נהגים במקצועם. אני מבקש לשחרר אותם לאלתר לביתם בישראל".

אלא שהפרקליטות המקומית התעקשה, הדיון הסתיים ב-15:00 ולאחריו השופט יצא להתייעצות. בין היתר, נציג התביעה הגיש דוחות סודיים לשופט שהחליט אחרי שלוש שעות של התייעצות להאריך את מעצרם ב-20 ימים לקראת הגשת כתב אישום.

מומחה למערכת המשפט הטורקית אמר ל'חדשות 12': "ברור שיש פה החלטה פוליטית ולא משפטית. ברור שגורמים בסביבתו של ארדואן הפעילו לחץ ותדרכו כאילו שמדובר בסוכני מוסד בשליחות ישראל, כך שכולם יודעים שזו החלטה פוליטית ולא משפטית".

עו"ד ניר יסלוביץ שמייצג את המשפחה נמצא בקשר עם עורך הדין המקומי והקונסול אמר: "זו החלטה הזויה ולא מתקבלת על הדעת, הן בבית המשפט הפלילי והן בבית המשפט הבין-לאומי. אני מתכוון לטוס כבר ממחר להיות לצידה של המשפחה ולנסות לעזור כמה שאפשר כדי להחזיר את בני הזוג הביתה כמה שיותר מהר. מדובר במעצר מיותר שנודף ממנו ריח של מניעים זרים. בכווונתי לעשות כל שניתן בידי על מנת שמרשיי יגיעו ארצה".

שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם בני משפחתם של נטלי ומורדי אוקנין, השר לפיד עדכן בשיחה כי משרד החוץ ביקש ביקור קונסולרי דחוף אצל בני הזוג אוקנין ופועל לשחרורם בכל הדרגים. שר החוץ הדגיש כי בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין אינם עובדים עבור אף סוכנות ישראלית. משרד החוץ נמצא בקשר רצוף עם המשפחה מרגע שנודע דבר מעצרם ומעדכן אותם באופן שוטף במאמצים הנעשים לשחרורם ונציגויות ישראל בטורקיה ממוקדות בעיסוק בנושא.

כמו כן, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח במוצאי שבת עם משפחתם של נטלי ומורדי אוקנין העצורים בטורקיה. בשיחה, נשיא המדינה ביקש לעודד ולהרגיע את בני המשפחה והדגיש כי הוא פועל יחד עם שר החוץ ומשרדו ככל שניתן לשובם הביתה במהרה של בני הזוג אוקנין. הנשיא חזר והדגיש את העובדה שלבני הזוג אין קשר מכל סוג לסוכנות כלשהי של המדינה וכי הוא משוכנע בחפותם.

אהבתם? שתפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תורכיה מדינה עויינת, איוולת להכנס אליה כישראלים. א י אישית מחרים כל צוצרת תורכית, מעדיף לשלם כפול על מוצר ישאלי ולא לפרנס את האוייב. לצערי הישראלים קצרי ראייה וקצרי זכרון ונוסעים לצורכיה כי זול. אז הנה התוצאה, לזוג הזה זה טיול בזוקר…

מהיום והלאה תפסיקו לנסוע לשם
לא לקנות מוצרים תורכיים
תפגכו להם בכיס ותראו איך הם יהיו טאטלה שלנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture