צילום: שלום עכשיו

הנשיא מדליק נר בחברון: הרשות הפלסטינית מגנה; עשרות מפגינים בכניסה ליישוב

בהדלקת נר ראשון של חנוכה במערכת המכפלה, צפויים להשתתף נשיא המדיה וח"כ איתמר בן גביר, מה שזוכה לתגובות זועמות מבית ומחוץ, הרשות הפלסטינית מגנה ועשרות מפגינים מנסים לחסום את הכניסה ליישוב ובכך למנוע את הביקור

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

להדלקת נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה בחברון צפוי להגיע נשיא המדינה יצחק הרצוג שידליק את הנר יחד עם יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר – תושב חברון. בשל הביקור באזור המתוח, עשרות פעילי שמאל המתנגדים לביקורו של הנשיא במערת המכפלה, מפגינים כעת בכניסה לחברון כשבידיהם שלטי "באנו חושך לגרש" ו"ימי החנופה" בכדי לנסות למנוע את ביקורו.

המשטרה בתגובה מונעת מהם להיכנס לאיזור הביקור ואף הוצא צו על ידי אלוף הפיקוד כדי למנוע את כניסתם. מתנועת שלום עכשיו נמסר בתגובה לחסימת המפגינים בכניסה לקריית ארבע: "בזמן שהנשיא ידליק נר עם ברוך מרזל והכהניסטים, כוחות הביטחון מונעים מאזרחים שומרי חוק לממש את זכות המחאה. אוי לבושה לנשיא הרצוג שמכשיר את הקיצוניים שבמתנחלים ובביקורו בחברון רומס את חופש הביטוי של מי שהיו עד לא מכבר שותפיו הפוליטיים."

עוד הוסיפו בתנועה כי: "ההתנחלות בחברון היא הפנים המכוערות ביותר של השליטה הישראלית בשטחים. בלתי נתפס שנשיא המדינה, שאמור להיות דמות מאחדת, בוחר מכל המקומות להדליק נר במקום שהפך למעוז הכהניזם ולסמל הדיכוי והאלימות. הגענו לחברון כדי להבהיר להרצוג שלא נעמוד מנגד מול ניסיון החנופה השקוף שלו למחנה הימין, ולא נאפשר לו לנרמל את הקיצוניים שבמתנחלים."

לעומתם, מח"כ בן גביר נמסר כי: "מול מפגינים חשוכים ואנטי יהודים, נדליק את אור החנוכה במערת המכפלה, שם קבורים אמותינו ואבותינו הקדושים ונגרש את החושך המאיים על המשך המורשת היהודית בארצנו".

עידוד מכיוון הממשלה לביקור הנשיא נרשם על ידי שרת המשפטים איילת שקד, ממנה נמסר: "אני מברכת את נשיא המדינה לקראת ביקורו בחברון, ״אחותה של ירושלים״, כפי שהגדיר אותה דוד בן גוריון. כדאי להזכיר את זה לכמה אנשים. חברון הייתה ותהיה חלק בלתי נפרד מסיפור העם היהודי. מאז ולתמיד. חנוכה שמח!"

הרשות הפסלטינית הוציאה גינוי לביקור הנשיא בחברון. בהודעה שנמסרה על ידי משרד החוץ של הרשות, נכתב כי מדובר ב"תקדים מסוכן, המאשר את מידת ההשתתפות של הגורמים הרשמיים בישראל בפעולת הישראליזציה והייהוד של מסגד איברהים, לאחר שחולק על ידי הכיבוש. זאת כאשר רשויות הכיבוש הניפו את הדגל הישראלי על גג המסגד היום והוקמה עליו חנוכייה בניסיון להנציח את הייהוד שלו".

לטענת הרשות, מטרת ביקורו של הנשיא הינה חלק מ"תוכנית מדינית ישראלית קולוניאליסטית שמנצלת את החגים להשגת עוד שאיפות ומיזמי התנחלויות בשטחים הפלשתיניים הכבושים", זאת לצד "השלמת פעולות הייהוד בלב העיר חברון".

השר לעניינים אזרחיים ברשות חוסיין א-שייח', הידוע כמקורבו של ראש הרשות אבו מאזן הוסיף: "הגעתו של נשיא מדינת ישראל לעיר חברון היא מיזם של ההתנחלות והקמפיינים של המתנחלים". בנוסף אמר כי מדובר ב"מכה לחוק הבינלאומי, ופרובוקציה מדינית, מוסרית ודתית". בסיום דבריו עדכן א-שייח' כי ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן יבקר מחר בקטאר.

כזכור, גם ארגון הטרור חמאס גינה אתמול את הביקור של נשיא המדינה וכינה אותו "פלישה". בהודעה של חמאס נכתב כי הארגון "מטיל את האחריות המוחלטת על ישראל להחלטת הנשיא להדליק נר ראשון של חג החנוכה היהודי במסגד איברהים בחברון"

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חזק ואמץ הרצוג!

הגיע הזמן להפסיק את המשחק הזה מערת המכפלה שייכת ליהודים, אברהם אבינו קנה את זה בכסף מלא, וצריכים להגיד את זה בפה מלא ומלים ברורות לפלסטינים ואם זה לא מוצא חן בעיניהם שישתו את הים

לא לשכוח,
האלה מבחוץ הם אותם אלה שטובחים בעמנו….

למה כל דר יהודי מפריע להם, אנטישמיות? לא! ממש לא!! הרי במזרח התיכון אין דבר כזה אנטישמיות. יש רק הסכסוך הישראלי פלסטיני, או ליברליות…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture