ד"ר פרייס על חיסוני ילדים: "אין שום כוונה, לא לכפות ולא להכריח הורים"

Abed Rahim Khatib/Flash90

ד"ר פרייס על חיסוני ילדים: "אין שום כוונה, לא לכפות ולא להכריח הורים"

ועדת הבריאות דנה הבוקר במתן חיסון קורונה לילדים. יו"ר צוות טיפול במגיפות במשרד הבריאות: "אין לנו סיבה ביולוגית טובה להניח על תופעות לוואי שונות לילדים מהחיסון בטווח הארוך

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

משרד הבריאות מצהיר כי לא יכפה חיסוני ילדים על הוריהם ויבהיר לכל הורה שיש לו אוטונמיה על ילדו. בדיון שהתקיים הבוקר בנושא מתן חיסונים לילדים בועדת הבריאות בהשתתפות ראש שירותי הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס ומומחים נוספים אמר ח"כ איתמר בן גביר: "אני בהחלט בעד חיסונים התחסנתי ואחסן גם את ילדיי, אבל לכפיית חיסונים אני מתנגד וחשוב שההורים ידעו שיש להם אופציה אחרת".

ד"ר פרייס השיבה לח"כ בן גביר: "אין שום כוונה לא לכפות ולא להכריח הורים, המטרה שלנו היא להראות את את הנתונים בצורה הכי שקופה והכי גלויה- מה הסיכון מהמחלה ומה הסיכון מהחיסון, ועכשיו כל הורה צריך לעשות את הבחירה".

יו"ר ועדה ח"כ עידית סילמן על חיסון ילדים: "גם כשמתחילים לחסן לוקח 5 שבועות להגיע למוגנות. מדובר בתקופת זמן שהובילה אותנו בגל האחרון מ-600 ל-6,000 מאומתים ביום, כך שגם אם אנחנו מחסנים תוך כדי גל עדיין ייקח זמן עד להגנה מלאה. מקדם ההדבקה של הנגיף הראשוני הגיע עד כדי 2.3 , של הדלתא כבר הגיע ל-5.8 – מקדמי ההדבקה גדלים מווריאנט אחד לאחר וגם את זה יש לקחת בחשבון".

ד"ר שרון אלרעי פרייס: "המטרה שלנו היא להראות את הנתונים בצורה הכי שקופה וגלויה לציבור ההורים כדי להגיד- אלה הסיכונים מהמחלה ואלה הסיכונים מהחיסון, ועכשיו כל הורה צריך לעשות את הבחירה שלו. יש קושי עם המחשבה שהמחלה הזאת היא לא מחלה משמעותית והיא לא מחלה של ילדים. זה לא נכון, הראנו נתונים, ילדים חולים, יכולים לחלות קשה ולחלות בתופעות אחר כך. 1 ל-3,000 ילדים בישראל שחלו יהיה להם PIMS. בסוףאפשר ביחד ההורה יצטרך לקבל את ההחלטה שלו".

עוד הוסיפה: "בישראל אין שום ניסיון לכפות חיסונים. יש מדינות שבהן התו הירוק תקף למחוסנים בלבד. אצלנו תמיד יש אפשרות להציג בדיקה. אנחנו לא רוצים שאנשים יתחסנו בתוך הכרח".

ד"ר בועז לב, יו"ר צוות טיפול במגיפות במשרד הבריאות אמר בדיון: "אין לנו סיבה ביולוגית טובה להניח על תופעות לוואי שונות לילדים מהחיסון בטווח הארוך. רוב האירועים קלים וחולפים ולא הייתה סבירות שזה ימנע את החלטת הצט"מ להמליץ על אישור החיסון. צפויות תופעות הנפוצות בהרבה חיסונים- בהן לדוגמא דימומים ושינויים במחזור החודשי בקרב נערות, זה מטריד אבל על פי כל הנתונים שנאספו עד כה אין פה שום השלכה על פוריות או דבר אחר". בהמשך הסביר: "החיסון הזה הוא חיסון ריאקטוגני, כזה שהגוף מגיב אליו. מייצר חום, כאב מקומי ואולי קצת חולשה".

עוד הוסיף ד"ר לב: "הילדים הם שאינם מחוסנים היום ולכן למעלה מ-60% מהנפגעים היומיים כרגע הם בגילאים האלה. הורה שרוצה לחסן את הילד יוכל לעשות זאת ולהיפך. אנחנו מכבדים את הזכות של ההורים להחליט".

חה"כ שלעבר משה פייגלין ביקש מד"ר לב להתייחס לפרסומים בחו"ל אודות אנשים שנפטרו מהחיסון. לדבריו "אני מכיר אישית שני מבוגרים שנפטרו". בתגובה אמר ד"ר בעז לב כי הוא אינו מכיר את הפרסומים הספציפיים שציין פייגלין, והוסיף כי גם אם קיימת תופעה כזו "היחס בין התחלואה והתמותה שנגמרת מהמחלה לעומת מה שנגרם מהחיסון הוא לרעת המחלה".

על פי נתונים שמסרה לוועדה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, מתחילת המגיפה 206 ילדים הגיעו למצב קריטי בשל מחלת הקורונה (0-18), 42 מהם בגילאי 5-11. 11 ילדים נפטרו, כולם עם מחלות רקע. 4 מתוכם בגילאי 5-11.

באשר לתופעת ה- PIMS שאובחנה אצל ילדים לאחר החלמה ממחלת הקורונה אמרה ד"ר אלרעי פרייס כי עד כה דווח בסה"כ על 277 מקרים. 195 מקרים נחקרו עד כה, מתוכם 99 היו בגילאי 5-11. לדברי ד"ר אלרעי פרייס – "בשני מקרים ילדים נפטרו, לאחר שהתייצבו עם דלקת רב מערכתית סוערת מספר שבועות לאחר החלמה מקורונה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture