שר על הגריל: אחרי חמש וחצי שנים – תיק דרעי מתקרב להכרעה דרמטית

השר לשעבר אריה דרעי, שגילה לפני יותר מחצי עשור כי הוא שוב חשוד בפלילים, עדיין לא יודע מה יעלה בגורלו • אחרי שמרבית ההאשמות קרסו - הוא מנהל קרב על עתידו הפוליטי • הדד ליין מתקרב ובסביבתו שוברים שתיקה מרומזת

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לפני כחמש וחצי שנים, בתחילת 2016, רעשו הכותרות בישראל. כלי התקשורת דיווחו בסער כי דמות פוליטית בכירה חשוד בפלילים. תחת צו איסור הפרסום רמזו העיתונאים יודי הדבר כי מדובר בשר בכיר, בכיר מאוד. מי שכבר ממש רצה להתחכם עם צו איסור הפרסום אמר גם כי מדובר בדמות פוליטית חרדית בכירה ביותר שאף נחקרה בעבר.

למי שבכל זאת לא הבין, לא עברו הרבה ימים עד שהותר לפרסום – יו"ר ש"ס, שר הפנים דאז, אריה דרעי, שכבר הורשע וישב בכלא, נחשד שוב בפלילים. הכותרות היו בומבסטיות, לא פחות משוחד סיפרו לנו בהדלפות. המשטרה יצאה למבצע מעצרים, אחיו של דרעי נחקר, רבים ממקורביו, לא אחר מחבר מועצת העיר ירושלים דאז וכיום ראש העיר – משה ליאון, מצא את עצמו בחדרי החקירות. גם מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה דאז אריאל משעל, ועוד ועוד.

כצפוי, ההדלפות זרמו בכל ערב לכתבי המהדורות ובכל בוקר לכתבי העיתונים. סיפרו לנו על שטחים ובניינים בירושלים, וילה בספסופה, שוחד, מרמה והפרת אמונים, שבועת שקר בהצהרות רשמיות, הלאמת מס והלבנת הון, ושלל שמות מפוצצים לעבירות שטרם הוכחו. התחקירנים הזריזים הרימו רחפנים לגליל והפרשנים הפוליטיים כבר תהו מי יירש את ראשות ש"ס.

חמש וחצי שנים של כלום

חלפו חמש וחצי שנים, כמעט כלום לא השתנה. רק יותר משנה אחרי פתיחת החקירה זומן דרעי ללהב 433. כעבור שנתיים וחצי מתפיחת החקירה סיימה המשטרה את עבודה וטענה כי ממצאי החקירה ביססו תשתית ראייתית לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים, עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני ש"ח, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ומסירת תצהיר כוזב למבקר המדינה וליו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו והכנסותיו. השוחד כבר נעלם אז.

חלפו עוד שנתיים וחצי, בסך הכל לא פחות מחמש שנים אחרי פתיחת החקרה הגלויה, והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליו סוף סוף קיבל החלט בתיק, בכפוף לשימוע. מכל רשימת המכולת שהגישה המשטרה, נשאר רק האשמה בגין שלוש עבירות מס – מכירת נכס בגבעת שאול ושני מקרים של קבלת הכנסות ללא דיווח.

מנלבליט לוקח את הזמן. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

מאז חלפו עוד 11 חודשים, היה שימוע, והחלטה אין. במהלך השנה האחרונה היועמ"ש מנדלבליט ניסה להגיע עם דרעי להסדר טיעון, אך הציב תנאי חד משמעי – קלון. מנדלבליט מוכן לשחרר את דרעי מכל עונש, אך לא מוכן לוותר על חיסול הקריירה הפוליטית שלו.

מנגד, דרעי הבהיר לעורכי דינו שאין על מה לדבר, הוא את הפוליטיקה לא עוזב. הפשרה היחידה מבחינתו שאולי באה בחשבון היא פרשיה נקודתית כעת, אך עם אפשרות לשוב למערכת הפוליטית במערכת הבחירות הקרובות. בכל מקרה, מנדלבליט מסיים את תפקידו בעוד כחודשיים, עד אז תצטרך להתקבל החלטה כל שהיא.

שובר שתיקה

בשונה ממשפטו בשנות התשעים, לאורך כל תקופת המשפט דרעי שמר על כבודה של מערכת המשפט. למעט הודעות לקוניות לתקשורת של עורכי דינו, דרעי ואנשים וגם כל אנשי המפלגה סירבו בכל תוקף להרחיב בענייניו המשפטיים ושמרו על כבודם של רודפיו.

דרעי, שראה במשפטו הקודם שהמאבק הציבורי לא עוזר, וגם ראה כיצד לידידו ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שמבלה בימים אלו על ספסל הנאשמים, המאבק הציבורי לא ממש עוזר, והחליט עם פתיחת החקירה לנסות אסטרטגיה אחרת. למען האמת, אם להסתכל על העובדות ולהתעלם מעינוי הדין, אז פרשה שהחלה בשוחד נגמרת בהצעה לעסקות טיעון בלי יום אחד בכלא – מה שאומר שכנראה האסטרטגיה בהחלט הצליחה.

כעת, לראשונה מזה חמש וחצי שנים, בסביבתו של דרעי משנים עמדה ומתדרכים את כלי התקשורת על מצבו המשפטי, כרגע על קול ענות חלושה יחסית. בשער עיתון 'בקהילה' סיפרו הבוקר הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין (מעניין מאיפה הוא יודע…) שדרעי הודיע לפרקליטות שהוא דוחה הסדר טיעון עם קלון וזאת הגישה לו את ההצעה לפרישה מהכנסת עד תום הקדנציה אך ללא קלון. לפי הדיווח, דרעי שיצא לחו״ל עד יום ראשון אמור לתת את תשובתו להצעה החדשה.

דרעי בדרכו לחקירה. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

בתדרוך קצת יותר חריף סיפרו לנו בעיתון 'משפחה' שדרעי שוקל לשנות גישה ולצאת למאבק משפטי במידה ובפרקליטות יחליטו לדרוש הטלת קלון כחלק מהעסקה לסגירת התיק נגדו. לפי הפרסום, יו"ר ש"ס קיבל החלטה לפיה אם הוא יגיע למצב שבו יצטרך להכריע בין משפט לקלון, הבחירה תהיה בהליך משפטי.

בדיווח נאמר כי דרעי אף מתכוון במסגרת ההליך המשפטי שינוהל לשבור שתיקה ארוכה של שש שנים שבמהלכן הביע אמון בפרקליטות ולנהל גם מאבק ציבורי בפרשה.

ב'ישראל היום' הוסיפו וסיפרו כי במסגרת המאבק הציבורי דרעי ידגיש את עינוי הדין, את קריסת התיק ואת עצם ההעמדה לדין על ענייני מיסוי בשעה שאין איש ציבור לא הועמד בגינן למשפט בעבר.

האם דרעי התייאש ממנדלבליט והחליט כבר לצאת בקמפיין הפומבי, או שרצף ההדלפות נועד לשדר מסר: תראו למה אני מוכן אם לא תשאירו לי ברירה, לא נותר הרבה זמן בכדי לגלות את התשובה.

קמפיין הוא זכאי 2?

כששאלנו לאחרונה בראיון את ח"כ ינון אזולאי מש"ס על תיקי דרעי הוא התחמק, בהתאם להנחייה שבתוקף מיום פתיחת החקירה. "כרגע אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיה., ניזונים מפרסומים בתקשורת. דבר אחד כן יש פה, יש פה עינוי דין של מספר שנים, הושלמה החקירה ונגמר הכל ועדיין אנחנו לא יודעים מה באמת. מקווים שיהיה רק טוב, מאמינים בחפותו, זה לא על השולחן", אמר לנו אז כששאלנו על הקלון. האם כעת יגויסו גם ח"כי המפלגה לקמפיין הוא זכאי 2?

דרעי בכניסתו לכלא לפני כ-20 שנה. צילום: פלאש 90

באופן מפתיע, אם דרעי יחליט לצאת למהלך שכזה, הוא ימצא לצידו תומכים מפתיעים. גם האנשים המזוהים ביותר עם המערכת המשפט מתקשים לכסות על הביקורת החריפה בעינוי הדין כמעט החסר תקדים בשלבי החקירה וההחלטה, מה שיזכה אותו בנקודות הגנה. "אם הייתי יודע שזה מה שייצא בסוף לא הייתי מאשר את החקירה", צוטט מנדלבליט בעצמו בהתייחס לקריסת אשמת השוחד.

בינתיים, גם עמיתו של דרעי, יו"ר סיעת יהדות התורה השר לשעבר יעקב ליצמן נמצא על הגריל, וגם בעניינו צפוי היועמ"ש היוצא להחליט לפני שייפרד מהלשכה בצלאח א-דין, אבל על כך נרחיב ביריעה נפרדת.

ההיסטוריה חוזרת? היועמ"ש צפוי להודיע: כתב אישום נגד ח"כ דרעי

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עולם הפוך! מנדנבליט צריך להיות זה שיושב בכלא

עלמא דשיקרא .
יש אנשים שחושבים שלא רואים מלמעלה ..
חזק ואמץ דרעי, עוד מעט האור
המשיך להיות חזק מול הרוחות הזדוניות
האור קרוב

נכון, הפוך לגמרי, כשהיינו זקוקים לעזרה בממשלה,
היחיד!!!! שעזר לנו היה אריה דרעי.
אפ' ביבי בתור ראש ממשלה, לא יכול היה לעזור.
ולא אף אחד אחר שפנינו אליו.

כמה כואב שבן אדם כל כך מעורר השראה אותו רודפים ולא את כך המושחתים כמו ליברמן ושאר השמאלנים במדינה הזו ולא מניחים לו גם ממרומי גילו שיהנה קצת מילדיו הבוגרים ומנכדיו
פשוט בושה וחרפה עינוי דין לא נתפס על זוטות וזוטי זוטות
ועל מנדבליט היועץ הכי מושחת ששמענו גם בוגד כפוי טובה ובעיקר הורס לפוליטיקאים מהימין את החיים כדי לכסות על עצמו מאימת שי ניצן ובן ארי והפרקליטות שמא יוציאו עליו את ההקלטות שלו בפרשת הר פז שיפרסמו אותם מושחת זה מחמאה בשבילו
חבורה של נוכלים ערמומיים שונאי דת ובעצם אנשים ששונאים את עצמם
שיבוא כבר המשיח
אמן

אוהב אותו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture