Hadas Parush/Flash90

שקד: "בקואליציה צריך לדעת לעמוד בסיכומים – אחרת היא לא תחזיק מעמד"

שר הפנים התייחסה לסערת "חוק החשמל" ואמרה כי השינויים שהכניס ח"כ טאהא ממפלגת רע"מ לא היו מקובלים. לדבריה, "מה שוואליד טאהא ניסה לעשות אתמול זה להכניס גם שינויים שהם לא מוסכמים וזה לא בא בחשבון"

שרת הפנים איילת שקד התייחסה הצהריים (שלישי) לדיון שנערך אמש בוועדת הפנים בהצעת "חוק החשמל", שננעל ללא הסכמות לאחר שיו"ר הוועדה וואליד טאהא ממפלגת רע"מ ניסה להכניס בה שינויים משמעותיים, והיא סירבה.

בראיון שהעניקה שקד 'לווינט' אמרה כי "כל שינוי שהוא לא מוסכם לא יזכה לרוב של הקואליציה, ולכן החוק גם לא עלה להצבעה. בקואליציה צריך לדעת לעמוד בסיכומים, אחרת היא פשוט לא תחזיק מעמד. יש סיכומים מאוד ברורים בעניין חוק החשמל, והקואליציה תצביע בהתאם לאותם סיכומים".

שקד התייחסה לשינויים שניסה לבצע הח"כ הערבי ואמרה כי "הרעיון הוא בהחלט סופי, לפעמים ועדה רוצה להכניס שינויים קטנים כאלה ואחרים, אם השינויים מוסכמים אז אין שום בעיה. מה שווליד טאהא ניסה לעשות אתמול זה להכניס גם שינויים שהם לא מוסכמים וזה לא בא בחשבון".

שקד נשאלה על כך שרבים אומרים כי בסופו של יום מה שרע"מ ירצו הם יקבלו וכי תמיד הם יתקפלו, "ממש הפוך, אם הייתה התקפלות אז הייתה אתמול הצבעה. עובדה שאתמול לא התקיימה הצבעה מכיוון שהשינויים לא היו מוסכמים", דברי שקד.

שקד נשאלה על תחושותיה לאחר העברת התקציב ואמרה כי "ההעברה של התקציב היה צעד מאוד חשוב, קודם כל למדינת ישראל כי מדינת ישראל צריכה תקציב, אחרי שלוש שנים, וגם לקואליציה הזאת".

"בסוף זה תלוי ברצון של הסיעות, אם יידעו לשים מחלוקות בצד ולעבוד אחד עם השני, על בסיס ההסכם הקואליציוני, אז הקואליציה הזאת יכולה להתקיים. ואם לא, אז כמו כל קואליציה שמרכיביה מחליטים לפרק אותה אז היא תתפרק, זה תלוי בשותפות".

בתוך כך, אמש דווח כי המשבר בקואליציה סביב חוק החשמל, שיאפשר חיבור לחשמל של עשרות אלפי בתים שניבנו ללא היתר – מחריף. על פי הדיווח ב'כאן חדשות' ברע"ם הציבו אולטימטום לקואליציה, לפיו אם הצעת החוק לא תעבור בוועדת הפנים – לא תעבור אף חקיקה במליאה.

על פי הפרסום, יוזם החוק – חבר הכנסת ווליד טאהא מרע"ם אומר כי שרת הפנים איילת שקד עסוקה בלרצות את חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ ואיתמר בן-גביר. עוד דווח כי בסיעת רע״ם זועמים גם על השינוי בחלוקת הרווחים של מפעלי ים המלח עליו החליטה לאחרונה השרה שקד.

כזכור, יו״ר ועדת הפנים ממפלגת רע"מ ואליד טאהא הכניס שינויים משמעותיים בחוק החשמל למרות ההבנות בקואליציה שיש להיצמד לנוסח אחר שסוכם בקריאה טרומית.

על פי הדיווח המעניין ב'חדשות 12', את השינויים המשמעותיים הכניס חבר הכנסת טאהא בזמן ששרת הפנים איילת שקד נמצאת בארצות הברית וללא ידיעתה. בלשכת שקד ששמעו על הצעד ואמרו כי הם "לא מסכימים לשינוי".

עוד דווח כי המהלך מתרחש שעה לפני שהחוק עולה לדיון בוועדת הפנים בכנסת. מסמך שפרסמה תנועת רגבים מראה שהנוסח החדש מאפשר בין היתר חיבור לחשמל של בתים שנבנו אחרי חוק קמיניץ אם יש להם תוכנית הפקדה, וגם חיבור של בתים שגרים בהם בפועל גם אם לא יועדו למגורים.

ברע"ם מתכוונים להילחם על החוק. "זה תפקידי כיו"ר הוועדה ותפקידם של חברי הכנסת – להכניס שינויים בחוק", אמר יו"ר ועדת הפנים וליד טאהא. "העיקרון המנחה אותי הוא היגיון התכנון ואנחנו נעמוד על זה ולא ניתן למסמס את זה בתכסיסים פוליטיים".

חוק החשמל כשלעצמו גרם לסערה בצד הימני של המפה הפוליטית כאשר באופוזיציה יצאו בחריפות נגדו. "ההצעה של ווליד טאהא סוללת מסלול ירוק להסדרת מאות אלפי מבנים בלתי חוקיים", אמרה ח"כ סטורק מהציונות הדתית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו