Oren Ben Hakoon/POOL

משפט נתניהו: חפץ העיד כי לא נשלח לדבר עם פילבר על ענייני אלוביץ'

יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו עלה להעיד, ובמקביל עדכנה הפרקליטות כי ניר חפץ אמר בשיחות הרענון שנתניהו לא שלח אותו לדבר עם פילבר ברגולציה הנוגעת לאלוביץ' • נתניהו נמצא בבית המשפט, וישמע את העדות בתיק 4,000

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עד המדינה ניר חפץ, בעבר יועץ התקשורת של נתניהו ומשפחתו, מעיד היום (שני) בבית המשפט המחוזי במשפט נתניהו, בתיק 4,000 בו מואשם ראש הממשלה לשעבר בעבירות של שוחד.

11:30 – "נתניהו לחש על אזני שאלוביץ' נמצא בכניסה ולהכניס אותו בצורה שהנוכחים האחרים לא יראו אותו. אני מגיף את הווילונות, הולך לכניסה, מכניס את אלוביץ'. הוא נעמד מול השולחן של נתניהו, הגפתי וילון גם שם בפנים. אמרתי לו לשבת ואמרתי למר נתניהו שמר אלוביץ' מחכה לו בפנים".

11:05 – חפץ המשיך: "לקראת הפגישה עם מר אלוביץ', מר נתניהו אמר לי להיות באזור. כשהגעתי לירושלים הזדמן לי להיות בפגישה עם בכירים נוספים בליכוד שבדיוק התקיימה בבלפור באותה עת".

11:03 – חפץ העיד: "העברתי לנתניהו מסמך מאלוביץ', אבל הוא גרס אותו וביקש לקבוע פגישה".

10:48 – חפץ: "נתניהו בקיא לפרטי פרטים בנושאים ברגולטורים במשרד התקשורת. גם בגלל שהוא ריכוזי וגם בגלל שיש לו יכולת קוגניטיבית נדירה. לכן הבקיאות שלו לא רק גבוהה, אלא גם מרשימה".

10:31 – חפץ טוען בעדותו: "אני זוכר שהעברתי לנתניהו את המסרים של אלוביץ' כפי שתפסתי אותם באותה העת. אחרי שסער התפטר וארדן אמור היה לעבור למשרד הפנים, הוא ביקש פרק זמן של כחודשיים להשלים את הרפורמה בשוק הסיטונאי. אלוביץ' קרא אליי אליו הביתה וביקש לא לאפשר לארדן להשאיר דריסת רגל במשרד התקשורת".

10:17 – בהמשך סיפר כי בעלי בזק לשעבר העביר לו רשימה של מועמדים לתפקיד, במקומו של השר גלעד ארדן. "מר אלוביץ', נתן רשימה", סיפר חפץ. "אמר שעדיפות מספר 1 שלו זה שנתניהו ימשיך בתפקיד, עדיפות מספר 2 צחי הנגבי ושלישי יובל שטייניץ. הוא שמע שיש גם אפשרות של אקוניס, אבל אותו הוא לא מכיר".

10:05 – ניר חפץ: "בחצי השני של 2014 נתניהו נתן לי הנחיה ליצור קשר עם אלוביץ' ושהוא יהיה איש הקשר היחיד שלי לדברים שקשורים לעניינים של וואלה. המדיניות של נתניהו בנוגע לכלל כלי התקשורת – בעל המאה הוא בעל הדעה. לכן גם כאשר פונים לכלי תקשורת אחרים, תמיד הדרישה שלו היא לדבר עם הבעלים או עם דמות אחרת שקולה. אני הסכמתי עם זה".

10:01 – לטענת עד המדינה, "ההחלטה של נתניהו להתמנות לשר התקשורת התקבלה עם רעייתו. זו הייתה החלטה משפחתית חד משמעית שרק הוא יהיה שר התקשורת משום שהתפיסה הייתה שכל שר תקשורת, גם אם הוא נאמן, התקשורת תכופף אותו ואף אחד לא יוכל לעמוד מול התקשורת חוץ מנתניהו עצמו. לא הייתה שום אופציה אחרת וזו הייתה אחדות דעים במשפחה".

09:55 – חפץ מבהיר: "אני לא אומר שסוגיה ביטחונית הוזנחה בגלל סוגיות תקשורתיות, אבל אם אנחנו מודדים את הזמן – הוא לפחות כמו העניינים הבטחוניים ואכן פעמים רבות התעסקנו רק בזה ובדברים שהמתבונן מהצד היה רואה כשטויות".

09:48 – ראש האופוזיציה נתניהו שמע את דברי חפץ כי הוא התעסק בתקשורת יותר מאשר בביטחון, והחל לצחוק.

09:45 – טבנקין: "אם אתה צריך לאפיין את היחס של נתניהו לתחום התקשורת. עד כמה הנושא חשוב לו?".

חפץ: "מי שלא נמצא וראה את זה לא יאמין עד כמה הנושא הזה חשוב לו. הוא הרבה יותר מפריק של קונטרול, הוא מבקש לדעת הכול. גם אם זה ישיבות ביטחוניות מכניסים לו פתקים פנימה, יש נוהל. השליטה שלו בזה היא לא גבוהה אלא מוחלטת וטוטאלית. ההיקף הוא אדיר, הרבה יותר ממה שנוטים לחשוב. אם היינו יכולים למדוד אותו בזמן, הוא לפחות כמו בענייני ביטחון שזה הנושא השני".

הפרקליטות עדכנה את פרקליטי נתניהו עם תחילת יום הדיונים בבית המשפט: "חפץ אמר שנתניהו לא שלח אותו לדבר עם פילבר בנושאי רגולציה הנוגעים לשאול אלוביץ'".

הפרשן עמית סגל מסביר את משמעות המכתב: "תזת תיק 4000 כולה נשענת על הוראות שעברו לכאורה מנתניהו כשר התקשורת לפילבר כמנכל משרד התקשורת להיטיב עם אלוביץ׳. אם הפרקליטות מבשרת הבוקר שחפץ לא העביר כל הוראה כזו, נשארנו עם מה שנקרא "שיחת ההנחיה" ועם תנועת היד שבה לכאורה נתניהו מבהיר בתנועת יד שיש למתן את התהליכים שהטרידו את בזק".

בפתח חקירת חפץ, הזכיר התובע אמיר טבנקין: "אזכיר שיש צו איסור פרסום לגבי חלק מעדותו – גם בנוגע לפרטי הסכם עד המדינה ופעולות שהובילו לכך וצו איסור פרסום על פעילות חוקרת וזהות של גורם שנחקר".

הוא שאל את חפץ מה העיסוק של ראש מערך ההסברה הלאומי, והיועץ לשעבר ענה: "כל מה שקשור לראש הממשלה, ובמקרה שלי גם כל מה שהגיע לפתחם של בני משפחת נתניהו".

לדבריו, "ראיתי בכך בקשה מוצדקת והכרחית משום שהעיסוק התקשורתי במשפחתו מפריע מאד לראש הממשלה לתפקד ולנהל את המדינה ולכן חשבתי שזה ממש בסדר עדיפות גבוה שיהיה לו ראש שקט לנהל את המדינה".

"בשלב מסוים עלתה סוגיה של האם כעובד מדינה מותר לי בכלל לטפל בדברים אישיים ואז פניתי למני מזוז שהיה אז היועמ"ש וגם ליועמ"שית של משרד רה"מ וקיבלתי הנחיות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture