צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

"דוחה על הסף את קביעת נציב התלונות": הרב הראשי מתייצב לימין הראשון לציון

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו יוצא בחריפות נגד המכתב של נציב התלונות על השופטים שאסר על הגאון רבי יצחק יוסף להביע את דעתו בנושא כשרות וגיור. גם חברי כנסת רבים תקפו בחריפות את המכתב המחוצף של נציב התלונות

נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו הודיע הערב (חמישי) כי הוא "דוחה על הסף את קביעתו של נציב תלונות הציבור על השופטים המתעלמת מכללי האתיקה לדיינים לפיהם התבטאות של רב ראשי בנושא הלכתי, אינה רק רשות אלא אף חובה. זהו תפקידו של רב ראשי, להביע את עמדת ההלכה ולקיים "לא תגורו מפני איש".

עוד נמסר מהרב הראשי הגאון רבי דוד לאו שליט"א כי "הרבנים הראשיים לישראל יחד עם רבני ישראל ימשיכו לעמוד על משמר ההלכה ולא יושפעו מביקורות כאלה או אחרות"

ההודעה של הרב הראשי מגיעה לאחר שנציב התלונות על השופטים הודיע כי הוא אוסר על הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף להביע את דעתו בעניינים שתחת סמכותו: גיורים וכשרות.

יו״ר סיעת יהדות התורה ח״כ יעקב ליצמן הגיב כי "ההתערבות הבוטה של אורי שוהם בהתנהלות הראשון לציון הגר״י יוסף שליט״א, הינה שערורייתית, מקוממת, ומבטאת את רוח הזדון הרפורמית של הממשלה. אין ולא יהיה מי שימנע מפוסקי ההלכה, לנהוג כפי מחויבותם ואמונתם, להתריע ולעמוד בפרץ נוכח הפגיעות הקשות, והמגמות להרוס את ערכי הדת והמסורת בישראל. יש לדחות בתוקף את הנסיונות להלך אימים על גדולי ישראל, בדרכים של הפחדות ואיומים".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בתגובה כי, "החלטת נציב תלונות הציבור לזמן את מרן הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף לשיחת שימוע, הוא יום אבל לאומי שיזכר לדורי דורות – מדובר בפגיעה חמורה בכל ציבור שומרי המסורת. דברים ששמענו עליהם רק במדינות ובמשטרים אפלים ואיש לא חלם שיהיה במדינת היהודים. כל עם ישראל כאיש אחד צריך להגיע לשימוע ולכאוב את כאב הפגיעה החמורה במרן".

ח"כ אוריאל בוסו הגיב ואמר כי "אין גבול לבושה, נציב תלונות השופטים שאמור לשמור על ממלכתיות, הפך גם הוא להיות בצד האנטי ומחליט לשנות סדרי בראשית, ולאסור על הראשל"צ שהוא הסמכות העליונה ההלכתית שנבחרה כחוק, ועוסקת בכל נושאי הדת מיום היווסדה של הרבנות הראשית, כך נהגו. השר כהנא לא משכיל להבין שבסוף הוא פקיד שמנסה לסתום פיות בצורה לא חוקית ולא מוסרית, היהדות והרבנות היא הרבה מעבר לרפורמות העונתיות של ימינה וחבריה הרפורמים בממשלה הנוכחית".

ח"כ ינון אזולאי הגיב: "החלטת השופט אורי שוהם הינה החלטה שערורייתית שכל יהודי באשר הוא צריך להזדעזע ולכאוב על הפגיעה בכבוד התורה. שוהם נוהג ולא בפעם הראשונה כמי שמייצג את התנועה הרפורמית הפועלת ללא לאות לסתום את פיותיהם של רבני ישראל. הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א בדבריו ממשיך את העתקת השמועה ודעת תורה של רבני ישראל מאז ומעולם וכך ימשיך לעשות ללא מורא ופחד. זאת התורה לא תהא מוחלפת. אני מציע לשופט שוהם לרכז את מירב האנרגיות שלו לטיפול הבעיות במערכת המשפט ויש הרבה כאלה".

ח״כ משה ארבל הגיב: "זקנותו של אורי שוהם מביישת את צעירותו. כל בר דעת מבין את תפקידו של רב בישראל מאז מתן תורה לשאת את דבר השם בגאון ולקיים לא תגורו מפני איש. חוסר האומץ לטפל בפניותי כנגד שופט בית משפט למשפחה שסרח ובתלונות קשות נוספות מותירות בידו זמן לעבוד אצל המרכז הרפורמי ולבזות את כבוד התורה ומרן הראשון לציון ולהתנהג כאחרון הבורים ועמי הארצות. החלטותיו הפוליטיות וההזויות הן אלו שפוגעות באמון הציבור במערכת השפיטה בישראל״.

כזכור, נציב התלונות על השופטים הודיע במכתב חסר תקדים כי הוא אוסר על הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף להביע את דעתו בעניינים שתחת סמכותו: גיורים וכשרות. המכתב המחוצף מגיע על רקע דברים שאמר הראשון לציון בשיעוריו נגד רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא. במכתב ישנו המלצה לשר הדתות מתן כהנא לנזוף בראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א על שהביע את דעתו נגד רפורמות בענייני דת שמקדמת הממשלה.

במכתב שכתב נציב התלונות על השופטים בתגובה לעתירת ארגוני רפורמים מציין הנציב כי יש לשקול שוב את הדחת הראשון לציון מתפקידו כדיין.

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אורי שוהם יהיה נידון כפושע וכמזיד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו