צילום: צבא ארצות הברית

דיווח: איראן תקפה בסיס אמריקאי כנקמה על התקיפות המיוחסות לישראל

על פי הדיווח שמתפרסם בעיתון ה״ניו יורק טיימס״, איראן תקפה בסיס צבאי של ארצות הברית בסוריה כנקמה על תקיפות ישראליות במדינה. גורמים רשמיים בפנטגון סרבו להפנות אצבע מאשימה בפומבי כנגד איראן מחשש לקריסת שיחות הגרעין

העיתון האמריקני ה"ניו יורק טיימס" מפרסם הבוקר (שישי) כי איראן ביצעה מתקפת מלטי״ם על בסיס צבאי של ארצות הברית בסוריה. על פי הדיווח, התקיפה בוצעה בחודש שעבר בתגובה על מתקפה שביצע צה"ל בסוריה – כך אישרו שמונה בכירים אמריקנים וישראלים.

הבכירים סיפרו לעיתון האמריקני בעילום שם על נסיבות המתקפה המפתיעה בבסיס אל-טאנף בדרום סוריה: המל"טים המתאבדים שוגרו ב-20 באוקטובר. רק שניים מהם התפוצצו, אך לאחר מכן התברר שהם היו עמוסים ברסיסים וחומרי נפץ.

״זה בוצע מתוך מטרה ברורה להרוג", אמר בכיר בצבא ארה"ב. הפיקוד העליון של הצבא האמריקני הגדיר את האירוע "מתקפה מכוונת ומתואמת". הדיווח שמתפרסם הבוקר הוא דיווח מעניין כשלעצמו שכן עד היום המאבק בין המדינות היה מאבק צללים ומאחורי הקלעים, אך הפעם לראשונה ישנו אישור רשמי להתקפת בסיס צבאי של ארצות הברית בסוריה.

גורמים רשמים בפנטגון סרבו להפנות אצבע מאשימה בפומבי כנגד איראן, זאת בצל החשש מקריסת המגעים לחידוש שיחות הגרעין. איראן עצמה לא לקחה אחריות על המתקפה, אולם כלי תקשורת במדינה ייחסו לה את התקיפה. כמו כן, ערוץ הטלגרם השייך למשמרות המהפכה פרסם כי התקיפה היא אכן נקמה נגד ארה"ב שהתירה לישראל לתקוף את כוחותיהם בסוריה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו