Yonatan Sindel/Flash90

הסכמה בכנסת: ועדה משותפת תחקור את פרשת מותו של הנער אהוביה סנדק

הבקשה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת מותו של סנדק נהפכה להצעה לסדר. תוקם ועדת משותפת לוועדות חו"ב וביטחון פנים לבחינת התמודדות המשטרה והצבא בכל התופעות שקשורות לנושא. 40 תמכו בהצעה, מול 2 מתנגדים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מליאת הכנסת הצביעה בעד הפיכת הצעתו של ח"כ איתמר בן גביר בדבר "הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל", להצעה רגילה לסדר. ע"פ תשובת הממשלה, הוחלט להקים בשבועיים הקרובים ועדה משותפת של ועדת החוץ והביטחון ושל הוועדה לביטחון פנים, שבהם ידון באופן כללי נושא התמודדות המשטרה והצבא בכל התופעות שקשוות במה שמכנים "נוער הגבעות". 40 תמכו לעומת 2 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתחליט היכן יתקיים המשך הדיון.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בעקבות הכתבה שפורסמה בעיתון ידיעות אחרונות ביום שישי האחרון המעלה מספר שאלות קשות בנוגע לפרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל עולה הצורך בהקמת וועדת חקירה בנושא".

"בכתבה ישנן עדויות מגורמים שונים שהיו מעורבים באירוע המעלות חשד כי החקירה זוהמה ונוהלה באופן רשלני ולא מקצועי. ראשית, השוטרים שביצעו את המרדף לא נלקחו לחקירה היישר מזירת האירוע. שנית, לאחר שזומנו השוטרים באותו ערב למשרדי מח"ש, קיבל צוות החקירה הוראה שלא לחקור אותם, גם עדות שאינה באזהרה לא נלקחה. נוצר מצב בו היום הראשון מהאירוע עבר מבלי שנלקחו עדויות לא מהשוטרים ולא מהנערים שהיו בזירה. מדובר ברשלנות פושעת והתנהלות לא מקצועית שכן מרכיב הזמן הינו קריטי באירוע מסוג זה".

"דבר תמוה נוסף שעולה מהכתבה הוא הקמת צוות חקירה לאירוע משותף למשטרה ולמח"ש, מה שלא נעשה במקרים דומים בהם היו מעורבים המשטרה ואזרחים וכן חיוב החוקרים בצוות על ידי היועמ"ש לחתום על מסמך שותפות סוד. על כן, לאור המחדל העולה מהמקרה, והצורך במניעת הישנות של התנהלות זו, אבקש להעלותו על סדר יומה של הכנסת".

ח"כ בן גביר הוסיף: "המטרה בכל ההפגנות האחרונות היא זו ועדת חקירה להריגת נער במדינת ישראל, נכון שה לא נער ערבי אבל זה נער. היום זה מצד כזה ומחר זה מצד אחר, היום זה נער יהודי ומחר זה נער ערבי. במקום שתתקיים החקירה פתאום ראש מח"ש מעבירה הודעה לא לחקור את השוטרים, מה זה אם לא הפקרות ורשלנות פושעת?"

השר עודד פורר השיב בשם שר המשפטים: "מבוקש באופן חריג ביותר להקים ועדת חקריה פרלמנטרית כדי לברר עובדות של אירוע קונקרטי שנמצא עדיין בקירה, ועדיין מטופל במערכת אכיפת החוק באמצעות כלים של חקירה פלילית שאלה הכלים המשמעותיים ביותר שיש לרשות המבצעת. ממצאי החקירה יבחנו ע"י בכירי מערכת אכיפה החוק ואלה צפויים לקבל החלטת מנומקת כמקובל. הוחלט להקים בשבועיים הקרובים ועדת משותפת של ועדת החוץ והביטחון ושל הוועדה לביטחון פנים, שבהם נדון באופן כללי בהתמודדות המשטרה והצבא בכל התופעות שקשוות במה שמכנים נוער הגבעות".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר כי "הרגע הראשון, כאשר יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' עוכב באלימות בהגיעו לזירת האירוע, עלו שאלות קשות על כוונות לטיוח והשתקת התנהלות השוטרים שגרמה למותו הטראגי של אהוביה סנדק ז"ל. פאות וכיפה הן לא סיבה למרדף משטרתי וניגוח כלי רכב שהביא לתוצאות קשות מנשוא".

"המקרה חייב להחקר והמשטרה תהיה חייבת להפיק לקחים. משטרה מתפקדת צריכה את אמון הציבור והשתקת עבריינות פנימית זו לא אופציה. אנו מחזקים את ח"כ בן גביר על דרישתו להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לחקירת מותו של אהוביה סנדק ועל ההסכמה לקיים את הבדיקה בוועדה משותפת של ועדת חוץ וביטחון וביטחון פנים שתוקם לשם כך", לשון ההודעה.

ח"כ בן גביר: "יום חשוב מאוד. אמנם רציתי ועדת חקירה פרלמנטרית אבל גם ועדה מיוחדת של הכנסת יכולה לחקור ולבדוק. מודה לאריה דרעי , סמוטריץ, גפני ולוין וגם לניר אורבך ועידית סילמן שפעלו למען הקמת הועדה אצל ח"כ מירב בן ארי שתדון בלב פתוח ונפש חפצה במחדלים והרשלנות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture