צילום אילוסטרציה: פלאש 90

הרוגים ופצועים רבים: מחבלים מתאבדים התפוצצו ליד הפרלמנט בבירת אוגנדה

במהלך המתקפה, שלושה מחבלים רכובים על אופנועים פוצצו את עצמם ליד הפרלמנט ומטה המשטרה בעיר בקמפלה שבבירת אוגנדה בהפרש של שלוש דקות בלבד. הרשויות במקום מעריכים כי מספר ההרוגים צפוי לעלות בשעות הקרובות

מספר מחבלים מתאבדים תקפו היום (שלישי) את קמפלה בירת אוגנדה. במהלך המתקפה הרגו המחבלים לפחות שלושה בני אדם ופצעו יותר מ-30 אחרים – כך מסרה לתקשורת המשטרה המקומית שהוזנקה למקום האירוע.

ב'וואלה' דווח כי במהלך המתקפה, שלושה מחבלים רכובים על אופנועים פוצצו את עצמם ליד הפרלמנט ומטה המשטרה בעיר בהפרש של שלוש דקות בלבד.

הרשויות במקום מעריכים כי מספר ההרוגים צפוי לעלות בשעות הקרובות. על פי דברי המשטרה המקומית פצצות נוספות נמצאו בחלקים אחרים של העיר. גורמים רשמיים האשימו קבוצה מקומית, הקשורה לארגון כוחות הברית הדמוקרטיים האסלאמיסטי שבסיסו ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, באחריות למתקפה.

דובר המשטרה פרד אננגה אמר כי "האיום מפצצות נוספות עוד קיים, במיוחד מצד מחבלים מתאבדים, אנחנו מאמינים שעדיין יש עוד חברים בתאי הטרור המקומיים הללו, במיוחד חוליית המתאבדים שהוקמה על ידי כוחות הברית הדמוקרטיים".

בעקבות הפיגועים, הדיונים בפרלמנט בוטלו ומחוקקים נקראו שלא להגיע למבנה. מכוניות שחנו ליד הפרלמנט עלו בלהבות, בעוד הפיצוץ ליד תחנת המשטרה ניפץ חלונות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו