קרדיט: שגרירות ישראל בהונדורס

נתניהו הבטיח, לפיד ניצל הזדמנות: מדוע נשלח אלי אבידר להונדורס?

שגרירות ישראל בהונדורס נחנכה בטקס חגיגי בהשתתפות הנשיא חואן אורלנדו הרננדס. הנציג הישראלי היה השר אלי אבידר, שמונה לשר כפשרה אחרי שאיים לפרוש מישראל ביתנו בצעד שהיה מערער את יציבות הקואליציה • ויש קשר לביבי

אתמול נחנכה שגרירות ישראל בטגוסיגלפה, בירת הונדרוס. בטקס הפתיחה השתתפו גם נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס ושרי ממשלתו, נשיא הפרלמנט, השר לתכנון אסטרטגי במשרד רה"מ, אלי אבידר, שגריר ישראל אלדד גולן וסמנכ״ל אמריקה הלטינית במשרד החוץ, יוני פלד.

במהלך הטקס, נאמרו דברי ברכה על ידי השר אבידר והנשיא הרננדס, אשר דיבר על הצורך להילחם באפליה נגד ישראל במוסדות האו"ם.

במהלך הביקור נפגש השר עם ראש שירותי המודיעין, קרלוס אלדנה, שר החוץ, ליסנדרו בנגס, נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס ועוד. מהלך הפגישות עסק במיסוד הקשר הביטחוני, המדיני והכלכלי של מדינת ישראל עם הונדורס, הנחשבת לידידה המרכזית של ישראל במרכז אמריקה.

מדוע נשלח דווקא אבידר? אנה ברסקי כותבת בעיתון מעריב: "בפתיחת שגרירות הונדורס בירושלים ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, הבטיח לנשיא הונדרוס בתמורה כי הנציגות הדיפלומטית הישראלית במדינתנו תיפתח במעמד שר מהממשלה, ולכן זו הסיבה כי אבידר נשלח לשם. כמו כן, גורמים פוליטים מסרו כי ללפיד חשוב לשמור על אבידר מרוצה, ובעקבות כך הוא נשלח לאותה משימה מדינית".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו