Yonatan Sindel/Flash90

'זיכרון בסלון': סמינר להחדרת מודעות השואה בברלין

היוזמה באה בעקבות דו"ח מדאיג שפרסם האיחוד האירופי לפיו כמעט מחצית מהצעירים היהודיים באירופה חוו הטרדה אנטישמית, וכמעט כולם מזהים עליה באנטישמיות בסביבתם

בעקבות דו"ח מדאיג במיוחד של הארגון האירופי, בו נכתב כי כמעט מחצית (44%) מהצעירים היהודיים באירופה חוו הטרדה על רקע אנטישמי, ו-90% מהיהודים מציינים כי לדעתם רמת האנטישמיות באזור מגוריהם – עלתה, יוצאת העמותה הישראלי 'זיכרון בסלון' במיזם מיוחד.

במטרה לעודד את הדור הצעיר בגרמניה לקחת חלק אקטיבי בשמירה על זיכרון השואה, בניהול שיח על לקחי השואה ובדיון על יצירת חברה טובה יותר, מיזם "זיכרון בסלון" יקיים היום לראשונה סמינר מחוץ לגבולות מדינת ישראל ועל אדמת גרמניה, בבית הסוכנות היהודית בברלין.

הסמינר מתקיים בשיתוף עם ההסתדרות הציונית העולמית וארגון 'צוזאמן' למען הקהילה הישראלית בברלין, ותשתתף בו, בין היתר, זוגתו של נשיא גרמניה אלקה בודנבנדר, הפעילה במיזם ומארחת מדי שנה מפגש של "זיכרון בסלון".

לדברי מורן ציפר, מנכל"ית שותפה ב"זיכרון בסלון": "הסמינר בברלין הוא נקודת ציון משמעותית ומרגשת, שבה אנחנו מגייסים את הדור הצעיר מגרמניה להוביל את המסורת. אנחנו נרגשים לראות איך משנה לשנה יותר ויותר מדינות לוקחות חלק ועושות 'זיכרון בסלון', ובטוחים שמדינות נוספות יבחרו לקיים סמינרים דומים ויעודדו את הדור הצעיר להקים רשת דומה". ראש המחלקה לארגון וקשר עם ישראלים בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית, גוסטי יהושע־ברוורמן, אומרת לקראת האירוע: "בעשור האחרון פעלנו יחד עם זיכרון בסלון להנחיל את זכר השואה לבני הדור השני. השנה נטלנו על עצמנו משימה להרחיב את השיח ולהנחיל את זיכרון השואה גם בקרב ישראלים החיים בתפוצות, בדגש על ילדי הדור השני לישראלים, שרובם מתחנכים בבתי ספר הציבוריים בארצות מגוריהם".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעל 90% מהחרדים בארץ ישראל חשים בעליית האנטישמיות…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו