פלאש 90

"מעודד טרור": כך נשטף מוחם של ילדי הרשות הפלסטינית

בין המסרים המפורסמים בכתב העת: ישראל היא מדינה קולוניאליסטית ופולשת, לישראל אין זכות קיום, ופלשתין תתפוס בעתיד את מקומה של ישראל. טרור ורצח זוכים לשבח ולאהדה בכתב העת, ומות שאהידים הוא האידיאל המקודם שם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

טרור ורצח זוכים לאהדה, לישראל אין זכות קיום, ומות שאהידים הוא האידיאל – אלו התכנים שמוצגים לילדי הרשות הפלסטינית בכתב העת "ווַעְד", שיוצא לאור על ידי ארגון פת"ח. כך עולה מדו"ח חדש של "מבט לתקשורת פלסטינית", אשר הגיע לידי "ישראל היום".

הדו"ח, שעוסק בסוגיית החינוך שמקנה הרשות לילדים פלסטינים באמצעות כתב העת, הוגש בסוף השבוע לפרלמנט הנורבגי באוסלו. כתב העת מיועד לגילי 15-6 ויוצא לאור על ידי ארגון הילדים של הפת"ח, האחראי לחינוך. לא קיים מידע רשמי על תפוצתו, אולם ההערכה היא שתפוצתו גבוהה, היות שמדובר בכתב עת של פת"ח.

בין המסרים המפורסמים בכתב העת: ישראל היא מדינה קולוניאליסטית ופולשת, לישראל אין זכות קיום, ופלסטין תתפוס בעתיד את מקומה של ישראל. טרור ורצח זוכים לשבח ולאהדה בכתב העת, ומות שאהידים הוא האידיאל המקודם שם. הדו"ח מצא כי באופן שיטתי מולעטים קוראי כתב העת, ילדים רכים ונערים, בהיסטוריה מעוותת ומזויפת, אשר נועדה להצדיק ולבסס את שלילת זכות הקיום של ישראל.

באופן סימבולי משהו, הדו"ח פורסם בפרלמנט באותו יום שבו התקיימה באוסלו ועידת המדינות התורמות, המורכבת מ־16 מדינות, אשר עסקה בהגדלת הסיוע הכלכלי לרשות הפלסטינית בסכום של לפחות מיליארד דולר – מהלך שישראל דווקא תמכה בו עקב המצב הכלכלי הקשה של הרשות הפלסטינית.

בין היתר נכתב בדו"ח: "שכתוב העבר בידי פת"ח יוצר גם חזון לגבי העתיד. הומצאו 5,000 שנות היסטוריה של העם הפלסטיני הכנעני־ערבי, אשר מהווה עילה ומקור לכל הזכויות הפלסטיניות".

כך למשל נכתב בכתב העת: "מאז האלף השלישי לפני הספירה, כלומר לפני 5,000 שנה, תושביה הפלסטינים יישבו אותה". על היהודים נאמר שם שהם "זרים אשר באו מכל קצוות תבל אל אדמתנו ומולדתנו, זרים שלא הכירו את פלסטין ולא חיו בה, לא הם ולא אבות אבותיהם".

הערים הישראליות וכל שטח ישראל מתוארים בכתב העת כחלק מפלסטין הכבושה או בביטוי "המולדת שנגזלה". פת"ח מציג את עצמו בכתב העת כמי שמוביל ונמצא במאבק פלסטיני מזוין ומתמשך, שיגיע לסופו רק כאשר ישראל תימחק.

"החומרים שמצאנו בכתב העת 'וועד' הם גרועים בהרבה ממה שמצאנו בספרי הלימוד הפלסטיניים, ובגללם האיחוד האירופי וגופים נוספים עצרו את המימון שלהם לרשות", אומר איתמר מרכוס, מנהל מכון מבט ומחבר הדו"ח, שהוזמן על ידי חברי פרלמנט באוסלו להגיע ולהציג את ממצאיו.

"כאן אנו רואים את השקפת העולם של פת"ח במלואה, והיא בנויה מדמוניזציה, מלחמה והחרבה של ישראל. האידיאולוגיה של 'ווַעְד' משקפת באופן מלא את העמדה של פת"ח לפני הסכמי אוסלו: שישראל כולה צריכה להיעלם, ומדינה פלסטינית צריכה לקום במקומה; ושלא יכולה להיות פשרה".

לדבריו, "זה כאילו הסכמי אוסלו מעולם לא היו. אם זהו החינוך של הרש"פ, אין תהליך שלום. מכון מבט לתקשורת פלסטינית קורא לכל הממשלות ולגופים המממנים את הרשות הפלסטינית, להתנות את התמיכה הכספית שלהם במחיקת השנאה ועידוד הטרור מהחינוך של הרש"פ ופת"ח. בחינוך הילדים על הערכים של 'ווַעְד', הרש"פ ופת"ח הוכיחו כי תהליך השלום הוא הצגה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture